Pazarlama Eğitimcilerinin, Öğrencileri Günümüzün Dijital İşlerine Hazırlayabileceği 7 Yol

 Arama motoru optimizasyonu, yatırım getirisi, tıklama başına maliyet ve dönüşüm oranı, pazarlamacılar tarafından oldukça sık kullanılan ve bu sektör ile ilgilenen herkesi bilmesi gereken yaygın terimlerdir. Dijital pazarlama uzmanı olmak isteyen birisine şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki bu terimler ve makaleler buzdağınızın görünen kısmı.

Günümüzde teknolojinin ilerlemesi ve insanların alışkanlıklarının değişmesi ile beraber neredeyse bütün sektörlerin, kendilerini dijital ortamda var etme ihtiyacından ötürü her şey oldukça hızlandı. Özellikle Covid-19 salgınından itibaren insanların bütün ihtiyaçlarını çevrimiçi olarak gidermelerinden dolayı, internetin rahatlığına varan insanların çoğu artık işlerini, ihtiyaçlarını, eğlenceli aktivitelerini internet ortamında gerçekleştirmeyi seviyor. Elbette bu durum işletmelerin kaçırmak istemeyeceği bir durumdur.

Bu durumda işletme sahiplerinin, marka bilinirliğini arttırabilecek, potansiyel müşteriler oluşturabilecek ve geliri arttırabilecek dijital becerilere sahip pazarlama uzmanlarını işe almasını tabiri caize samanlıkta iğne arar gibi pazarlama uzmanı aramalarını sağladı.

Maalesef sektörümüzün en büyük sorunlarından birisi, üniversite veya kolejlerin, ilgili bölümlerden mezun olan pazarlama uzmanlarını şirketlerin ihtiyaç duyduğu özellikleri kendilerine kazandırmadan mezun etmesidir. Maalesef günümüzde işverenlerin %80’i iş ilanı açarken “en az 2 yıl deneyim” gibi isteklerde bulunulmasının nedeni budur. 

Bugünün Öğrencileri Ne Arıyor?

Günümüzde pazarlama mezunları, kendilerine yeterlilik kazandırmak için zamanlarının büyük bir çoğunluğunu ve paralarının önemli bir miktarını harcadıktan sonra, iş piyasasında faydalı olacak becerilerle akademiden ayrılmak istiyorlar. Rahatlıkla iş başvurusunda bulunabilmek ve işe gireceklerine güvenmek istiyorlar.

Dijital dünyanın eski zamanında şuan günümüzde kullanılan birçok terim mevcut değildi. Günümüzde iş dünyası artık yeni mezunların gözlerini korkutabiliyor. Teknolojinin ilerlemesi ile beraber ücretli arama, içerik pazarlaması, sosyal medya pazarlaması ve veri analitiği gibi birçok kavram hayatımıza girdi. Öğrenilecek ve tecrübe edinilecek kavramlar gün geçtikçe artıyor.

Öğrencilerin yükseköğretim sektöründen istedikleri, onları daha fazla istihdam edilebilir kılacak becerilere odaklanmak ve geleceklerine fayda sağlayacak faaliyetlere yatırım yapmalarıdır.

Dünya genelinde Cengage'in 'Mezun İstihdam Edilebilirlik' raporuna göre, mezunların yüzde 66'sının daha fazla gerçek dünya deneyimi istediğini ve kolejlerin aşağıdakilere öncelik vermesi gerektiğine inandığını ortaya koydu:

  • Deneyimsel öğrenme ve çevrimiçi öğrenme ve sertifika programlarına erişim
  • Okul destekli stajlar
  • Mentorluklar ve yerel iş liderlerine tanıtım

Günümüzün pazarlamacılarından, diğer mezunlara göre yalnızca daha gelişmiş dijital becerilere ihtiyaç duymakla kalmıyor, aynı zamanda bunlara sahip olmaları bekleniyor. Gerçek dünya deneyimine ek olarak, pazarlama öğrencileri şunları ister:

  • Dijital teknolojiler ve platformlar hakkında çalışan bir anlayış
  • Kariyer beklentilerini artıran ve işverenlerin tanıdığı bir sertifika veya kimlik bilgisi
  • Analitik düşünme, problem çözme, yaratıcılık vb. gibi temel yumuşak beceriler.

Günümüz İşverenlerinin Mezunların Hangi Becerilerine İhtiyacı Var?

İşletmeler, mevcut teknolojileri kullanabilen, işe hazır ve sosyal açıdan yetenekli pazarlama mezunlarına ihtiyaç duyar. Pazarlama Haftası tarafından yapılan analiz, sosyal medya, e-ticaret ve veri analizi becerilerine sahip pazarlamacılara yönelik talepte keskin bir artış olduğunu ortaya çıkardı.

WeForum, 2025 yılına kadar en çok aranan becerilerin analitik düşünme, yaratıcılık ve esneklik olacağını ve en çok yükselen mesleklerin arasında veri ve yapay zeka, içerik oluşturma ve bulut bilişimi olacağını tahmin ediyor.

Pazarlamacılar arasında dijital bilgi birikimine olan talep daha da yoğunlaşacak. İşverenler daha seçici ve daha talepkâr hale geliyor, kişiselleştirilmiş, alakalı içerik ve daha birçok beceri istiyorlar. Bu, yapay zekâ liderliğindeki teknoloji aracılığıyla otomasyonda bir artış, kullanıcı deneyiminde ve müşteri hizmetlerinde bir artış anlamına gelmektedir.

Peki üniversiteler ve kolejler işe hazır pazarlama mezunlarını nasıl oluşturabilir? Ve karşılaştıkları zorluklara çözümler nelerdir?

Eğitimciler Ne Gibi Zorluklarla Karşılaşıyor?

Microsoft'un 'İngiltere'nin Dijital Becerilerle Potansiyelinin Kilidini Açmak' raporuna göre, iş dünyasının liderlerinin sadece %28'i eğitim sisteminin yeterli dijital eğitim sunduğuna inanıyor.

Amerika Birleşik Devletleri'nde bir ITIF raporu, çalışanların üçte birinin dijital becerilere sahip olmaması, yüzde 13'ünün dijital becerilere sahip olmaması ve yüzde 18'inin sınırlı dijital becerilere sahip olmasıyla durumun daha da kötü olduğunu ortaya çıkardı.

Peki konu dijital pazarlama becerileri sunmaya geldiğinde yükseköğretim kurumları ne gibi zorluklarla karşılaşıyor?

  • Modası geçmiş pazarlama müfredatı;  Birçok kolej ve üniversite, müfredatı her yıl, hatta her ay bir güncellemez ise içerikle ve bilgiler güncelliğini yitirir. Güncellemeyen müfredat doğrultusunda öğrencilere günümüz pazarlamasından uzak ve neredeyse alakasız bilgiler kazandırılabilir.
  • Doğru öğretim yeteneğini bulma: Dijital pazarlamada üniversite/eğitim ekipleri arasında genellikle öğrencilere güncel dijital pazarlama bilgilerini öğretmeyi zorlaştıran bir beceri boşluğu olabilir.
  • İşverenlerin ne istediğini bilmek: İşverenlerin bir mezundan istedikleri ile bir üniversite veya kolejin istediklerine inandıkları arasında bir uyumsuzluk olabilir.
  • Zaman sınırlamaları: Yükseköğretimde kaynaklar sınırlı olabilir ve ders içeriğinin oluşturulması veya güncellenmesi zaman alabilir. Çoğu zaman bunu yapmak için mevcut kaynaklar yoktur.
  • Çapraz işbirliğindeki zorluklar: Kurum genelinde uyumlu bir plan oluşturmak, ilgili departmanları ve işlevleri aynı sayfada toplamak genellikle zor olabilir.
  • Değişim hızı: Dijital teknolojiler ve platformlar hızlı bir şekilde hareket eder ve sürekli değişir, bu da güncel kalmanın, bunu müfredata ve öğretime yansıtmanın zor olabileceği anlamına gelir.  

Tüm bu zorluklarla mücadele ederken, kolejlerin ve üniversitelerin öğrencilere dijital beceriler sağlamak için yardıma ihtiyacı var. Bunun nasıl yapılabileceğine bir göz atalım. 

Eğitimciler, Öğrencilerin İşyerinde Başarılı Olmalarına Nasıl Yardımcı Olabilir?

Üniversiteler ve kolejler benzersiz bir konumdadır. Mezunlar ve işverenler arasında bir bağlantıdırlar ve becerileri iş piyasası ihtiyaçları ile uyumlu hale getirme fırsatına sahiptirler.

İşte eğitimcilerin öğrencilerin işyerinde başarılı olmalarına yardımcı olabilecek 7 etkili yol:

  • İşe entegre öğrenim sunun: Bu yeni yaklaşım, yüksek öğretim kurumlarının kursların bir parçası olarak işyeri öğrenimi sunmasına yardımcı olacaktır. Arizona Eyalet Üniversitesi, işverenlere endüstri deneyimi sağlayan kısa vadeli projeleri müfredatlarına yerleştirmek için Riipen platformunu kullanan bir pilot program başlattı. Bu durum iyi bir örnek olabilir.
  • Güncel dijital içeriğe sahip bir üçüncü taraf kimlik bilgisi sağlayın: Pazarlama müfredatınızda kurs içeriği oluşturmak veya güncellemek bir zorluksa, endüstri tarafından onaylanmış içeriğe sahip üniversiteleri ve kolejleri destekleyen tanınmış bir üçüncü taraf sertifikasyon kuruluşuyla ortak olun.
  • Personeli dijital beceriler konusunda eğitin: Üniversite veya kolej personelini dijital pazarlama alanında geliştirin, böylece endüstriyi anlarlar ve bilgileri öğrencilere yardımcı olmak için kullanabilirler.
  • Dijital pazarlama programınız için akreditasyon alın: Sektör tarafından tanınan harici bir akreditasyon sunmak, teklifinizi desteklemeye yardımcı olacak, aynı zamanda iş ararken mezunlara fayda sağlayacaktır. 
  • Yerel şirketler/markalar ile ortak olun: Bu, yerel endüstri ile bağlantı kurmanıza ve aynı zamanda staj veya işe yerleştirme yoluyla öğrencilere gerçek dünya bilgisi ve deneyimi sunmanıza olanak tanır.
  • Öğretim yöntemleriniz de yaratıcı olun: Oyunlaştırma veya deneyimsel öğrenme gibi dijital teknolojileri sınıfa entegre edin.
  • Pazardaki değişikliklere yanıt verin: Dersleri tamamlamak için oluşturulabilecek müfredata ekleyeceğiniz ek kaynaklar oluşturun.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski