Ürünleri doğrudan sosyal medya üzerinden satışa sunmak, küresel çapta oldukça popüler bir hâl almıştır ve insanlar arasında bu durum gün geçtikçe popülerleşmektedir. Kullanıcıları sosyal medyadan ayrılmadan keşfedebilecekleri, araştırabilecekleri, alışveriş yapabilecekleri, sorunsuz ve müşteri odaklı bir deneyim sunmak, satışlarınızı artırmak için güçlü bir stratejidir.
Temel platformlar alışveriş ve ödeme altyapılarını
geliştirdiğinden, sosyal medya endüstrisi sosyal ticaret büyümesinin
hızlanmasına hazırlanıyor. 2022 yılında yapılan bir araştırmanın verilerine
göre, sosyal medya kullanıcılarının %11'i bir ürünü keşfettikten sonra hemen
çevrimiçi alışveriş yaptı, %44'ü daha sonra satın aldı.
Küresel çapta etkisini gösteren Covid-19 pandemisi, birçok
kullanıcının araştırma ve alışveriş yapmak için Instagram hatta TikTok gibi
platformlara yönelmesinin ardından sosyal medya üzerinden yapılan ticareti de
hızlandırdı. Emarketer'ın 'Sosyal Ticaret 2022' raporu, ABD sosyal ticaret
alıcılarının sayısının 2022'de 80 milyona çıktığını ve 2023'de 96 milyona
çıkacağını tahmin ediyor. Hâlâ daha bu rakamlar artış göstermeye devam ediyor.
Ayrıca Instagram gibi platformların, kullanıcılarına daha
fazla uygulama içi satın almayı teşvik etme amacıyla kullanıcıların ödeme
ayrıntılarını kaydedebilme özelliğini getirmesi ile beraber bu tarz
platformlara güven gittikçe artıyor. Sizlerle beraber, işletmenizin satışlarını
ve gelirini artırmasına nasıl yardımcı olabileceğini görmek için sosyal medya
ticaret dünyasına hep beraber dalalım!
Sosyal Medya Ticareti Nasıl Çalışır?
İşletmenizde eğer fiziksel ürünler satıyorsanız,
stratejinizi güçlendirmek için sosyal medya hesapları üzerinden ticaret yapmayı
öğrenmelisiniz. Özellikle böyle bir durum, yavaş web sitesi yükleme süreleri
veya karmaşık kullanıcı yolculukları gibi satın alma engellerini ortadan
kaldırır. Böylelikle aslında birçok sorunu erteleyebilir ve bu tarz problemleri
çözümleyebilmek için zaman kazanabilirsiniz.
Kullanıcılar, sosyal medyada büyük miktarda satın alma, özellikle
fiyat mevcutsa, anlık satın alma eğiliminde bulunuyorlar. 2022'in 2. çeyreğinde
istatistikler, sosyal medya aracılığıyla yönlendirilen çevrimiçi siparişlerin
ortalama değerinin 81.05 dolar olduğunu bildirdi.
Kullanıcının güneş gözlüğü gibi satın almak istediği bir
ürünü görmesi ve satın alma işlemini tamamlamak için 'şimdi alışveriş yap' veya
'şimdi satın al' seçeneğine tıklamasıyla süreç başlar. Fiyat, açıklama ve
teslimat bilgilerinin tümü sosyal platformunda ilgili sayfalarda görünür olması
sizin için büyük bir avantajdır. Kullanıcı böylelikle perakendecinin web
sitesini ziyaret etmesine bile gerek kalmayacak.
Günümüzde artık kullanıcılar, ürünlerin güvenilir, iyi
yapılmış, saygı duydukları veya hayran oldukları kişiler tarafından tavsiye
edildiğine dair sosyal kanıt arıyorlar, bu şekilde size karşı güven duymaya ve
alışveriş yapmaya başlıyorlar.
Hangi Platformlar Sosyal Medya Ticareti Olanağı Sunuyor?
Önümüzdeki üç yıl içinde araştırmacılar, ABD'deki her 10
işletmeden 8'inin sosyal medyada satış yapacağını tahmin ediyor ve bu da bizlere
sosyal ağların bir satış kanalı olarak değerini gösteriyor.
Sosyal medya üzerinden alışveriş yapma olanağı şu anda
Facebook, Instagram, TikTok ve Pinterest'te mevcuttur. Ayrıca YouTube, video
içeriğine alışveriş yapılabilir etiketler ve bağlantılar ekleme özelliklerini
de test etmeye başlamıştır.
Bu tarz platformların ortak özelliklerinden birisi, mağaza
oluşturabilmek için hesabınızın “profesyonel hesap” olması gerekmektedir.
Genelde hesaplarınızı platform üzerinde bulunan “ayarlar” sekmesinden bu
şekilde düzenleyebilirsiniz. Bu durum Facebook ve Instagram dâhil olmak üzere
genelde böyledir.
İnsanlar gönderilerinizde, ürünlerinizin etiketlendiğini
gördüklerinde, ad ve fiyat dâhil olmak üzere ürün ayrıntılarını öğrenmek için
bu etiketleri seçebilirler. Bu etiketlere tıkladıklarında, daha fazla ayrıntı
öğrenmek ve satın almak için platformdaki mağazanıza yönlendirilirler. Bazı
işletmelere internet sitesi açmadan alışveriş yapabilme olanağı sunuyor.
Sosyal Medya Üzerinden Kimler Satış Yapabilir?
İşletmeler yalnızca sosyal medya platformlarının onlara
sunduğu altyapıyı kullanarak fiziksel ürünler satabilir, bu nedenle
etkinlikler, dijital ürünler ve hizmetler en azından şimdilik satışa uygun
değildir.
Her sosyal medya platformunun, sitelerini kullanarak satış
yapmak isteyen işletme için kendi satıcı yönergeleri bulunmaktadır. Aşağıda
hazırlamış olduğumuz listede satabileceğiniz ürünlerden ziyade satamayacağınız
ürünleri listeledik. Satışı yasak olan ürünler:
- Alkol
- Sağlık ürünleri
- Dijital ürünler
- Etkinlik biletleri
- Abonelikler
Günümüzde çoğunlukla sosyal medya üzerinden satılan ürünler,
giyim, aksesuar, kozmetik, ev dekorasyonu vb. ürünlerdir.
Ayrıca, bazı durumlarda, bir ürün, değişen kurallar veya
ürün açıklamalarındaki belirli kelimeleri yakalayan algoritmalardaki hatalar
nedeniyle sosyal medya platformu tarafından reddedilebilir. Bir ürün
reddedilirse ve mağazanızda listelenmemişse, platform size bunun nedenini
bildirecektir. Eğer ürününüz hakkında yanlış bir karar verilmiş ise bu duruma
da itiraz edebilmektesiniz.
Sosyal Medya Üzerinden Satışlarınızı Arttırmak İçin Optimizasyon Yöntemleri
Sosyal medya mağazanızı kurduktan sonra, daha fazla
ziyaretçiyi teşvik etmek için mağazanızı nasıl optimize edeceğinizi ve
takipçileri nasıl çok önemli müşterilere dönüştüreceğinizi düşünmek önemlidir.
Sosyal mağazanızı optimize etmek için en iyi ipuçlarımız:
- Anahtar kelimelere ve açıklamalara odaklanın: Mağazanızın görünümü, iyi bir ilk izlenim oluşturmak ve güvenilirlik kazanmak için inanılmaz derecede önemlidir. Ürünlerinizin hepsinin, aranabilir anahtar kelime içeren hızlı açıklamalar içerdiğinden emin olun. Ürün açıklamanızın yanına en az dört adet yüksek çözünürlüklü resimler yükleyin. Ayrıca ürünün günlük yaşantıda nasıl göründüğü ve hangi probleme nasıl çözüm sunduğunu gösteren görseller de eklemelisiniz.
Not: Facebook, açıklamanıza renk,
beden veya malzeme gibi en az üç özellik ve doğru teslimat bilgileri eklemenizi
önerir. Tüm katalog alanlarının dolu olduğunu kontrol edin: fiyatlandırma, web
sitesi bağlantıları ve açıklamalar. Mağazanızın güncel stok sayımlarına ve ürün
bilgilerine sahip olduğundan emin olun.
- Koleksiyonlar oluşturmayı veya öğeleri gruplandırın: Özellikle Noel, Anneler Günü vb. gibi önemli mevsimsel etkinliklerden önce, mağazanızda gezinmenin ve keşfetmenin kolay olduğundan emin olun. Koleksiyonlar. Bunlar, 'xx İçin Hediyeler' veya 'xx İçin Hediyeler' olarak adlandırılır ve ürünlerinde gezinmeyi ve önemli hediye sezonları öncesinde keşfedilmeyi kolaylaştırır.
- Alışveriş yapılabilir etiketleri kullanın: Yalnızca mağaza sekmenizi tıklayan bir kullanıcıya güvenmeyin. Orijinalliği göstermek ve markanızda sosyal kanıt oluşturmak için alışveriş yapılabilir etiketlerle birlikte UGC'yi öne çıkarın. Müşteri sorularını hızla yanıtlayın ve mağazanızı ziyaret etmek, daha çekici hale getirmek için değerli ve ilginç içerikler sunun.
- İçeriği alışveriş yapılabilir etiketlerle reklam olarak tanıtın: Facebook veya Instagram'daki reklam verenler, mevcut alışveriş yapılabilir gönderileri ürün etiketli reklamlar olarak yayınlayabilir veya Reklam Yöneticisi'nde ürün etiketleriyle yeni reklamlar oluşturabilir. Alışveriş yapılabilir mevcut bir gönderiyi reklam olarak yayınladığınızda, reklam öğesi organik gönderideki ürün etiketlerini öne çıkarır. Ürünleri Instagram'daki ana Alışveriş sayfasında sergilemek için Facebook Reklam Yöneticisi içindeki yeni "Mağaza" yerleşimini kullanın.