Pazarlama ve Satış Ekiplerinizi Yetiştirmenin 5 Yolu

Dijital dönüşüm söz konusu olduğunda birçok kuruluş mücadele ediyor. Bunun nedeni genellikle gerekli teknoloji ve araçlara odaklanmalarıdır. Ancak dijital dönüşüm bundan çok daha fazlasıdır.

Dijital stratejinizin bir parçası olarak en son yazılıma sahip olmak veya yeni teknolojiyi kullanmak artık yeterli değil. Kuruluşunuzu gerçekten dönüştürmek için dijital bir zihniyet oluşturmanız ve dönüşüm yolculuğunuzu hızlandırmak için gereken temel dijital becerilere sahip olmanız gerekir.

İşletmenizin yüzü (ve gelir üreticisi) olarak, dijitalleşmenin sırrı pazarlama ve satış ekiplerinizde yatmaktadır. Ancak şirketinizi gitmeniz gereken yere götürecek bilgi ve becerilere sahipler mi? İçeriğimizin tamamının konusu bu yöndedir. Keyifli Okumalar!

Dijital dönüşüm nedir?

Dijital dönüşüm nedir ile başlayalım mı? Basitçe söylemek gerekirse, dijital dönüşüm, değişen iş ve pazar ihtiyaçlarını karşılamak için yeni iş süreçleri, kültür ve müşteri deneyimlerini oluşturmak veya değiştirmek için dijital teknolojileri kullandığınız zamandır.

İstatistiklere göre, dijital olarak dönüştürülmüş işletmeler 2018'de 13,5 trilyon dolardan 2023'te 53 trilyon doları aşacak. Bu rakam, işletmelerin dijitalleşmeye daha fazla bağımlı hale gelen bir pazarda rekabet edebilmek için dijital olarak bilgili olmaları gerektiğini gösteriyor.

Bu nedenle şirketiniz için öncelikle odaklanmanız gereken en önemli alanı düşünün ve kurumsal hedeflere ulaşmanıza yardımcı olacak gerçekçi kilometre taşları belirleyin. Bu, müşteri satın alma deneyimini geliştirmek, satış ve pazarlama uyumunu iyileştirmek veya bir eğitim programı aracılığıyla kurum içi dijital becerileri geliştirmek olabilir.

1) Zihniyetinizi ve beceri eksikliğinizi belirleyin

Dijital, işletmeniz için bir eklenti değil, artık bir gereklilik ve bu düşüncenin yukarıdan aşağıya doğru beslenmesi gerekiyor. İşletmeniz, kuruluş genelinde yerleşik bir dijital kültür oluşturmak ve geliştirmek için dijitalin önemini ve etkisini anlayan liderlere ihtiyaç duyar.

Bunu başarmanın anahtarı, mevcut zihniyetin ne olduğunu anlamaktır. Kendinize şunları sorun:

  • Çalışanlarınız dijital teknolojileri kullanmaktan endişe duyuyor veya korkuyor mu?
  • Ekipler, işletme genelinde hangi dijital teknolojilerin ve süreçlerin yürürlükte olduğunu biliyor mu?
  • Ekipler dijital kanalları kullanarak işbirliği yapıyor ve bilgi paylaşıyor mu?
  • Çalışanlarınız işletme genelinde gerçekleşen dijital faaliyetlerden haberdar mı?
  • Çalışanlar iş hedeflerini ve hedeflerini (KPI'lar, gelir vb.) anlıyor ve biliyor mu? 

Çalışanlarınızın iş anlayışları açısından nerede olduklarını anlamak için zaman ayırmak, herkesin doğru sayfada olması için şeffaflık ve bilgi paylaşımını mümkün kılan süreçleri devreye sokmanıza yardımcı olabilir.

Bu zihniyet, işletmenizdeki becerileri besler. Dijital olmak, piyasadaki her kanalı ve teknolojiyi kullanmanız gerektiği anlamına gelmez. Bu, işiniz için doğru olanları seçmekle ilgilidir.

Ama bunu yapmanıza yardımcı olabilecek biri var mı? Dijital bir stratejiniz var mı? Mesajınızı iletmek için önemli dijital kanalları kullanma konusunda kendinize güveniyor musunuz? İşletmenize yardımcı olabilecek pek çok dijital beceri vardır, ancak dijital dönüşümü yönlendirmek için kuruluşunuza özel olarak hazırlanmış bir plana sahip olmanız gerekir.

2) İşlevler arası ekipleri geliştirin

Satış ve pazarlama ekiplerinizin silolarda çalışmasının bir anlamı yok. Potansiyel müşterileri çekmek ve potansiyel müşterileri dönüştürmek için şirketinizin mesajının açık ve tutarlı olmasını sağlamak için birlikte çalışmaları gerekir.

Çapraz işbirliğini teşvik etmek, tüm bilgi ve becerileri hesaba katar. Kuruluşunuzdaki faaliyetleri en üst düzeye çıkarmak için fikir paylaşımına olanak tanır ve çalışanların yeni teknolojilerle çalışmasına ve deneyimlemesine olanak tanır. Aynı zamanda, geleceğin ve departmanlar arası düşünmeyi sağlamak için aynı dili ve ortak bir dijital anlayışı aşılamaya yardımcı olur.

Bu sadece çalışanları güçlendirmek ve yeni bilgiler sağlamakla kalmaz, aynı zamanda ekipleri çalıştıkları alanların dışında düşünmeye teşvik eder ve işe alınanların şirketle başa çıkmaları için yollar sunar.

Örneğin, yeni bir pazarlama üyesinin lingo'yu öğrenmek ve dönüşümleri sağlamak için kullanılan taktikleri görmek için haftalık satış toplantısında oturması faydalı olabilir. Veya satış ekibinin, olası satış yaratmada SEO anahtar kelimelerinin önemini anlamak için bir blogun düzenlemelerini gözden geçirmesi faydalı olabilir.

3) Sürekli Mesleki Gelişim Sunun

Çalışanları için doğru deneyime yatırım yapan ve geleceğe hazırlanan şirketler, rakiplerine göre %19 daha fazla gelir artışı ve MIT Management'a göre %15 daha fazla kâr sağlayarak rakiplerinden daha iyi performans gösterme eğilimindedir.

MIT Bilgi Sistemleri Araştırma Merkezi'nde araştırma bilimcisi olan Kristine Dery, "Bu şirketler ayrıca daha yenilikçi, çapraz satışta daha iyi ve önemli ölçüde daha iyi bir müşteri deneyimi sunuyor" dedi.

Çalışanlarınızı dijital dünyanın taleplerine hazırlamak için kariyerlerini geleceğe hazırlamanız gerekir. Sürekli Mesleki Gelişim (CPD) programları, çeşitli temel ve özel beceriler için ilgili ve güncel öğrenim sunmanın bir yoludur.  

CPD'nin hem çalışanınız hem de kuruluşunuz için büyük faydaları vardır ve karmaşık olması gerekmez. DMI dahil birçok uzman şirket, yeni beceriler öğrenmek ve bir e-kitap okumak, kısa bir kursu tamamlamak veya bir podcast dinlemek gibi CPD puanları kazanmak için basit ve etkili yollar sunar.  

Kuruluşunuzdaki beceri boşluklarını belirledikten sonra, şirket içi eğitim ve CPD programlarınızı özelleştirebilir ve becerileri güncel tutmak için bunları pazardaki değişiklikleri yansıtacak şekilde düzenli olarak güncelleyebilirsiniz.

4) Öğrenmeyi teşvik etmek için bir ödül planı geliştirin

Personelinizin diğer tüm sorumluluklarının yanı sıra öğrenmeye uyum sağlaması zor olabilir. Öğrenmeyi teşvik etmek için motive etmek ve ödüllendirmek için bir teşvik sistemi oluşturmak faydalı olabilir. Bunlar birçok biçimde olabilir:

  • Eğitim için ayrılmış zaman sunun: bu, çalışanlara işi bırakmakaları ve öğrenmeye odaklanmaları için ayrılmış zaman verir. Haftalık veya aylık olabilir.
  • Öğrenenleri herkesin önünde takdir edin: dahili ağlarınız aracılığıyla veya toplantılarda öğrenmek için zaman ayıran çalışanlar hakkında konuşun.
  • Spot ödüller: bu, örneğin bir kupon veya şirket tatili ile “ayın elemanı” vs. gibi ödüller olabilir
  • Parasal ikramiye: üç ayda bir veya yıllık olarak bir maaş çekinde nakit ikramiye veya ekstra para verin.
  • Sertifikalar sunun: tanınmış bir sertifika sunmak, şirkette ve sosyal ağlarda paylaşılabilecek öğrenmeyi doğrulamanın harika bir yoludur.
  • Oyunlaştırmayı dahil edin: Bir öğrenme yönetim sisteminiz varsa, sağlıklı rekabeti teşvik etmek için rozetler veya skor tabloları eklemeyi düşünebilirsiniz.

Öğrenmeyi teşvik etmenin bir başka yolu, çalışanların bilgi ve becerileri paylaşmak için bir araya geldiği bir eşler arası plan geliştirmektir. Bu, ekip liderlerinin ve üyelerin birbirlerinin bilgi birikiminden yararlanmalarını sağlamak için her düzeyde yapılabilir.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski