Sosyal Medya Ticaret Rehberi

 Ürünleri doğrudan sosyal medya üzerinden satışa sunmak, küresel çapta oldukça popüler bir hâl almıştır ve insanlar arasında bu durum gün geçtikçe popülerleşmektedir. Kullanıcıları sosyal medyadan ayrılmadan keşfedebilecekleri, araştırabilecekleri, alışveriş yapabilecekleri, sorunsuz ve müşteri odaklı bir deneyim sunmak, satışlarınızı artırmak için güçlü bir stratejidir.

Temel platformlar alışveriş ve ödeme altyapılarını geliştirdiğinden, sosyal medya endüstrisi sosyal ticaret büyümesinin hızlanmasına hazırlanıyor. 2022 yılında yapılan bir araştırmanın verilerine göre, sosyal medya kullanıcılarının %11'i bir ürünü keşfettikten sonra hemen çevrimiçi alışveriş yaptı, %44'ü daha sonra satın aldı.

Küresel çapta etkisini gösteren Covid-19 pandemisi, birçok kullanıcının araştırma ve alışveriş yapmak için Instagram hatta TikTok gibi platformlara yönelmesinin ardından sosyal medya üzerinden yapılan ticareti de hızlandırdı. Emarketer'ın 'Sosyal Ticaret 2022' raporu, ABD sosyal ticaret alıcılarının sayısının 2022'de 80 milyona çıktığını ve 2023'de 96 milyona çıkacağını tahmin ediyor. Hâlâ daha bu rakamlar artış göstermeye devam ediyor.

Ayrıca Instagram gibi platformların, kullanıcılarına daha fazla uygulama içi satın almayı teşvik etme amacıyla kullanıcıların ödeme ayrıntılarını kaydedebilme özelliğini getirmesi ile beraber bu tarz platformlara güven gittikçe artıyor. Sizlerle beraber, işletmenizin satışlarını ve gelirini artırmasına nasıl yardımcı olabileceğini görmek için sosyal medya ticaret dünyasına hep beraber dalalım!

Sosyal Medya Ticareti Nasıl Çalışır?

İşletmenizde eğer fiziksel ürünler satıyorsanız, stratejinizi güçlendirmek için sosyal medya hesapları üzerinden ticaret yapmayı öğrenmelisiniz. Özellikle böyle bir durum, yavaş web sitesi yükleme süreleri veya karmaşık kullanıcı yolculukları gibi satın alma engellerini ortadan kaldırır. Böylelikle aslında birçok sorunu erteleyebilir ve bu tarz problemleri çözümleyebilmek için zaman kazanabilirsiniz.

Kullanıcılar, sosyal medyada büyük miktarda satın alma, özellikle fiyat mevcutsa, anlık satın alma eğiliminde bulunuyorlar. 2022'in 2. çeyreğinde istatistikler, sosyal medya aracılığıyla yönlendirilen çevrimiçi siparişlerin ortalama değerinin 81.05 dolar olduğunu bildirdi.

Kullanıcının güneş gözlüğü gibi satın almak istediği bir ürünü görmesi ve satın alma işlemini tamamlamak için 'şimdi alışveriş yap' veya 'şimdi satın al' seçeneğine tıklamasıyla süreç başlar. Fiyat, açıklama ve teslimat bilgilerinin tümü sosyal platformunda ilgili sayfalarda görünür olması sizin için büyük bir avantajdır. Kullanıcı böylelikle perakendecinin web sitesini ziyaret etmesine bile gerek kalmayacak.

Günümüzde artık kullanıcılar, ürünlerin güvenilir, iyi yapılmış, saygı duydukları veya hayran oldukları kişiler tarafından tavsiye edildiğine dair sosyal kanıt arıyorlar, bu şekilde size karşı güven duymaya ve alışveriş yapmaya başlıyorlar.

Hangi Platformlar Sosyal Medya Ticareti Olanağı Sunuyor?

Önümüzdeki üç yıl içinde araştırmacılar, ABD'deki her 10 işletmeden 8'inin sosyal medyada satış yapacağını tahmin ediyor ve bu da bizlere sosyal ağların bir satış kanalı olarak değerini gösteriyor.

Sosyal medya üzerinden alışveriş yapma olanağı şu anda Facebook, Instagram, TikTok ve Pinterest'te mevcuttur. Ayrıca YouTube, video içeriğine alışveriş yapılabilir etiketler ve bağlantılar ekleme özelliklerini de test etmeye başlamıştır.

Bu tarz platformların ortak özelliklerinden birisi, mağaza oluşturabilmek için hesabınızın “profesyonel hesap” olması gerekmektedir. Genelde hesaplarınızı platform üzerinde bulunan “ayarlar” sekmesinden bu şekilde düzenleyebilirsiniz. Bu durum Facebook ve Instagram dâhil olmak üzere genelde böyledir.

İnsanlar gönderilerinizde, ürünlerinizin etiketlendiğini gördüklerinde, ad ve fiyat dâhil olmak üzere ürün ayrıntılarını öğrenmek için bu etiketleri seçebilirler. Bu etiketlere tıkladıklarında, daha fazla ayrıntı öğrenmek ve satın almak için platformdaki mağazanıza yönlendirilirler. Bazı işletmelere internet sitesi açmadan alışveriş yapabilme olanağı sunuyor.

Sosyal Medya Üzerinden Kimler Satış Yapabilir?

İşletmeler yalnızca sosyal medya platformlarının onlara sunduğu altyapıyı kullanarak fiziksel ürünler satabilir, bu nedenle etkinlikler, dijital ürünler ve hizmetler en azından şimdilik satışa uygun değildir.

Her sosyal medya platformunun, sitelerini kullanarak satış yapmak isteyen işletme için kendi satıcı yönergeleri bulunmaktadır. Aşağıda hazırlamış olduğumuz listede satabileceğiniz ürünlerden ziyade satamayacağınız ürünleri listeledik. Satışı yasak olan ürünler:

  • Alkol
  • Sağlık ürünleri
  • Dijital ürünler
  • Etkinlik biletleri
  • Abonelikler

Günümüzde çoğunlukla sosyal medya üzerinden satılan ürünler, giyim, aksesuar, kozmetik, ev dekorasyonu vb. ürünlerdir.

Ayrıca, bazı durumlarda, bir ürün, değişen kurallar veya ürün açıklamalarındaki belirli kelimeleri yakalayan algoritmalardaki hatalar nedeniyle sosyal medya platformu tarafından reddedilebilir. Bir ürün reddedilirse ve mağazanızda listelenmemişse, platform size bunun nedenini bildirecektir. Eğer ürününüz hakkında yanlış bir karar verilmiş ise bu duruma da itiraz edebilmektesiniz.

Sosyal Medya Üzerinden Satışlarınızı Arttırmak İçin Optimizasyon Yöntemleri

Sosyal medya mağazanızı kurduktan sonra, daha fazla ziyaretçiyi teşvik etmek için mağazanızı nasıl optimize edeceğinizi ve takipçileri nasıl çok önemli müşterilere dönüştüreceğinizi düşünmek önemlidir. Sosyal mağazanızı optimize etmek için en iyi ipuçlarımız:

  • Anahtar kelimelere ve açıklamalara odaklanın: Mağazanızın görünümü, iyi bir ilk izlenim oluşturmak ve güvenilirlik kazanmak için inanılmaz derecede önemlidir. Ürünlerinizin hepsinin, aranabilir anahtar kelime içeren hızlı açıklamalar içerdiğinden emin olun. Ürün açıklamanızın yanına en az dört adet yüksek çözünürlüklü resimler yükleyin. Ayrıca ürünün günlük yaşantıda nasıl göründüğü ve hangi probleme nasıl çözüm sunduğunu gösteren görseller de eklemelisiniz.

Not: Facebook, açıklamanıza renk, beden veya malzeme gibi en az üç özellik ve doğru teslimat bilgileri eklemenizi önerir. Tüm katalog alanlarının dolu olduğunu kontrol edin: fiyatlandırma, web sitesi bağlantıları ve açıklamalar. Mağazanızın güncel stok sayımlarına ve ürün bilgilerine sahip olduğundan emin olun.

  • Koleksiyonlar oluşturmayı veya öğeleri gruplandırın:  Özellikle Noel, Anneler Günü vb. gibi önemli mevsimsel etkinliklerden önce, mağazanızda gezinmenin ve keşfetmenin kolay olduğundan emin olun. Koleksiyonlar. Bunlar, 'xx İçin Hediyeler' veya 'xx İçin Hediyeler' olarak adlandırılır ve ürünlerinde gezinmeyi ve önemli hediye sezonları öncesinde keşfedilmeyi kolaylaştırır.
  • Alışveriş yapılabilir etiketleri kullanın: Yalnızca mağaza sekmenizi tıklayan bir kullanıcıya güvenmeyin. Orijinalliği göstermek ve markanızda sosyal kanıt oluşturmak için alışveriş yapılabilir etiketlerle birlikte UGC'yi öne çıkarın. Müşteri sorularını hızla yanıtlayın ve mağazanızı ziyaret etmek, daha çekici hale getirmek için değerli ve ilginç içerikler sunun.
  • İçeriği alışveriş yapılabilir etiketlerle reklam olarak tanıtın: Facebook veya Instagram'daki reklam verenler, mevcut alışveriş yapılabilir gönderileri ürün etiketli reklamlar olarak yayınlayabilir veya Reklam Yöneticisi'nde ürün etiketleriyle yeni reklamlar oluşturabilir. Alışveriş yapılabilir mevcut bir gönderiyi reklam olarak yayınladığınızda, reklam öğesi organik gönderideki ürün etiketlerini öne çıkarır. Ürünleri Instagram'daki ana Alışveriş sayfasında sergilemek için Facebook Reklam Yöneticisi içindeki yeni "Mağaza" yerleşimini kullanın.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski