Google Ads Kalite Puanı Neden Önemlidir? Nasıl Artırılır?

Google Ads Kalite Puanı Nedir?

Reklam puanları olmaktadır. Bu reklam puanlarının diğer firmaların reklamlarına oranla ne düzeyde olduğunu öğrenmek için kullanılan birimlere Google Ads kalite puanı hesaplama ile ulaşılır. Bir nevi teşhis aracı da diyebiliriz. Puan ise bir ila on arasında ölçülmektedir. Ayrıca anahtar kelimelerin sıklığına ve kalitesine bakılarak da ölçülür. Puanının eğer iyiyse diğer reklam verenlere oranla daha hızlı biçimde sizin firmanız açılır. Ayrıca daha kaliteli bir site olduğunuzun da anlamını taşır. Diğer verileriniz ve bu verileri birleştirmemenizi tavsiye ediyoruz. Diyebiliriz ki bir performans ölçer değildir. Kaliteli içerikler ve kaliteli bir makale sayesinde anahtar kelimelerin yerinde kullanımı ile size özgü kaliteli bir site ortaya çıkar. 

Beklenen tıklama oranı: tıklanma olasılığınızı reklamınızın tıklanma anında hesaplar.

Reklam alaka düzeyi: kullanıcının aradığı araçla sizin reklamınızın uyumunu gösterir.

Açılış sayfa deneyimi: açılmış olan sayfanın reklamınızın alaka düzeyinin uyum kalitesi.

Tüm bu bileşenleri ortalama deyimiyle ifade ederiz. Mesela ortalamanın üstünde ya da ortalama gibi, diğer bir deyişle ortalamanın altında olarak da ifade edilebilir. En son doksan gün içerisinde ortalama aynı anahtar kelimeler ne kadar fazla kullanılmış tüm bunlar önem taşır. Tüm bu bileşenler eğer ortalama ya da ortalamanın üstünde ise sizin için şans vardır demek.

  1. Kalite puanı diğer anahtar kelimelerle aramalarda çıkan anahtar kelimelerin eşleşmesi ile alakalıdır. Eşleşme türlerindeki farklılıklar ise kalitenizin azalmasını sağlamaz.
  2. Sutunda eğer kalite puanınızın eşleşmediği bir sıkıntı türü varsa – işareti ile gösterilir.
  3. Kaliteli reklamınız olup olmaması ile alakalı olup puan yakalayamayacağınız konular olabilir.
  4. Aramada kullanılan saatler önemlidir. Ayrıca bu saat aralıklarında giriş yapıp makale eklemekte önemlidir.
  5. Kullanıcıların oldukları konum da oldukça önemlidir.
  6. Günün hangi saatinde kullanıcıların girdikleri de önemli.
  7. Reklamların uzantıları da bir hayli önem taşır.

Google Ads Kalite Puanı Bileşenleri Nelerdir?

Bileşenleri üç ana çerçeve de birleştirebiliriz. Üç ana bileşenin performansı sayesinde ise bu hesaplamalar yapılır. Beklediğiniz tık olayı ve reklam göstergesi ile tıklama olasılığınız ortaya çıkar. Arama esnasında kullanılmış olan cihazlar son derece önem taşır. Kullanıcı hangi konumda ise bu da büyük bir önem taşımaktadır. Günün hangi saatinde iletişim kurulduğu da büyük bir öneme sahip. Reklam uzantısı da bu önemli konular içerinde yer alıyor.

Google Ads Kalite Puanı Neden Önemlidir?

Büyük bir kısmı maliyet konusunda öne çıkar. Kaliteyi de en büyük oranda bu önemlidir. Bir sitede en önemli konu kalite puanı ve tıklanma başı fiyat aralığıdır. Tıklanma başına verilen fiyat oldukça önem taşır. Bu konu da işletmecilerin çevrimiçi pazarlama alanlarını bütçelerini ve bunun önemini ifade eder. Çevrimiçi işletmelerin kalitelerine büyük bir etki eder. Google dikkat ettiği konuların başında anahtar kelimelerin eşleşmeleri vardır. Tıklama başı maliyette bu konuya fazlası ile dikkat edersiniz. Bu tür bilgileri unutmamalı ve bu konulara dikkat etmelisiniz. 

Kalite standardınız üst seviyelerde olmalıdır. Bunu da aklınızdan çıkarmamalısınız. Reklamlardaki kaliteli puanlar sizin sitenizin iyi sonuç elde etmesi için son derece önemlidir. Dengeli ve iyileştirilebilir sonuçlar almak için de bu konulara dikkat etmelisiniz. Yapmış olduğunuz reklamların o anki durumlarını takip emek de sizin için son derece önem taşır. İçeriklerinize kullanıcıların girip girmemesi de son derece önemlidir. Reklamların içeriklerine ulaşıp ulaşmamanız da büyük önemlidir. Reklamınızın ne kadar büyük bir seviyede olduğunu görmekte son derece önemlidir. Tüm bu kapsamda reklam kalitenizi ve web sitenizi neler yaparak geliştireceğinizi anlayabilirsiniz.

Kalite puanı Nasıl Kontrol Edilmelidir?

Öncelikle web sitenize giriş yaparak kalite puanınızı kontrol edebilirsiniz. Daha sonra ise sol tarafta bulunan menü kısmından anahtar kelime butonunu tıklayın ve de diğer sağ üst tarafta sütunlar kısmından ikonu tıklayın. Ayrıca anahtar kelimelerin sütunlarını da değiştirmelisiniz. Kalite puanı kısmanı seçerek girişi bitirin. Bu kısımdan sizlere ait olan kalite puanlarınızı ve diğer tüm seçenekleri görmek için her hangi birini tercih edin. 

  1. Kalite puanları çok önemlidir.
  2. Açılış sayfası deneyimleri önemlidir.
  3. Beklenen To
  4. Reklamların alaka seviyeleri de çok önemlidir. 

Tüm geçmiş raporlarınızın ne durumda olduğunu görmek için aşağıda yazacağımız kısımdaki görsellerden her hangi birini tercih edebilirsiniz. Ardından da uygula butonuna basabilirsiniz. Tüm bu raporlar sitenizin ne kalitede olduğunu ve nasıl yükseltebileceğinizi gösterir.

  1. Kalite puanı yani ( geçmiş )
  2. Açılış sayfası uzmanlığı yani geçmiş
  3. Reklam alaka düzeyleri yani geçmiş
  4. Beklenen TO yani geçmiş

Kalite Puanı Nasıl Arttırılır?

Eğer Google ads kalite puanınız düşükse ve bunu yükseltmek istiyorsanız size söylediğimiz adımları izleyebilirsiniz. İlk önce yapmanız gereken şey Google ads hesabınıza giriştir. Beklemiş olduğunuz tıklama oranlarınıza bakabilir. Tüm bunları inceleyebilirsiniz. Reklamlarınızın alaka düzeylerini ve açılış raporlarınızın sizlere neler gösterip göstermediğini de sıkı bir biçimde takip edin ve inceleyin. Daha sonra ortalama ve ortalamanın dışında olan kısımları incelemeye zaman ayırın. Daha sonra tüm bunların üstünde çalışmalarınızı devam ettirin. Tüm bunlar reklam kalitenizin nerede olduğunu gösterir ve büyük bir önem taşır. Reklamlarınızdaki guruplarınızın anahtar kelimeleri birbirleri ile alakalı ve benzer olmalıdır. Tüm bunlara da büyük ölçüde dikkat edin. Diğer taraftan ise negatif olan anahtar kelimeleri belirleyin. Tüm bu anlattığımız konular sizin diğer reklamlar ile alakanızı belirleyebilir. Ayrıca engelleyebilir. Sitenizdeki mobilite son derece önem taşır. Hızda ayrıca kullanıcılar açısından büyük önem taşır.

Web sitenizin ne kadar kaliteli olduğunu ve bu kaliteyi arttırdığınızı açılış sayfasından eşleştirerek görün. Sitenizin ziyaretçilerini sitenize girdiği anda ne ile karşılaşacağına da siz karar verin. Bizce hoş şeylerle karşılaşmaları oldukça önemlidir. Google de reklamınız gözüktüğü an birkaç dakika içinde potansiyet ziyaretçilerinizin reklamınızı görmesini istiyor iseniz bu konuya bu kadar önem verin. Diğer web sitelerinden sizi ayıracak konulara dikkat edebilirsiniz. Sizi diğer sitelerden ayıran unsurları sizler belirleyin. Diğer sitelerden daha büyük farklarınız olsun. Büyük bir donanıma sahip olmaya da çalışmak sitenize insan çekmek açısından büyük öneme sahiptir. Rahatlıkla donanım elde etmek için sitenizdeki kullanıcılarınızın rahatı için çalışmalar sunun.

Sitenize yapacağınız büyük ya da küçük yatırımlar son derece önemlidir. Sizin sitenizin kalitesinin artması için gerekli olan tüm yatırımları yapmalısınız. Web sitenizin puanını yükseltmek için elde etmiş olduğunuz puan koruma ve profesyonel bir yolu inceleyerek ilerlemelisiniz. Google ads ajansları ile çalışmak da siteniz açısından çok büyük bir önem taşır. Dijital pazarlama ile sizler de sitenizin kalitesini yükseltebilirsiniz. Verimli ve sıkı bir çalışma ile sizde çok kaliteli ve herkese hitap eden bir web site yapabilirsiniz. Kaliteli ve verimli bir strateji için mutlaka belirli zamanlar da makale girişi yapın. Kaliteli ve uzman kişiler aracılığı ile yazılmış anahtar kelimeler sayesinde siteniz diğer rakiplerinizden daha farklı bir konumda olacaktır.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski