Rakip Analizinde Nasıl SERP Analizi Yapmalısınız?

 

İnternet ortamında markanızı, kendinizi, ürününüzü veya hizmetinizi insanların ilgisine sunmak, gelir elde etmek arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmaları yapmak zorundasınız. Bu zamana kadar ki yayınlamış olduğumuz içeriklerde bu tarz çalışmaların öneminden bahsettik. Bu içeriğimizde rakip analizi yaparak SERP yani arama motoru sonuç sayfasında ki rakiplerinizi nasıl analiz etmelisiniz, yol haritanızı neye ve kime göre çizmeniz gerektiğini anlatacağız.

Unutmayın ki arama motoru fark etmeksizin SEO çalışmaları yapmak zorundasınız. İçeriğimizde anlatacağımız kurallar genel hatlarıyla Google arama motoru için geçerli olsa da birçoğu işinize yaracaktır.

SERP Nedir?

SERP kelimesinin açılımı Search Engine Results Page yani Türkçe karşılığı arama motoru sonuç sayfası demektir. Kısaca, arama motorunda sorgu yapan her kullanıcı bir kelime arattığı zaman karşısında listelenen sitelerin olduğu sayfaya SERP denilmektedir. SEO aşamaların genel hatlarıyla her alanında SERP analizi yapılmaktadır. Neticede her web sitesi sahibinin hedefi ilk sıralarda yer almaktadır. Bu nedenden ötürü rakip analizi yaparken SERP analizlerini göz önünde bulundurmaktayız.

serp ne demek

SERP analizi; ilk sayfada yer alan bütün rakiplerinizin iç SEO ve dış SEO olmak üzere bütün aşamalarını analiz ederek, kendinize referans aldığınız ve sitenizde bu referanslara göre iyileştirmeler yaptığınız adımların geneline SERP analizi denilmektedir.

Anahtar kelimelerinizde SERP analizi yaparken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç etken bulunmaktadır. Bu etkenler başlıca:

  • Rakiplerinizin yayınladığı içerik türleri.
  • Sorgu yapan kullanıcının arama niyeti.
  • Rakiplerinizin, anahtar kelimelerde kullanıcılarını karşıladığı sayfa ve sayfalar. 

Saydığımız bu maddeler tamamen başlıca ve temel maddelerdir. Elbette içeriğimizin devamında detaylı bilgileri paylaşıyor olacağız.

SERP Analizi İçin Genel Tavsiyeler

SERP analizi yaparken hatta genel hatlarıyla SEO analizi ve çalışmaları yaparken mutlaka kendinize inanmayı ve güvenmeyi unutmayın. Neticede SEO zaman alan bir süreçtir ve anahtar kelime dahil olmak üzere birçok farklı etkenden ötürü sıralama almanız veya istediğiniz sıralamaya yükselmeniz zaman alabilir.

Oluşturduğunuz içeriklerinizi kısa vadede değil de uzun vadede etki edecek biçimde oluşturmaya özen gösterin. Örneğin, yayınladığınız içerikleriniz kullanıcının sadece sorgu yaptığı kelimeye değil de aynı zamanda o kelime ile ilgili anahtar kelimelere de cevap vermesini sağlayın. Bu sayede ziyaretçilerinizi daha fazla süre sitede gezinmesini sağlamış ve nitelikli hedef kitlenizi oluşturmaya başlamış olursunuz.

Yükselmek istediğiniz anahtar kelimelerde ki rakiplerinizi analiz ederken anahtar kelime seçimlerinize dikkat edin. Sitenizle ve genel konularınız ile uyumsuz anahtar kelimelerde yükselmeniz sizlere fayda sağlamayacaktır. Hatta belki sitenize zarar bile verebilir.

İçerik üretirken ve yayınlamış olduğunuz içeriklerinizi rakiplerinize, anahtar kelimelerinize ve genel SEO planınıza göre düzenlerken kimseyi küçümsemeyin. Bazı internet sitesi sahiplerini rakiplerini gerçekten bu konuda aşağılamaktalar ve analiz etmemekteler. Siz sakın bu hataya kapılmayın!

Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski