Günümüzde reklam hayatımızın her noktasında olduğunu bilmek gerekiyor. Öncesinde reklam nedir ve neden yapılıyor bunu sorgulamak en doğru seçenek olacaktır. Reklam nedir, ne için yapılır ve neden anahtar kelime planlamamız gerektiğini sırası ile anlatacağız.
Reklam Nedir?
Reklam aslında bir sanattır. Daha doğrusu kitleleri, kendi istekleri ile ve davranışları ile ikna etmek ve istediğimiz düşünceye yöneltmek, istediğimiz konu ile ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamak, benimsediğimiz görüşleri kendi görüşleri gibi yansıtmak ve en önemlisi amaçladığımız ürünü ihtiyacı olmasa dahi satma yeteneğine reklam denir. Nerede ise hepimizin yaptığı alışverişlerin bir çoğu gereksiz ve olmasa da olabilecek ürünlerdir. Evimize baktığımız zaman bir çok eşyanın bu şekilde olduğunu çok rahat anlayacaksınız.
Google Ads Nedir?
Google, kendi sitesi ve birçok kişilerin, kurumların sitesi
üzerinden reklam yapmaktadır. Daha doğrusu reklam veren firmaların reklamlarını
yapıyor. Bu nedenle yayınlanan reklamların birçoğu bize pazarlanan ürünler ile
alakalı reklamladır. Eğer siz de reklam yapmak istiyor ve ürününüzü tanıtmak
istiyor iseniz Google Ads ile daha doğrusu eski adı ile Google Adwords ile
ürününüz ile alakalı reklam çalışması yapmanız gerekiyor.
Google arama motoru, siteler, youtube, gmail gibi birçok
platform üzerinden firmaların reklamını yapmaktadır. Belki isteyerek belki
farklında olmadan her bilgisayar kullandığımız an da Google reklamları ile
karşı karşıya kaldığımızı söyleyebiliriz.
En iyi yollar dan biri de televizyon reklamları olduğunu
söyleyebiliriz. Fakat televizyon reklamları oldukça maliyetli olmakla birlikte,
hedef kitleniz ile birebir uygun olmayan kitleye de reklam yapıp gereksiz yere
para harcamış olabilirsiniz. Bu nedenle Sosyal medya ve en önemlisi de Google
ve Google reklamları veren sitelerde reklam yapmanız oldukça mantıklı
olacaktır. Çünkü direkt istediğiniz ve hedeflediğiniz kitleye reklam yapma
yetisine sahip olacaksınız.
Anahtar Kelime Neden Seçmeliyiz?
Bir ürün satıyorsunuz, örnek vermek gerekirse gömlek.. Bu
gömlek kişiler tarafından nasıl araştırılıyor biliyor musunuz? Tabi ki hayır.
Bunun için Google anahtar kelime planlayıcısı kullanmanız gerekiyor. Bu
planlayıcı sayesinde rahatlıkla satışını yaptığınız gömlek ile ilgili aramalar
ve arama terimlerini elde edebilirsiniz. Bu da size direkt hedefleme
oluşturacak gereksiz kelimelerden gelen ziyaretçilerin önüne geçmenizi
sağlayacaktır. Yapmanız gereken en önemli şey satışını yaptığınız ürün ile
ilgili hedeflediğiniz ana kelime veya kelimeleri belirlemek olduğunu düşünmeniz
ve planlamanızdır.
Anahtar kelime seçimi yapmak her zaman önemlidir. Bu size
büyük bir maliyetten kurtaracaktır ve en önemlisi de günümüzün en değerli
kazancı olan zaman dan kazanç sağlayacaktır. Yapılacak ikinci iş de anahtar
kelimesini seçtikten sonra alt anahtar kelimeleri seçmek olduğunu
unutmamalısınız.
Çünkü tek kelime, iki kelime, üç kelime, dört kelime hatta
beş kelimelik alt anahtar kelimeler seçmeli ve bunlardan gelen ziyaretçileri
sitenize yönlendirmelisiniz. Aksi taktir de daha düşük maliyetlere daha niş
arama yapan kullanıcıları kaybedecek ve oldukça az trafik alabileceksiniz.
Anahtar Kelimeleri Nasıl Seçebiliriz?
Anahtar kelimeleri seçerken yapılacak en önemli şey hangi
kategori de ürün sattığınızı belirlemektir. Eğer giysi kategorisinde ürün
satışı yapıyorsanız, sizin rakiplerinizi iyi şekilde analiz etmeniz gerektiğini
unutmamanız gerekir.
Rakiplerin sitelerine müşteri çekme yollarını araştırmanız
gerekiyor. Bunun en basit yollarından biri de arama motorları üzerinden
özellikle de Google de ürün satarken hangi kelime ile ürün sattığını bilmeniz
gerekmektedir. Örnek vermek gerekirse rakip firma beyaz gömlek adı altında bir
arama yaptırıyor ve başlık atmış ise bu onların hedef noktası olduğunu
unutmamanız gerekir. Çünkü rakip firma büyük ihtimalle beyaz gömlek arayan
kişileri hedeflemiş ve bu kişilere beyaz gömlek ve beyaz gömlek türleri satışı
yapacaktır.
Beyaz gömlek deyip geçmeyin
tabi ki, çünkü adı beyaz gömlek olup fiyatı bir hayli yüksek olan gömlek
modelleri de vardır. Bu nedenle sizin yapacağınız seçim de bir hayli önemlidir.
Çünkü firmanız için yapacağınız kelimeler de en önemlisi tıklama başı
maliyettir ve bu maliyet karşısında gelen trafiğin size getirdiği gelirdir.
Eğer gelir düşük gider de çok olur ise bu yaptığınız hedeflemeler oldukça
yanlış olduğunu söyleyebiliriz. Bunun için yapmanız gereken en önemli şey
hedeflediğiniz kelimenin hacmi ve maliyeti olduğunu unutmamanız gerekir. Hacmi
derken? Tabi ki aylık aranma oranı olduğunu
aşikardır. Bir kelimenin kelime planlayıcısı tarafında aylık kaç defa
arandığı, hangi aylarda çok hangi aylarda az arandığı çok rahat görünmektedir.
Bu nedenle anahtar kelime planlayıcı üzerinden kelimeleri hedefleyip o kelimelerin
aranmalarına göre size bir fikir oluşturacağını unutmayınız.
Anahtar Kelime Hacimlerini Öğrenin
Bir ürünün ne kadar satıldığını öğrenmek mi istiyorsunuz
yapacağınız şey bu ürünün aylık olarak ne kadar arandığını öğrenmek olduğunu
öğrenmektir. Bunun için yapılması gereken google ye girip, ardından googleye
ads yazmanızdır. Karşınıza çıkan sitelerden tabi ki ilki olan ve doğal aramalar
da çıkan Google Ads sitesine giriş yapmanızdır. Bu siteye giriş yaptıktan sonra
sağ üstte yer alan kısımdan üye girişi yapmanız gerekecektir. Tabi ki ilk defa
giriş yaptığınız için giriş yapamayacaksınız bu nedenle üye olmanız gerekiyor.
Üye ol butonunu tıklayın, karşınıza gelen pencere de ad, soyad, mail adresi,
telefon, şifre ve şifre tekrarı gibi basit bilgiler sizden isteyecektir. Bu
bilgileri girdikten sonra üyeliğiniz aktif olacak ve Google Ads sitesinden
sizin mail adresinize de bir bilgilendirme maili gelecektir. Ardından üye
girişi yapmanız gerekiyor. Bunun için mail adresi ve oluşturduğunuz şifreyi
yazarak giriş tuşuna basmanız gerekiyor.
Google Ads ana paneli karşınıza gelecek. Bu panel üzerinden
yapmanız gereken üstte yer alan menüler arasında anahtar kelime planlayıcısı
seçeneğini aramak ve bunu tıklamaktır. Bunu tıkladıktan sonra artık her şey
burada başladığını unutmamalısınız. Buraya kadar olan kısım oldukça basit ve
herkesin rahat yapacağı işti. Artık işin profesyonel kısmına geldiğimizi
söyleyebiliriz. Yapacağınız iş ilk önce belirlemiş olduğunuz kelimeleri tek tek
yazarak aylık aranma hacimlerini bulmaktır. Aranma hacmi en çok olanları bir
Word veya not defterine not almanızı öneririz. Daha sonra aranma hacmi en çok
olan ve zorluk seviyesi düşük olan kelimeler üzerinden gitmeniz gerekiyor.
Bu kelimeleri araştırdıktan sonra yapılacak işlem ise çok
basittir. Alt kelime araması yapmanız gerekiyor. İki kelimeli aramalar
yapmalısınız yaptığınız aramalar arasından da en uygun ve en kaliteli olanı
seçtikten sonra bunların arama hacimlerini sıralamanız gerekiyor. Arama hacmi
zaten kelimeyi yazdığınız da direkt olarak sizin karşınıza aylık baz da arama
miktarı gelecektir. Yapılacak olan iş ise artık sadece Google Ads de bir reklam
kampanyası oluşturarak istediğiniz direkt hedef kelimeler de reklam vermeniz ve
istediğiniz ziyaretçileri direkt olarak sitenize çekmenizdir. Anahtar
kelimelerin hacimleri size ve sitenize oluşturacağınız ürünlerin ne kadar aylık
ziyaretçi çekeceği konusunda bir miktar bilgi verecektir. Bu bilgiler aylık
olarak değişiklik göstermekte olup sık sık değiştiğini unutmamanız gerektiğini
de söylemeden edemeyeceğim. Anahtar kelime planlayıcısı ile kelimelerin aranma
hacimlerini bulabilirsiniz.