Ülkemizde yaşanan bazı ekonomik problemlerden dolayı her gün artan fiyatlar sebebiyle pahalılaşan hayat şartları artık toplumumuzun en büyük problemlerinin başında geliyor. Yapılan bir araştırmaya göre toplumun ürünlere bakış açılarını ortaya koyuyor. Tüketiciler tarafından satın alma oranları yıllara göre marka ve prestij ürünlere yaklaşımı, indirim market tercihleri gibi sebepleri araştıran ekip tüketicilerin alışkanlıklarını analiz ediyor. Araştırmadan çıkan verileri gelin beraber inceleyelim.
İndirimlerin Tercih Sebebi Mesafenin Yakın Olması, Promosyon Ve Uygun Fiyat
Şartları
Toplumda yaygınlaşan indirimli marketlerin artmasıyla
kişilerin evlerine yakın olan marketleri seçme ihtimali yüzde 65’le ilk sırada
yer alıyor. Diğer öne çıkan sebepler ise bu marketlerde yapılan promosyon
ürünlerin dağıtılması ve ürünlerde olan indirimlerin diğer marketlere göre daha
çok yapılması. Tüketiciler tarafından bu marketler tarafından yayınlanan
ürünlerin tercih sebebiyle alışveriş yapılması ise hiç azımsanmayacak seviyede
görülüyor.
Markalı Ürünlerin Tercih Oranı Artıyor
Vatandaşlar tarafından bir ürünü birden çok almak yerine
kaliteli bir markayı alıp daha uzun süre kullanmak şuan ki ekonomide çok
mantıklı olarak görülüyor ki, markalı ürünlerin seçimini 2018 yılının verilere
göre 3 puan artmış. Bu demek oluyor ki 2018 yılında markasız ürün alan her 10
kişiden 3ü, 2022 yılında 10 kişiden 6sı olarak değişmiş.
Tüketiciler Pahalı Ürünleri Tercih Etmiyor
Tüketiciler olarak son gelmiş olduğumuz durumda fiyat
performans ürünlerinin alım oranları büyük orda artmış durumda. Yapılan
araştırma sonuçlarından da anlaşılacağı gibi fiyatı artan ürünlerin alım
oranları oldukça düşüyor.
Tüketiciler Prestijli Ürünlerle Arasını Açıyor
Tüketiciler ucuz ürünleri tercih etmesi ile birlikte
prestijli ürünlerin tercihi gittikçe azalıyor. Sadece bütçesi yüksek olan
tüketiciler tarafından tercih edilen bu ürünler ekonominin daha da kötü hal
almasıyla alım oranlarının daha da küçüleceği anlamına geliyor.
2020 yılına kadar her tüketicinin 10 kişiden 4ü prestijli
ürün tercihi yaparken 2018 yılındaki verilere bakıldığında bu alım gücü 10
kişiden 2ye düşüyor.
Kısacası enflasyon nedeniyle vatandaşlar gelirlerini fiyat
performans olarak ürünlere harcamayı mantıklı buluyor. Bir ürünü 25TL olarak
almak yerine ayı işlevi gören diğer bir ürünü 15TL fiyat bantlarına alabiliyor.
Bu durumda vatandaşlarımızın bütçesine daha iyi geliyor.