İnternet sitelerine SEO çalışmaları yapılmasının amacı, arama motorlarına, çalışma yaptığımız sitelerin SERP sıralamalarında daha yüksek konumlarda olmayı hak ettiğini kanıtlamaktır. Bu yazımızda sizlere, her şeyi Google üzerinden örnekleyerek anlatacağı. Her arama motorunun farklı bir algoritması ve kendi içerinde kuralları bulunmaktadır.
Google, internet sitelerini SERP sıralamalarında ki konumlarına
yerleştirme yaparken yaklaşık olarak 200 farklı algoritmadan ve analizden
geçiriyor. Analizlerin çoğunun bilinmesi gerçekten kafanızda bilgi kirliliği
yaratacağı gibi işinize de yaramayacaktır. Sizlere bu 200 algoritma arasından
en çok önem arz eden ve sıralamanızı büyük ölçüde etkileyen üç maddeden
bahsedeceğiz.
- İnternet sitenizin, anahtar kelimeleriniz ile alâka düzeyi.
- İnternet sitenizin otoritesi.
- İnternet sitenizin kalitesi.
Alâka Düzeyi
Google’da bir anahtar kelime sorgusu yaptığınızda karşınıza
çıkan bütün sonuçların aslında arattığınız şeyin cevabı olduğunu fark
edeceksiniz. Google bu sonuçları, BERT ve RankBrain algoritmaları sayesinde
başarmaktadır. RankBrain algoritmasının çalışma prensibi, bir sorgu
yaptığınızda sizin ne demek istediğinizi ve neyi öğrenmek istediğinizi anlamaya
çalışmasıdır.
Örneğin, Nasıl Sıralama Kazanırım? Diye bir sorgu yaptığınız
senaryoda karşınıza çıkan ilk sayfada ki sonuçlar Nasıl? Sorusunun cevabını
içeren sayfalardır. Google kullanıcılarını bilgi kirliliğinden kurtarmak ve
direkt olarak net sonucu karşısına çıkarmak için bu algoritmaları
geliştirmiştir. Bu sebepten ötürü internet sitenize içerik oluştururken,
kullanıcıların sorularına yanıt niteliğinde içerikler oluşturmanız sizin için
daha iyi olacaktır.
Otoriteyi Ne Belirler?
İnternet sitenizin otoritesini, yapılan dış SEO çalışmaları
belirlemektedir. Aldığınız backlinlerin kalitesine göre sizin PageRank
değeriniz belirlenir ve bu sayede sıralama kazanırsınız. Backlink alırken de,
geri bağlantı aldığınız sitenin içeriğinizle alâkalı olduğundan veya sizinle
ilgili bir içerikten bağlantı aldığınızdan emin olun. Nasıl ki alâka düzeyinde
BERT algoritması var ise bağlantı konusunda da Link juice algoritması vardır.
İnternet Sitenizin Kalitesi
İnternet sitenizin kalitesi göz önünde bulundurulurken,
Backlinkleriniz (kırık link veya spam link var mı yok mu? ) , içerikleriniz (kullanıcıların
sorgularına cevap niteliğinde mi? ) , görselleriniz (içeriğiniz ile alâkalı mı?
), kullandığınız tema (mobil uyumlu ve kullanıcı sitede rahatça gezinebilir mi?
) gibi birçok faktör göz önünde bulundurulmaktadır. Bu yüzden eğer SERP
sıralamalarında rakiplerinizin üstünde listelenmek istiyorsanız, tabiri caizse
her şeye dikkat etmeniz gerekmektedir.