İnternet ortamında markanızı, kendinizi, ürününüzü veya
hizmetinizi insanların ilgisine sunmak, gelir elde etmek arama motoru
optimizasyonu (SEO) çalışmaları yapmak zorundasınız. Bu zamana kadar ki
yayınlamış olduğumuz içeriklerde bu tarz çalışmaların öneminden bahsettik. Bu
içeriğimizde rakip analizi yaparak SERP yani arama motoru sonuç sayfasında ki
rakiplerinizi nasıl analiz etmelisiniz, yol haritanızı neye ve kime göre
çizmeniz gerektiğini anlatacağız.
Unutmayın ki arama motoru fark etmeksizin SEO çalışmaları
yapmak zorundasınız. İçeriğimizde anlatacağımız kurallar genel hatlarıyla
Google arama motoru için geçerli olsa da birçoğu işinize yaracaktır.
SERP Nedir?
SERP kelimesinin açılımı Search Engine Results Page yani
Türkçe karşılığı arama motoru sonuç sayfası demektir. Kısaca, arama motorunda
sorgu yapan her kullanıcı bir kelime arattığı zaman karşısında listelenen
sitelerin olduğu sayfaya SERP denilmektedir. SEO aşamaların genel hatlarıyla her
alanında SERP analizi yapılmaktadır. Neticede her web sitesi sahibinin hedefi
ilk sıralarda yer almaktadır. Bu nedenden ötürü rakip analizi yaparken SERP
analizlerini göz önünde bulundurmaktayız.
SERP analizi; ilk sayfada yer alan bütün rakiplerinizin iç
SEO ve dış SEO olmak üzere bütün aşamalarını analiz ederek, kendinize referans
aldığınız ve sitenizde bu referanslara göre iyileştirmeler yaptığınız adımların
geneline SERP analizi denilmektedir.
Anahtar kelimelerinizde SERP analizi yaparken göz önünde
bulundurmanız gereken birkaç etken bulunmaktadır. Bu etkenler başlıca:
- Rakiplerinizin yayınladığı içerik türleri.
- Sorgu yapan kullanıcının arama niyeti.
- Rakiplerinizin, anahtar kelimelerde kullanıcılarını karşıladığı sayfa ve sayfalar.
Saydığımız bu maddeler tamamen başlıca ve temel maddelerdir.
Elbette içeriğimizin devamında detaylı bilgileri paylaşıyor olacağız.
SERP Analizi İçin Genel Tavsiyeler
SERP analizi yaparken hatta genel hatlarıyla SEO analizi ve
çalışmaları yaparken mutlaka kendinize inanmayı ve güvenmeyi unutmayın.
Neticede SEO zaman alan bir süreçtir ve anahtar kelime dahil olmak üzere birçok
farklı etkenden ötürü sıralama almanız veya istediğiniz sıralamaya yükselmeniz
zaman alabilir.
Oluşturduğunuz içeriklerinizi kısa vadede değil de uzun
vadede etki edecek biçimde oluşturmaya özen gösterin. Örneğin, yayınladığınız
içerikleriniz kullanıcının sadece sorgu yaptığı kelimeye değil de aynı zamanda
o kelime ile ilgili anahtar kelimelere de cevap vermesini sağlayın. Bu sayede
ziyaretçilerinizi daha fazla süre sitede gezinmesini sağlamış ve nitelikli hedef
kitlenizi oluşturmaya başlamış olursunuz.
Yükselmek istediğiniz anahtar kelimelerde ki rakiplerinizi
analiz ederken anahtar kelime seçimlerinize dikkat edin. Sitenizle ve genel
konularınız ile uyumsuz anahtar kelimelerde yükselmeniz sizlere fayda sağlamayacaktır.
Hatta belki sitenize zarar bile verebilir.
İçerik üretirken ve yayınlamış olduğunuz içeriklerinizi
rakiplerinize, anahtar kelimelerinize ve genel SEO planınıza göre düzenlerken
kimseyi küçümsemeyin. Bazı internet sitesi sahiplerini rakiplerini gerçekten bu
konuda aşağılamaktalar ve analiz etmemekteler. Siz sakın bu hataya kapılmayın!