Outreach marketing; markanız ile ilgilenen kişiler ile doğrudan bir organizasyonlar veya kişiler aracılığı ile etkileşime geçtiğiniz pazarlama türüdür. Genel anlamda bu pazarlama türünün amacı, marka bilinirliğini, güvenilirliğini ve kitlenin gözünde marka algısını oluşturmaktır. Bu pazarlama yönteminde genellikle kullanılan temel kanal e-posta pazarlamasıdır. Bu kampanya türünde ise sizin ile kitle arasında ki etkileşimi sağlayan bireyler blog sitesi içerik üreticileri, sosyal medya fenomenleri ve firmalardır.
Genelde bu pazarlama kampanyası, e-posta pazarlaması ile
karıştırılmaktadır lakin tek benzerliği e-posta kullanımıdır. Başka bir
benzerliği bulunmamaktadır. E-posta pazarlaması daha önceki zamanlarda internet
sitenizi ziyaret etmiş veya sizinle bir şekilde etkileşime geçmiş bireyler ile
yapılmaktadır. Outreach marketingde ise sizinle daha önce etkileşime geçmemiş
veya markanızı daha önce duymamış bireyler ile doğrudan etkileşime hatta
iletişime geçersiniz.
Bu durumun önemini ise şu şekilde izah edebiliriz; kitle ile
etkileşime geçeceğiniz ve bireysel olarak kime pazarlama yapacağınızı
bildiğinizden dolayı e-postanızı kişiye özel düzenleme yapabilirsiniz. Bu
yüzden atılan postaların spam klasörüne düşme oranı çok düşüktür. Birey,
doğrudan sizin attığınız postayı görür ve döngü başlar. Yapılan araştırmalara
göre, maillerin başlıklarının kişiye özel düzenlenmesinin dönüşüm oranı %35
daha fazladır.
Outreach Marketing Avantajları Nelerdir?
Outreach marketing stratejisini sadece satış odaklı doğrudan
e-posta pazarlaması olarak düşünmemek gerekmektedir. Bu pazarlama stratejisini
hedef kitlenizin büyütmek, rakipleriniz ile aranızda ki farkı açmak, iş ağınızı
genişletmek içinde kullanabilirsiniz.
Aynı zamanda bir diğer avantajı, içerik pazarlamasıdır.
İnternet sitesi veya marka adına sosyal medya hesapları yöneten insanlar
bilirler ki, sitemize eklediğimiz içeriklerin sıralama kazanması ve doğrudan
hedef kitleye ulaşması biraz zaman alan süreçtir. Elbette bu durumda
rakiplerinizin de büyük önemi vardır lakin bu reklam kampanyası sayesinde
içeriğiniz, hizmetiniz, ürününüz ile doğrudan alâkalı bireylere direkt
etkileşim sağlayabilirsiniz. Günümüzde oldukça popülerleşmeye başlayan, yayıncı
reklamları, blogger reklamları vb. sayesinde bu avantajı da elde edebilirsiniz.
Aynı zamanda internet sitelerine yani blog vb. sitelere bu
tarz çalışmalar yapmak size kaliteli ve trafik sağlayan backlinkler
kazandırmaktadır. Bu da SEO puanınıza ektili bir biçimde yansıyacağından
rakipleriniz ile aranızda ki farkı SERP sıralamasında kapatabilir ve arama
motorunun gözünde otoriter bir site olabilirsiniz.