SEO Tek Başına Yeterli Değildir!

 

Sektörünüz veya insanlara sunduğunuz ürün/hizmet için sadece SEO çalışmaları yapmanız pek verimli bir düşünce yapısı değildir. SEO sadece arama motorları için geçerli olan bir durumdur keza aynı şekilde SEM kavramı da sadece arama motorları reklamlarını temsil etmektedir. İnsanlar sadece arama motorlarında vakit geçirmezler, bunu unutmayın!

SEO Neden Tek Başına Yeterli Değildir

Bu konuya örnek olması açısından sizlere insan vücudunu gözünüzde canlandırmanızı istiyorum. Vücudumuzda nasıl ki bir organımız, işlevini sağlıklı bir biçimde yerine getiremediğinde çok farklı hastalıklar ortaya çıkıyorsa, dijital ortamda da aynı şekilde sadece SEO çalışmaları yapmak markanız için yavaşlama hatta belki de duraklama dönemini ortaya çıkarmaktadır. 

Konuya bu şekilde giriş yaptığımdan ötürü bazı insanların aklına, SEO çalışmaları yeterli değil bu çalışmaları destekleyin dediğimizde harici bağlantıları düşünebilir lakin anlatmak istediğim bu değildir. Elbette harici bağlantılar SEO’nun bir parçasıdır lakin benim burada anlatmak istediğim tamamen sosyal medya dâhil olmak üzere her alanda çalışmalar yapmanız gerektiğidir.

Bu Durumda Ne Yapmanız Gerekmektedir?

SEO, E-Ticaret siteleri dâhil olmak üzere her internet sitesi için oldukça büyük bir önem arz etmektedir lakin nitelikli hedef kitlenizi arttırmak, potansiyel müşterilerinizi/ziyaretçilerinizi ve dönüşüm oranlarınızı bir tık ileriye taşımak istiyorsanız kendinize, SEO çalışmalarının yanında farklı stratejiler de oluşturmanız gerekir.

Örneğin, bir E-Ticaret sitesi sahibi iseniz ürününüzü almak isteyen veya o ürüne ihtiyaç duyan bireylerin sergileyeceği alışveriş davranışını, sırasıyla hangi adımları tek tek geçeceğini ve o ürünü almak isteyeceğini çok iyi bilmelisiniz. Eğer müşterilerinize bir çeşit hizmet sunuyorsanız, onların düşünce yapılarını çözmeli ve akıllarında ki bütün soruları size daha sormadan, siz sitenizde veya hesaplarınızda bu soruları cevaplamalısınız.

Eğer bir çeşit içerik üreticisi iseniz neticede blog tarzında bir internet siteniz mevcut ise oluşturduğunuz içeriklerinizin gerçekten o kişilerin ilgisini çekeceğinden ve dahi birçok parametreden emin olmalısınız! Sizler eğer dijital ortamda tanınmak, marka olmak, satış yapabilmek vs. gibi etkileşimler almak ve algı yaratmak istiyorsanız SEO, SEM, sosyal medya reklamları vb. birçok konuya hâkim olmak zorundasınız. 

Büyük bir ekibe sahip değilseniz, gerçekten enerjinizi ne şekilde ve hangi konulara harcamanız gerektiği hususunda çok dikkatli olmalısınız. Arama motorları her geçen gün bir güncelleme daha yayınlamaktadır. Örneğin, Google arama motoru günümüzde ki halini alana kadar binlerce güncelleme yayınlamıştır ve rutin olarak her ay en az 3 güncelleme yayınlamaktadır.

Sizler sadece SEO yapmaya odaklanırsanız, bu işin içinden çıkamazsınız. Bu yüzden işletmesini geliştirmek isteyen herkes kendi ekiplerini kurmakta ve düzenli olarak büyümeye devam etmektedirler.

İçerik Pazarlaması Yapabilirsiniz!

İçerik pazarlaması her sektörde ve platformda oldukça büyük bir öneme sahiptir. Kaliteli içerikler üreterek, arama motorları dâhil olmak üzere her alanda görünürlüğünüzü arttırabilirsiniz. Unutmayın, arama kutusunun bulunduğu her platformda optimizasyon her zaman vardır ve önemlidir!

Özellikle bu konu pazarlama konusunda hafife alınması gereken bir durum değildir. Kaliteli içerik dikkat çeker, dikkat çekerseniz akılda kalırsınız, akılda kalırsanız kitlenize her zaman hâkim olursunuz ve bütün pazarlama stratejilerinizi rahatlıkla hayata geçirebilirsiniz.

Ürününüzü/hizmetinizi almak veya yararlanmak isteyen her bireyi, oluşturduğunuz içerikleriniz sayesinde etkileyebilir ve ikna edebilirsiniz. Oluşturduğunuz her bir içerik veya kullandığınız her bir reklam metni, eylem de bulunmasını istediğiniz bireylerin sorularına cevap niteliği taşımalıdır.

Genel olarak Dijital Pazarlama Uzmanları SEO Uzmanları ile hareket ederler. Bunun sebebi ise üzerinde pazarlama stratejileri yapılacak olan internet sitesinin temel kitlesinin hangi kelimelerde olduğunu, eğilimlerini, hangi dönemlerde hangi ürüne/hizmete ihtiyaç duyduklarını doğrudan anlayabilmek ve net veriler ile stratejiler oluşturabilmek açısından birlikte yol kat ederler.

Kaliteli İçerikler Cevap Niteliği Taşırlar!

Kaliteli içerikler genel olarak işinde uzmanlaşmış SEO uzmanları veya alanında profesyonel içerik yazarları tarafından oluşturulmaktadır. Sizler profesyonel olarak insanlardan yardım almayı kabul etmezseniz eğer alanınızda ne kadar profesyonel olursanız olun, fark etmeksizin verim elde edemezsiniz.

Neticede bu insanlar yıllarca bu işi boşuna yapmamış ve insanlara içeriği boş anlamsız hizmetler vermemiştir. İnternet sitenizin hak ettiği değeri görmesini istiyorsanız, bu değeri oluşturabilecek bir uzmanla ile de çalışmalısınız.

 Kaliteli içerik, kimilerine göre uzun içerik, kimilerine göre ise anahtar kelime dolu içeriktir. Bu algı tamamen yanlıştır. İçeriğin uzunluğunun önemi elbette vardır lakin her cümleye neredeyse bir anahtar kelime eklemek sitenizin ceza almasını, sıralama kaybetmesini ve spama düşmesini sağlar. Doğru içerik, kullanıcının arama sorgusuna yanıt verir, aradığı ürünü/hizmeti doğrudan bulmasını ve etkileşime geçmesini sağlar.

Kaliteli İçerikte Olması Gerekenler Nelerdir?

Elbette herkesin bildiği, anahtar kelimeler ve içerik uzunluğundan ziyade bir içeriğin kalitesini ortaya koyan birçok etken söz konusudur. Bunlar:

  • Kırık bağlantılar: İnternet sitenizde ve içeriklerinizin içerisinde kırık bağlantılar olmadığından emin olun. Kırık bağlantılar içeriğinizin kalitesini düşürmesinin yanı sıra sitenizin otoritesini de sarsmaktadır.
  • Harici bağlantılar: Günümüzde herkesin bildiği backlinkler. İnternet sitenize aldığınız veya bir başka siteye verdiğiniz bağlantıların kalitesine, otoritesine, spam değerlerine dikkat edin.
  • İmlâ kuralları: İçeriklerinizde imlâ kurallarına uyum göstermeye dikkat edin. Özellikle Google kendini içerik konusunda oldukça geliştirmiş bir arama motoru olmasından ötürü, devrik cümlelere bile eksi puan yazmaktadır.
  • Hız değerleri: İnternet sitenizin ve sayfalarınızın açılış hızı, genel hatlarıyla sitenizin ve içeriklerinizin değerine değer katmaktadır.
  • İhtiyaç duyduğu ve duyulabilecek içerikler: Yayınladığınız her içerik son derece kapsamlı olmalıdır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcı, arama sorgusu yaptığı konu hakkında bilgi edindikten sonra ihtiyaç duyabileceği diğer içerikleri de ya sayfa içerisinde ya da sitenizde bulmalıdır. Bu durum, internet sitenize giriş yapan kullanıcının çıkma süresini arttıracaktır.

Sosyal Medyayı Kullanabilirsiniz!

Günümüzde pandemi koşullarının da araya girmesinin ardından, insanların artık pek çok alışkanlıkları değişiklik gösterebiliyor. Bu durumla ile beraber artık insanlar sosyal medya uygulamalarını neredeyse iki kat daha fazla kullanmaya başlamışlardır. Daha önce ki zamanlarda da söylediğimiz üzere arama kutusunun olduğu her platformda bir optimizasyon çalışmaları yapılmak zorundadır.

İşletmenizi, insanların daha yoğun olarak bulunduğu ve saniyede binlerce insanın etkileşim aldığı bu platformlarda bulunmak pek çok avantaj kazandırabilir. Örneğin, marka bilinirliğinizi arttırabilir, satışlarınızı çok daha az rakamlarda reklamlar yayınlayarak olması gereken ciroyu tekrar elde edebilirsiniz. Doğrudan sunduğunuz ürün veya hizmet ile ilgilenen hedef kitleyi hesaplarınızda aktif olarak tutabilirseniz, bu sizin için en büyük başarılardan birisi olabilir. 


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski