Reklam açık artırması, bir reklam gösterimi için ödenecek fiyatı otomatik olarak belirleyen bir sistemdir. Fiyat, belirli bir anahtar kelime için pazar talebine ve reklam verenin teklifine göre belirlenir.
Reklamcılar, insanlar arama motorlarında onları aradığında reklamlarının yanında görünmesini istedikleri anahtar kelimeler için teklif verirler. En yüksek teklifi veren, reklamını o anahtar kelimede görüntüleme hakkını kazanır. İkinci en yüksek teklifi veren, en iyi teklif verenlerin tüm reklamları görüntülendikten sonra kalan gösterimleri alır.
Örneğin, belirli bir anahtar kelime için yalnızca bin
gösterim varsa ve iki reklam veren sırasıyla gösterim başına 8 Türk Lirası ve
gösterim başına 9 Türk Lirası teklif verdiyse, ikinci reklam veren ilk reklam
verenden daha fazla teklif verdiği için bin gösterimin tamamını alacaktır. (9
Türk Lirasına karşı 8 Türk Lirası)
Nasıl Çalışır?
Reklam verenler, işletmeleriyle alakalı anahtar kelimeler
veya kelime öbekleri için teklif verir. TBM (tıklama başına maliyet), BGBM (bin
gösterim başına maliyet) veya GBM (görüntüleme başına maliyet) kullanarak
teklif verirler. Her reklam verenin aşamayacakları bir bütçe limiti vardır.
Teklifleri, diğer reklam verenlerin teklifleriyle karşılaştırılır ve bu
sıralama sırasına göre reklamlar yerleştirilir.
Bu şekilde, birden fazla reklam verenin belirli anahtar
kelimeler için teklif tutarlarına göre bir yayıncının web sayfalarında yer
almak için rekabet ettiği bir açık artırma düzenlenir.
Kalite Puanı
Google üzerinde reklamınız yayınlanmaya başladığı andan itibaren, reklam çıktığınız her kelimeye bir kalite puanı hesaplanır. Kalite puanın en iyisi 10, en kötüsü 1 puandır. Bu puanlama aşağıda ki verilere göre hesaplanmaktadır:
- Anahtar kelimelerinizin alâka düzeyine göre
- Reklamlarınızın tıklanma oranlarına göre
- Reklam açılış sayfası yani reklamınıza tıklayan kişinin göreceği sayfaya göre kalite puanı hesaplamalarınız yapılır.
Bu saydığımız maddeler arasında en önemli olanı tıklanma
oranıdır. Google reklamınıza tıklayan her kişi için bir puanlama özelliği
getirmiştir. Örneğin, kullanıcı reklamınıza tıkladı ve direkt geri çıktı
diyelim, Google sizin reklamınızın altında küçük bir şekilde oy kullanma kutusu
gibi bir yer açarak kullanıcıyla etkileşime geçiyor. Rakiplerinizin ve sizin
aldığınız puanlamaya göre de reklam sıralamanız değişebilmektedir.