Satış Ortaklığı Pazarlamacısı Nasıl Olunur?

 Bir pazarlama uzmanı olarak, bağlı kuruluş pazarlaması, farklı sektörlerdeki markalar ve işletmeler için güçlü bir pasif gelir kaynağıdır. Aynı zamanda ödüllendirici ve potansiyel olarak kazançlı bir modern meslektir.

Uzman kuruluşlardan oluşan bir rapora göre, bağlı kuruluş pazarlamacıları şu anda büyük talep görüyor. Birçok önde gelen marka, satışlarının %25'inin bağlı kuruluş tabanlı taktiklerden, içerikten ve ağlardan geldiğini doğruluyor.

Nasıl bağlı kuruluş pazarlamacısı olunacağını ve heyecan verici yeni bir kariyer yoluna nasıl başlayacağınızı merak ediyorsanız, doğru yerdesiniz. Çünkü size hemen şimdi söyleyeceğiz.

Bağlı Kuruluş Pazarlaması Nedir Ve Neleri İçerir?

Bağlı kuruluş pazarlaması, markaların veya reklamcıların, ürünlerini veya hizmetlerini hedef kitlelerinin belirli segmentlerine tanıtmaları ve kâr elde etmeleri için bağlı ortakları (genellikle "komisyon ortakları" olarak anılır) görevlendirdiği bir süreçtir.

Performans dalının yanı sıra içerik pazarlaması, bağlı kuruluş programları veya kampanyaları, kanallar arasında ilgi çekici içerik üreterek ve onları satış oluşturmak amacıyla bir bağlantıya tıklamaya teşvik ederek yolculuklarının doğru aşamasında bir tüketicinin dikkatini çekmeye dayanır.

Bir tüketici bağlı kuruluş içeriğinin bir sonucu olarak dönüşüm yaparsa, marka bağlı kuruluşa bir komisyon öder. Bağlı kuruluş pazarlamacısı olarak, belirli hedef kitleleri dönüşüm sağlama olasılıklarının en yüksek olduğu zamanlarda çekmek için profesyonel ilişkileri yönetmekten ve çeşitli içerik merkezli kampanyalar geliştirmekten sorumlu olacaksınız, bilginiz olsun.

Bağlı kuruluş pazarlamacısı olarak üstleneceğiniz temel görev ve sorumluluklardan bazıları şunlardır:

  • Doğru bağlı kuruluş ağlarını ve ortaklarını tedarik etmek
  • Bağlı kuruluş ortağı ilişkilerini yönetmek ve beslemek
  • Kampanya girişimleri geliştirmek için çeşitli dahili departmanlar ve pazarlamacılarla işbirliği yapmak
  • Kanallar, ortamlar ve temas noktalarında ilgi çekici bağlı kuruluş pazarlama içeriği geliştirmek, küratörlüğünü yapmak ve oluşturmak
  • Kampanyaları yönetmek, sonuçları ölçmek ve işletmenizin bağlı kuruluş pazarlama stratejisini sürekli geliştirmek

Maaşlar veya gelirler, takip etme, niş ve mevcut endüstri trendleri gibi bir dizi faktöre bağlı olarak farklılık gösterse de, önde gelen içerik üreticileri, özellikle markalarını doğru şekilde oluşturduklarında, sandıklarından daha inanılmaz derecede sağlıklı bir yaşam sürüyorlar. Bu da bizi bir sonraki konumuza getiriyor.

Bağlı Kuruluş Pazarlamacısı Nasıl Olunur: Temel İpuçları

Bağlı bir pazarlamacının ne yaptığını ve bu heyecan verici dijital pazarlama dalından potansiyel olarak ne kadar kazanabileceğinizi biliyorsunuz. Şimdi, nasıl bağlı kuruluş pazarlamacısı olunacağına bakalım

Sektörünüzü bilin

Her şeyden önce, bağlı kuruluş pazarlamacısı olmak için sektörünüzü baştan sona bilmelisiniz. bu, parmağınızı nabzınızın üzerinde tutmak anlamına gelir.

Zanaat hakkında çok yönlü bir anlayış kazanmak ve en son sektör haberleri veya güncellemelerinden haberdar olmak için aşağıdakileri yapmalısınız:

  • Bağlı kuruluş pazarlaması ve dijital pazarlama yayınlarını okuyun
  • Bağlı kuruluş pazarlama temalı podcast'leri dinleyin
  • Bağlı kuruluş pazarlama konularını kapsayan web seminerlerine ve dijital konferanslara kaydolun
  • LinkedIn, Twitter, Instagram ve Facebook gibi sosyal medya platformlarında bağlı kuruluş pazarlama uzmanlarını takip edin. Soru sormaktan ve ipuçları ve tavsiyeler için diğer profesyonellere ulaşmaktan korkmayın
  • Tutarlı olun ve zaman içinde becerilerinizi ve içeriğinizi beslemeye devam edin.

Niş alanınızı keşfedin

Bağlı kuruluş pazarlaması çeşitlilikle dolu bir meslektir. Bununla birlikte, çeşitli ortaklar, hizmetler ve ürünlerle çalışmak için bilgi ve uzmanlığa sahip olmak çok önemlidir. Ancak, aynı zamanda bir niş alanınız varsa (daha fazla beceri, bilgi, uzmanlık sergileyebileceğiniz bir alan da olabilir), (veya ortaklıklar). Bu süreçte gelirinizi artırarak daha fazla fırsat açmaya hazırsınız.

Keşfedilecek bir alana karar verirken kendinize şu soruları sormalısınız:

  • Derinlemesine bilgiye sahip miyim veya tanıtmak istediğim ürün veya hizmetlere inanıyor muyum? Bu ürünleri veya hizmetleri gerçek tüketicilere satmanız ve dönüşümleri teşvik etmeniz gerektiğini unutmayın; bu nedenle bu çok önemlidir.
  • Potansiyel niş de bağlı kuruluş pazarlamacılar için bir pazar talebi var mı? Örneğin gelişen teknolojiler ve seyahat gibi alanlar, şu anda trend olan moda aksesuarları veya gadget'larından daha fazla kapsam ve kariyer sürdürülebilirliği sunabilir.

Doğru becerileri kazanın

Nasıl bağlı kuruluş pazarlamacısı olunacağını düşünürken, potansiyel müşterileri veya işverenleri çekmek için uygun dijital pazarlama becerilerini kazanmaya başlamak önemlidir.

Bağlı kuruluş pazarlamacısı olarak, yalnızca güncel yöntemler, taktikler ve en iyi uygulamalar dahil olmak üzere başarılı bir bağlı kuruluş pazarlama programı oluşturmanın temel yönleriyle ilgilenmeniz gerekecek, aynı zamanda aşağıdakilerle de ilgilenmeniz gerekecek:

  • Metin yazarlığı ve içerik pazarlaması
  • Ücretli reklamcılık ve tıklama başına ödeme (PPC)
  • Eposta pazarlama
  • Arama motoru optimizasyonu (SEO)
  • Veri analitiği ve veri odaklı pazarlama 

Tüm bu kilit unsurları birbirine bağlamak ve gelişmekte olan bir bağlı kuruluş pazarlamacısı olarak çok önemli bir rekabet avantajı elde etmek, ihtiyaç duyduğunuz becerileri kazanmak için, ileriye giden yol profesyonel bir nitelik kazanmalısınız.

Bağlı Kuruluş Pazarlama Yolculuğunuza Bugün Başlayın

Profesyonel bir dijital pazarlama yeterliliği kazanmak, sizi yalnızca potansiyel işverenler için daha çekici kılmakla ve uzmanlığınızı doğrulamakla kalmaz, aynı zamanda kazanç potansiyelinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Dijital pazarlamadaki profesyonel diplomamız, bağlı kuruluş pazarlamasında gelişmek için ihtiyaç duyacağınız tüm temel becerileri, uzmanlığı ve kavramları derinlemesine araştırırmaktır.

Bir önceki içeriğimizde de anlattığımız üzere, günümüzde artık dijital pazarlama iş ilanı açan işverenlerin çoğunluğu üniversiteden mezunların yeterli derecede bilgi birikimine sahip olmadıklarına inanıyor. Bu durumu derinlemesine araştırdığınızda ve eski ilanlarla yeni ilanları karşı karşıya getirdiğinizde aradaki farkın “üniversite mezunu” yerine “en az 2 yıl deneyimli” pazarlama uzmanları aradıklarını görürsünüz.

Bu durumu sizlere söylememizin nedeni kendinizi hiçbir zaman yetersiz hissetmemenizdir. Teknoloji gün geçtikçe değişiyor, ilerliyor ve kendini güncelliyor. Sizlerde bu sektörün içerisinde bir nevi pazarlama uzmanı olacaksınız. Pazarlama sektöründe artık insanları ayıran özellik diploma değil, tecrübe.

Bir marka ile affiliate marketing anlaşması yapmadan önce mutlaka farklı bir şekilde tecrübe edinin. Örneğin daha az miktarda ücretler karşılığından firmalar ile anlaşın ve tecrübe edinin. Çoğu insan böyle bir hamle yapmak istemiyor, bu durum sizi küçük düşürmez aksine yüceltir.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski