Twitter, sosyal medya dünyasında benzersizdir. Gerçek zamanlı akışı, kültür, politika, eğlence ve sosyal konular hakkında sürekli tartışmalar olduğu için Twitter'ı milyonlarca kişiyle etkileşim kurmak için ideal yapan platformdur.
Twitter markalar için, anlamlı konuşmaların yapıldığı ve
kampanyaların tanıtıldığı bir yerdir. Pazarlamacılar için, popüler Twitter
hashtag işlevi aracılığıyla trend olma potansiyeline sahip, yüksek düzeyde
bağlı bir hedef kitle sağlar.
Ancak sorun şu ki, birçok pazarlamacı Twitter'ın sosyal
medya kanal karışımında nerede durduğundan tam olarak emin değil. Twitter,
birçok sosyal medya platformuna göre bir tık daha resmidir. Örneğin, günümüzde
birçok marka kendilerini tanıtırken, müşterilerin gözünde yanlış bilinen birçok
algıyı da tabiri caizse yok etmektedir.
Bu içeriğimizde, pazarlamacıların organik ve ücretli ticari
kampanyaları için Twitter'ı nasıl etkili bir şekilde kullanabileceğine
değineceğiz. Ayrıca, en iyi Twitter kampanyalarından bazılarına bakarak size
biraz ilham vereceğiz.
Twitter Ne Kadar Popüler?
Twitter, dünya çapında 206 milyon günlük aktif kullanıcısı
olan oldukça popüler bir sosyal medya platformudur. Bu sosyal medya ağını en
çok kullanan ülkeler: Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve Hindistan'dır.
Özellikle Twitter’ın 2021 yılında gelirleri yüzde 74 artarak
1,19 milyar dolara ulaştığı için kanal için en başarılı bir yıllarından birisi
olmuştur. Kullanıcı artış oranı ise, sadece 12 ayda yüzde 11 arttı. 2022'de
Wall Street analistleri Twitter'ın gelirinin %20 artacağını tahmin ediyor.
Twitter'ın büyümesinin nedeni nedir? Fikirleri paylaşmak
için gerçek bir ağ olarak görülüyor ve gerçek zamanlı yapısı son dakika
haberlerini mümkün kılıyor. Aslında, Pew Research, ABD'li yetişkinlerin üçte
birinin, platformun siyasi olarak daha fazla meşgul olmalarına yardımcı
olduğunu ve neredeyse yarısının dünya olaylarını daha iyi anladığını söyledi.
Twitter ayrıca renk ve tipografi güncellemeleri ile Twitter
içeriğinin kullanımını ve okunmasını kolaylaştıran "düğmeler, bağlantılar
ve odakta daha yüksek renk kontrastı" gibi tasarım değişiklikleri
kullanıcılarına sunarak, onları düşündüğünü ve aslında düzenli olarak platform
içeriside güncelleme yapıldığını kullanıcılarına hatırlattı.
Twitter'ın Sahibi Kim?
Twitter, 2006 yılında Jack Dorsey tarafından podcasting
şirketi Odeo'da bir ekibin parçası olarak çalışırken kuruldu. Dorsey, 2006'dan
2008'e ve 2015'ten 2021'e kadar iki kez Twitter CEO'su oldu.
2013 yılında şirket halka açıldı ve değeri 31 milyar
dolardı. O zamandan beri dünyanın en çok ziyaret edilen sitelerinden biri
haline geldi.
Nisan 2022'de yapılan şok bir duyuru, Tesla ve SpaceX CEO'su
Elon Musk'ın Twitter için 44 milyar dolarlık bir satın alma anlaşmasına
ulaştığını ortaya koydu. Ağ için amacı, 'özgür konuşma' için bir platform
olarak potansiyelini ortaya çıkarmak olduğunu söyledi. Ayrıca özellikleri
geliştirmek, istenmeyen postaları azaltmak ve şeffaflığı artırmak istediğini
belirtti.
Satın alma duyurusu, birçok kullanıcının Twitter hesaplarını
kapatma sözü vererek hemen yanıt vermesiyle küresel tartışmalara neden oldu.
Endişeleri mi? Kendini itiraf eden bir 'ifade özgürlüğü mutlakçısı' olarak,
birçok Twitter hayranı bunun dezenformasyon, suistimal ve nefret söyleminde
artışa yol açacağından endişe ediyor.
Twitter'ın Neyi Meşhur?
Twitter, son dakika haberlerine erişimi nedeniyle
kullanıcılar tarafından seviliyor. Aynı zamanda gerçek zamanlı sohbetler
sağlayan ve tanınmış kişiliklere, etkileyicilere ve siyasi şahsiyetlere erişim
sağlayan bir platformdur.
Örneğin, eski ABD Başkanı Barack Obama, 131 milyon takipçisi
ile en büyük Twitter hesabına sahip.
Hashtag'ler Twitter'ın ayrılmaz bir parçasıdır.
Kullanıcıların ilgili içeriği hızlı bir şekilde bulmasını sağlar ve Twitter'da
gerçek zamanlı olarak 'trend' hashtag'leri bulunur. Hashtag'ler ayrıca
sohbetleri başlatmak ve markaların #BlackLivesMatter ve #MeToo gibi toplumsal
sorunları öne çıkarmasını sağlamak için kullanılabilir. Hashtag'ler, Nijerya'da
kaçırılan 276 kız öğrenciyi geri getirme kampanyası olan #BringBackOurGirls ve
insanları çevresel nedenlerle uçmaktan kaçınmaya teşvik eden #Flygskam
(İsveççe'de 'uçuş utancı') gibi daha küçük kampanyalar için de başarılı oldu.
Bu da demek oluyor ki Twitter diğer platformlara göre,
herkesin ciddiye aldığı ve şakası olmayan bir platformdur.
Twitter'ı Kimler Kullanır?
İstatistiklere göre Twitter, yüzde 38 ile 25-34 yaş grubu
arasında en popüler, bu durumu yüzde 20 ile 35-49 yaşındakiler takip ediyor.
Cinsiyet açısından, kadınların yüzde 38'ine kıyasla, daha fazla erkek yüzde 62
oranında ağı kullanıyor
İlginç bir şekilde, Twitter kullanıcıları yüksek bir eğitim
düzeyine sahiptir (lisans derecesine göre yüzde 42) ve yüksek gelirleri vardır
ve ortalama bir Amerikalıdan yüzde 9 daha fazla kazanırlar.
Ayrıca hayranları olarak ünlülerin ve etkileyicilerin bir
listesini sayar. Justin Bieber, Lady Gaga, Cristiano Ronaldo ve Hindistan'ın şu
anki Başbakanı Narendra Modi, ilk on hesabında yer alıyor. Ayrıca Donald
Trump'ın 2021'de şiddeti teşvikten askıya alınana kadar Twitter'daki varlığını
unutmak zor.
Twitter Ne İçin Kullanılır?
Pazarlamacılar, gazeteciler, halkla ilişkiler uzmanları,
markalar ve bireyler için Twitter'ın çeşitli kullanımları vardır.
Pazarlamacılar bunu sohbetleri başlatmak ve kullanıcılarla
etkileşime geçmek için kullanabilir ve aynı zamanda şikayetleri veya sorguları
gerçek zamanlı olarak ele almak için kullanabilir. Aslında bu sosyal ağı bir
sosyal müşteri kanalı olarak kullanabilirsiniz. Mizah için harika bir platform
olduğundan ve erişimi genişletmek, etkileşimi artırmak için kullanıcı
gönderilerini yeniden paylaşma fırsatı sunduğundan, bunu markalarına kişilik
kazandırmak için de kullanabilirler.
Medya endüstrisi, haberleri son derece hızlı bir şekilde
bildirmek için bunu etkili bir şekilde kullanır (ancak bazen Twitter
kullanıcıları geleneksel haber kaynaklarından daha hızlıdır). 2009'daki US
Airways kazasında olduğu gibi. Janis Krums, Hudson nehrinde olayın bir
fotoğrafını herhangi bir medyanın haberi olmadan yayınladı ve bilmeden onları
aldı.
Twitter, marka bilinci oluşturma ve halkla ilişkiler
ekipleri tarafından duyuruları yayınlamak veya ürün lansmanı yapmak için etkin
bir şekilde kullanılabilir. Bir platform olarak, ağ oluşturmak için çok
etkilidir ve rakiplerin ve potansiyel işbirlikçilerin bulunmasını
kolaylaştırır. Sosyal markalaşma daha önemli hale geldikçe, Twitter marka
farkındalığı oluşturmanın ve bir sosyal medya krizinden kaçınmanın bir yolunu
sunuyor.
Twitter'ın bireyler için güzelliği, benzersiz
algoritmalarını kullanarak yayınlarını kendi ilgi alanlarına göre
düzenleyebilmeleridir. Örneğin, çok sayıda yazar veya yayıncıyı takip
ediyorsanız, Twitter özet akışınızdaki gönderilerin çoğunluğunun o alana
odaklanma ihtimali vardır. Bu, bireylerin istedikleri içeriği elde etmeleri
anlamına gelir.
Bu nedenle Twitter, etkileşimi teşvik etmek için birçok
sektör için harika. Tipik olarak, Twitter'da iyi sonuç veren içerik şunları
içerir:
- Anketler veya sorular: Twitter anketleri çok popülerdir ve markaların hedef kitleleri hakkında fikir edinmeleri veya sadece bir soru gönderip geri bildirimleri görmeleri için harika olabilir.
- Sektör haberleri: Sektörünüzle ilgili haberleri paylaşmak veya yeni bir trend veya gelişme hakkında bir tartışma başlatmak için harika bir yer. Sadece kaç tane dijital pazarlama trendi duyurusu tweet'inin olduğunu düşünün!
- Şirket duyuruları: İster yeni bir ürün, isterse şirkette yeni bir kıdemli işe alım olsun, bir tweet'i sabitlemek, sayfanızı ziyaret eden herkesin onu göreceği anlamına gelir.
- Gif'ler ve memler: Bunlar Twitter'ın temel öğeleridir ve büyük etkileşim alma eğilimindedir. Twitter, anahtar kelime ile arama yapabileceğiniz kullanıma hazır bir gif bankasına sahipken, memler içeriğinizin özet akışında fark edilmesini sağlayabilir.
- Görseller: Kullanıcılar görselleri video içeriğinden %361 daha fazla tweetliyor, bu nedenle içerik karışımınızda göz alıcı görsellerin olduğundan emin olun.
- Bloglar: Blog içeriği Twitter'da iyi sonuç verir ancak tıklama almak için dikkat çekici bir resim ve kısa bir açıklama kullandığınızdan emin olun. Blog üretiminizi hızlandırmak istiyorsanız, bazı faydalı blog araçlarına ve şablonlarına göz atın.
- Etkinlikler: İlgiyi artırmak için etkinliğinizi önceden tanıtabilirsiniz, ancak bir hashtag oluşturarak katılımcıları, katılımı artırmak için etkinlikte canlı tweet atmaya teşvik edebilirsiniz.
- Yarışmalar veya teklifler: Twitter'ın aciliyeti nedeniyle, hızlı satışlar ve sınırlı sürümler başarılı olabilir ve yarışmalar yeni takipçiler çekebilir.