Sektörünüz veya insanlara sunduğunuz ürün/hizmet için sadece
SEO çalışmaları yapmanız pek verimli bir düşünce yapısı değildir. SEO sadece
arama motorları için geçerli olan bir durumdur keza aynı şekilde SEM kavramı da
sadece arama motorları reklamlarını temsil etmektedir. İnsanlar sadece arama
motorlarında vakit geçirmezler, bunu unutmayın!
Bu konuya örnek olması açısından sizlere insan vücudunu
gözünüzde canlandırmanızı istiyorum. Vücudumuzda nasıl ki bir organımız, işlevini
sağlıklı bir biçimde yerine getiremediğinde çok farklı hastalıklar ortaya
çıkıyorsa, dijital ortamda da aynı şekilde sadece SEO çalışmaları yapmak
markanız için yavaşlama hatta belki de duraklama dönemini ortaya çıkarmaktadır.
Konuya bu şekilde giriş yaptığımdan ötürü bazı insanların
aklına, SEO çalışmaları yeterli değil bu çalışmaları destekleyin dediğimizde
harici bağlantıları düşünebilir lakin anlatmak istediğim bu değildir. Elbette
harici bağlantılar SEO’nun bir parçasıdır lakin benim burada anlatmak istediğim
tamamen sosyal medya dâhil olmak üzere her alanda çalışmalar yapmanız
gerektiğidir.
Bu Durumda Ne Yapmanız Gerekmektedir?
SEO, E-Ticaret siteleri dâhil olmak üzere her internet
sitesi için oldukça büyük bir önem arz etmektedir lakin nitelikli hedef
kitlenizi arttırmak, potansiyel müşterilerinizi/ziyaretçilerinizi ve dönüşüm
oranlarınızı bir tık ileriye taşımak istiyorsanız kendinize, SEO çalışmalarının
yanında farklı stratejiler de oluşturmanız gerekir.
Örneğin, bir E-Ticaret sitesi sahibi iseniz ürününüzü almak
isteyen veya o ürüne ihtiyaç duyan bireylerin sergileyeceği alışveriş
davranışını, sırasıyla hangi adımları tek tek geçeceğini ve o ürünü almak
isteyeceğini çok iyi bilmelisiniz. Eğer müşterilerinize bir çeşit hizmet
sunuyorsanız, onların düşünce yapılarını çözmeli ve akıllarında ki bütün
soruları size daha sormadan, siz sitenizde veya hesaplarınızda bu soruları
cevaplamalısınız.
Eğer bir çeşit içerik üreticisi iseniz neticede blog
tarzında bir internet siteniz mevcut ise oluşturduğunuz içeriklerinizin
gerçekten o kişilerin ilgisini çekeceğinden ve dahi birçok parametreden emin
olmalısınız! Sizler eğer dijital ortamda tanınmak, marka olmak, satış
yapabilmek vs. gibi etkileşimler almak ve algı yaratmak istiyorsanız SEO, SEM,
sosyal medya reklamları vb. birçok konuya hâkim olmak zorundasınız.
Büyük bir ekibe sahip değilseniz, gerçekten enerjinizi ne
şekilde ve hangi konulara harcamanız gerektiği hususunda çok dikkatli
olmalısınız. Arama motorları her geçen gün bir güncelleme daha yayınlamaktadır.
Örneğin, Google arama motoru günümüzde ki halini alana kadar binlerce
güncelleme yayınlamıştır ve rutin olarak her ay en az 3 güncelleme
yayınlamaktadır.
Sizler sadece SEO yapmaya odaklanırsanız, bu işin içinden
çıkamazsınız. Bu yüzden işletmesini geliştirmek isteyen herkes kendi ekiplerini
kurmakta ve düzenli olarak büyümeye devam etmektedirler.
İçerik Pazarlaması Yapabilirsiniz!
İçerik pazarlaması her sektörde ve platformda oldukça büyük
bir öneme sahiptir. Kaliteli içerikler üreterek, arama motorları dâhil olmak
üzere her alanda görünürlüğünüzü arttırabilirsiniz. Unutmayın, arama kutusunun
bulunduğu her platformda optimizasyon her zaman vardır ve önemlidir!
Özellikle bu konu pazarlama konusunda hafife alınması
gereken bir durum değildir. Kaliteli içerik dikkat çeker, dikkat çekerseniz
akılda kalırsınız, akılda kalırsanız kitlenize her zaman hâkim olursunuz ve
bütün pazarlama stratejilerinizi rahatlıkla hayata geçirebilirsiniz.
Ürününüzü/hizmetinizi almak veya yararlanmak isteyen her
bireyi, oluşturduğunuz içerikleriniz sayesinde etkileyebilir ve ikna
edebilirsiniz. Oluşturduğunuz her bir içerik veya kullandığınız her bir reklam
metni, eylem de bulunmasını istediğiniz bireylerin sorularına cevap niteliği
taşımalıdır.
Genel olarak Dijital Pazarlama Uzmanları SEO Uzmanları ile
hareket ederler. Bunun sebebi ise üzerinde pazarlama stratejileri yapılacak
olan internet sitesinin temel kitlesinin hangi kelimelerde olduğunu,
eğilimlerini, hangi dönemlerde hangi ürüne/hizmete ihtiyaç duyduklarını doğrudan
anlayabilmek ve net veriler ile stratejiler oluşturabilmek açısından birlikte
yol kat ederler.
Kaliteli İçerikler Cevap Niteliği Taşırlar!
Kaliteli içerikler genel olarak işinde uzmanlaşmış SEO
uzmanları veya alanında profesyonel içerik yazarları tarafından
oluşturulmaktadır. Sizler profesyonel olarak insanlardan yardım almayı kabul
etmezseniz eğer alanınızda ne kadar profesyonel olursanız olun, fark etmeksizin
verim elde edemezsiniz.
Neticede bu insanlar yıllarca bu işi boşuna yapmamış ve
insanlara içeriği boş anlamsız hizmetler vermemiştir. İnternet sitenizin hak
ettiği değeri görmesini istiyorsanız, bu değeri oluşturabilecek bir uzmanla ile
de çalışmalısınız.
Kaliteli içerik,
kimilerine göre uzun içerik, kimilerine göre ise anahtar kelime dolu içeriktir.
Bu algı tamamen yanlıştır. İçeriğin uzunluğunun önemi elbette vardır lakin her
cümleye neredeyse bir anahtar kelime eklemek sitenizin ceza almasını, sıralama
kaybetmesini ve spama düşmesini sağlar. Doğru içerik, kullanıcının arama
sorgusuna yanıt verir, aradığı ürünü/hizmeti doğrudan bulmasını ve etkileşime
geçmesini sağlar.
Kaliteli İçerikte Olması Gerekenler Nelerdir?
Elbette herkesin bildiği, anahtar kelimeler ve içerik
uzunluğundan ziyade bir içeriğin kalitesini ortaya koyan birçok etken söz konusudur.
Bunlar:
- Kırık bağlantılar: İnternet sitenizde ve içeriklerinizin içerisinde kırık bağlantılar olmadığından emin olun. Kırık bağlantılar içeriğinizin kalitesini düşürmesinin yanı sıra sitenizin otoritesini de sarsmaktadır.
- Harici bağlantılar: Günümüzde herkesin bildiği backlinkler. İnternet sitenize aldığınız veya bir başka siteye verdiğiniz bağlantıların kalitesine, otoritesine, spam değerlerine dikkat edin.
- İmlâ kuralları: İçeriklerinizde imlâ kurallarına uyum göstermeye dikkat edin. Özellikle Google kendini içerik konusunda oldukça geliştirmiş bir arama motoru olmasından ötürü, devrik cümlelere bile eksi puan yazmaktadır.
- Hız değerleri: İnternet sitenizin ve sayfalarınızın açılış hızı, genel hatlarıyla sitenizin ve içeriklerinizin değerine değer katmaktadır.
- İhtiyaç duyduğu ve duyulabilecek içerikler: Yayınladığınız her içerik son derece kapsamlı olmalıdır. Sitenizi ziyaret eden kullanıcı, arama sorgusu yaptığı konu hakkında bilgi edindikten sonra ihtiyaç duyabileceği diğer içerikleri de ya sayfa içerisinde ya da sitenizde bulmalıdır. Bu durum, internet sitenize giriş yapan kullanıcının çıkma süresini arttıracaktır.
Sosyal Medyayı Kullanabilirsiniz!
Günümüzde pandemi koşullarının da araya girmesinin ardından,
insanların artık pek çok alışkanlıkları değişiklik gösterebiliyor. Bu durumla
ile beraber artık insanlar sosyal medya uygulamalarını neredeyse iki kat daha
fazla kullanmaya başlamışlardır. Daha önce ki zamanlarda da söylediğimiz üzere
arama kutusunun olduğu her platformda bir optimizasyon çalışmaları yapılmak
zorundadır.
İşletmenizi, insanların daha yoğun olarak bulunduğu ve
saniyede binlerce insanın etkileşim aldığı bu platformlarda bulunmak pek çok
avantaj kazandırabilir. Örneğin, marka bilinirliğinizi arttırabilir,
satışlarınızı çok daha az rakamlarda reklamlar yayınlayarak olması gereken
ciroyu tekrar elde edebilirsiniz. Doğrudan sunduğunuz ürün veya hizmet ile ilgilenen
hedef kitleyi hesaplarınızda aktif olarak tutabilirseniz, bu sizin için en
büyük başarılardan birisi olabilir.