Arama motoru optimizasyonu (SEO), şüphesiz ustalaşabileceğiniz en temel pazarlama yeterliliklerinden biridir.
SEO analizi yapmayı ve doğru metrikleri yöneticinize veya
CEO'nuza nasıl rapor edeceğinizi biliyorsanız, markanızın arama motoru
sıralamalarını alakalı anahtar kelimeler veya terimler için yükseltmek için
kampanyalar veya stratejiler geliştirirken içerik pazarlama çabalarınızın
değerini doğrulayabilirsiniz.
Yazımızın devamında, SEO'nun ne olduğuna ve neden önemli
olduğuna bakacağız ve yeni başlayanlar için en iyi SEO analiz araçlarına göz
atacağız.
SEO Raporlamasının Önemi
SEO analizi sayesinde, tüketicilerin web sitenizle nasıl
etkileşime girdiğini tam olarak kavrarken şirketinizin mevcut organik trafik
kaynakları hakkında daha derin bir fikir edinebilirsiniz.
SEO stratejinize analitik bir yaklaşım olmadan, kitlenize
doğrudan değer sunan veya Google'ın beğenileri tarafından dizine eklenebilir
olarak kabul edilen içerik üretmeniz pek olası değildir. Doğru anahtar terimler
için sıralamada başarısız olursanız veya çevrimiçi otoritenizi artıramazsanız,
hızla rakiplerinizin gerisine düşersiniz.
SEO raporlama araçları, karanlıktaki gözleriniz olacak ve
arama motoru optimizasyon stratejinizi akla gelebilecek her kanalda veya temas
noktasında (blog ve açılış sayfalarından Facebook, YouTube ve ötesine kadar)
sürekli olarak geliştirmek için ihtiyaç duyduğunuz iç görüleri, bilgileri ve
verileri sunacak.
Hiper bağlantılı teknoloji odaklı çağımızda, sayfa içi ve
sayfa dışı SEO yöntemlerinizin nerede çalıştığına ve iyileştirilmesi
gerekebilecek alanlara ayrıntılı ışık tutan bir dizi erişilebilir SEO analiz
araçları mevcuttur. Hadi dalalım.
1. Google Analytics ve Google Arama Konsolu
Dijital pazarlamacılar için birincil başvuru aracı olan
Google Analytics, müşterilerinizin demografisi, tercihleri, etkileşim
faaliyetleri ve göz atma davranışları (diğer önemli bilgilerin yanı sıra)
hakkında zengin bilgiler sunan güvenilir bir platformdur.
Google Analytics ile ilgili en iyi şey, platformda
gezinmenin yanı sıra nasıl kullanılacağına ilişkin birçok ücretsiz pratik nasıl
yapılır kılavuzunun olmasıdır. Başlamak, platformu kendi avantajınıza nasıl
kullanacağınıza ilişkin tavsiyeler almak için Google Analytics Hedefleri
Kılavuzuna bakın: Alt Satırdaki KPI'larınızı Nasıl Kurulur ve İzlersiniz?
SEO analizi için Google Analytics ve Google Arama Konsolu,
belirli arama tabanlı hedeflerinize ve karşılaştırma ölçütlerinize dayalı
olarak çok sayıda alakalı ölçümü ölçmenize yardımcı olacak araçlardır.
Trendleri tespit etmek, bir sorunu veya zayıf yönleri
belirlemek ve devam eden performansınızı izlemek için odaklanmanız gereken ana
Google Analytics ve Search Console SEO ölçümleri şunlardır:
- Anahtar kelime sıralamaları: sayfalarınızın veya içeriğinizin sıralandığı yer veya belirli anahtar kelimeler veya arama terimleri
- Organik trafik: SEO çabalarınızın bir sonucu olarak aldığınız organik trafiğin net bir göstergesi
- Organik tıklama oranı: başlık etiketlerinizin ve meta açıklamalarınızın web'de arama yapanlara içeriğinizi tıklamaya ve gerçekten etkileşim kurmaya teşvik edip etmediği konusunda size sağlam bir fikir verecek bir ölçüm
- Organik dönüşümler: SEO içeriğinizin dönüşümleri kapatmak için yeterince etkili ve alakalı olup olmadığını size söyleyecek verileri rapor edin. Burada, örneğin e-posta bültenine kaydolma, ücretsiz deneme veya demo alımı veya satın alma gibi dönüşümleri ölçebilirsiniz.
- En iyi çıkış sayfaları: Bu belirli SEO analiz metriği, kullanıcıların en çok çıktığı web veya açılış sayfalarını gösterecektir. En çok çıkış yapan sayfalarınızı belirledikten sonra, etkileşim oranlarını artırmak ve sonuç olarak arama yetkinizi artırmak için içeriğinizde nerede iyileştirmeler yapmanız gerektiğini tam olarak belirleyebilirsiniz.
- Alan adı yetkilisi: Alan adı yetkiliniz önemlidir, çünkü size arama motorlarının (özellikle Google) markanızı ve web sitenizi ne kadar güvenilir bulduğunu söylerken, diğer kişilerin veya markaların içeriğinizi ne kadar bağlantılı veya paylaşmaya değer bulduğuna dair bir fikir sunar.
2. KWFinder
Anahtar kelime SEO analizi yapmak ve keşiflerinizi veya
önerilerinizi yöneticiniz veya CEO'nuzla paylaşmak istiyorsanız, KWFinder'ın
arayüzü erişilebilir, mantıklı ve görsel olarak sindirilebilirdir.
Mangools'tan kurnaz bir eser olan KWFinder, etki alanı
tabanlı anahtar kelime aramaları yapma ve rakiplerinizin hangi terimleri
kullandığını görme seçeneği sunar.
Platforma bir anahtar kelime keşif araması girerek, belirli
SEO kampanyaları, içeriği veya etkinlikleri için etkili anahtar kelime
listelerini düzenlemenize yardımcı olacak, anlaşılması kolay bilgilerin paha
biçilmez bir karışımına anında erişim elde edebilirsiniz. Bu bilgiler:
- Belirli bir anahtar kelime veya terim için ne kadar genel trafik rekabeti olduğunu söyleyen grafik tabanlı bir anahtar kelime zorluğu görselleştirmesi
- Belirli bir zaman aralığındaki arama hacimlerini gösteren bir anahtar kelime popülerliği ve trend grafiği
- Arama hacimleri, zorluklar ve tıklama başına ödeme (PPC) maliyetlerine ilişkin metriklerle ilgili anahtar kelimelerin ayrıntılı bir listesi: herhangi bir ücretli pazarlama analizi veya raporlama etkinliği için yararlı bir metrik
- İnsanların belirli bir anahtar kelimeye dayalı olarak sorduğu en popüler veya alakalı soruları size gösterecek bir anahtar kelime soruları sekmesi. Bu, özellikle mevcut içeriği analiz ediyorsanız ve onu, arama yapan kişinin amacına daha iyi uyacak veya zengin snippet'ler için sıralama elde edecek şekilde güncellemek veya optimize etmek istiyorsanız etkilidir.
Bu bilgi potası ile donanmış olarak, mevcut içeriği optimize
etmek için yeni anahtar kelimelerin yanı sıra yeni veya gelişmekte olan arama
tabanlı kampanyalar için en değerli olacağına inandığınız terimler hakkında
ayrıntılı analiz yapabilirsiniz. Bilgilerinizi topladıktan sonra, potansiyel
müşteri listelerinizi ve keşiflerinizi CSV tabanlı bir rapora aktarabilirsiniz.
3. Sayfa Hızı Analizleri
İçeriğinizin kalitesine ve paylaşılabilirliğine, etki alanı
yetkilinize ve UX tekliflerinize ek olarak, sayfa hızı performansınız
şirketinizin genel SEO performansı üzerinde etkili olacaktır.
PageSpeed Insights, alınması kolay, güçlü ve ücretsiz bir
araçtır ve ayrıntılı Temel Web Verileri değerlendirmelerinin yanı sıra
sayfanızın hızının ve yükleme performansının bir dökümünü verir. Görsellerin
anlaşılması kolaydır ve basit bir aramayla, sayfalarınızın performansını
artırmanıza yardımcı olacak kapsamlı bir öneriler listesi alırsınız.
Platformun önerilerini (mobil veya masaüstü analizine dayalı
olarak) daha derine inebilir, en alakalı veya değerli olduğunu düşündüğünüzü
seçip bu somut bulguları işletme içindeki üst düzey paydaşlara
bildirebilirsiniz. Devam eden SEO raporlama çabalarınıza ve stratejinize
fazladan bir zekâ katmanı ekleyecek kullanışlı ve genelimizin kullandığı basit
bir araç.
Dikkate Alınması Gereken Bonus Araçlar
Yukarıdaki SEO raporlama ve analiz araçları, markanızın
arama motoru optimizasyonuna dayalı faaliyetleri ve performansı hakkında size
çok yönlü bir görünüm verecektir.
Bu temel araçları kullanmak, girişimlerinizi veya
önerilerinizi doğrulayacak somut ölçütler sunarken, stratejinizi geliştirmek
için ne yapmanız gerektiği konusunda da size rehberlik edecektir. Sizler için
birçok uzmanın kullandığı bazı araçları da aşağıda listeledik! İşte kontrol
etmek isteyebileceğiniz diğer bazı kullanışlı araçlar:
SEMRush
İş akışı optimizasyonu özelliklerine ve yüksek düzeyde
etkileşimli bir görsel arayüze sahip güçlü bir anahtar kelime önerisi ve
araştırma aracı.
Keys4Up
İçeriğinizi belirli kitleler için geliştirecek alakalı
terimler öneren hızlı arama ve anahtar kelime öneri aracı.
Screaming Frog SEO Spider
Web sitesi veya sayfa içi optimizasyon ve değerlendirme için
mükemmel bir SEO aracı olan bu temiz platform, teknik ve UX tabanlı etkinlikler
veya girişimler için mükemmeldir.
Ahrefs
Aynı ara yüzden site denetimleri, anahtar kelime
araştırması, içerik karşılaştırmaları ve sıralama takibi gerçekleştirmenize
olanak tanıyan uyumlu, hepsi bir arada bir SEO aracı.
Moz
Sıralama takibi ve geri bağlantı analizi için özellikle iyi
olan, çok yönlü ve endüstride tanınan başka bir SEO platformu.