SEO çalışmaları yaparken, danışmanlık verdiğimiz internet sitelerinin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmak hepimiz görevi. Bilindik, kurumsallaşmış, hem Google’ın gözünde hem de müşterilerinin gözünde güven algını yaratmış, belirli bir otoriteye sahip internet siteleri ile SEO çalışmaları yapmanın birkaç avantajı bulunmaktadır. Bu yazımızda sizlere bu avantajlardan bahsedeceğiz.
Otorite
Google’ın yüksek otoriter saydığı bir internet sitesi ile
çalışmak sizi SERP sıralamasında ki rakiplerinizden ayıran en büyük
özelliğinizdir. Bu özelliği kullanarak, rakiplerinizin onlarca içerik ürettiği,
bağlantı edindiği ama sıralama kazanamadığı kelimelerde siz belki de ilk
içeriğiniz dizine eklenir eklenmez sıralamada yerinizi alacaksınız. Burada
önemli olan anahtar kelimenin zorluğu olsa da en azından SERP raporunda ilk 100
yer almanız kuvvetle muhtemeldir.
Basın Bültenleri
Yüksek bilinirliğe sahip ve marka algılını müşterilerinin
akıllarında oluşturmuş firmalar çoğunlukla basın bültenleri yayınlarlar. Sizler
danışmanlık verdiğiniz firmaya, bültenleri yayınlamaları için gönderdiği
firmalara yazının içerisinden ilgili siteye link çıkmalarını isteyebilirsiniz.
Link atmaları şart değil elbette ama ricada bulunmak herkes için iyidir.
Bölgesel SEO
E-Ticaret firması veya hizmet veren herhangi bir firma ile
SEO çalışmaları yürütebilirsiniz. Burada unutulmaması gereken, bütün gücünüzü
kullanarak bölgesel olarak da sıralama kazanmak. Çoğu SEO uzmanı bu durumu
görmezden gelmektedir. Zaten tanınmış ve bilindik firma ne gerek var demeyin.
Eğer fiziksel bir mağazada hizmet veriyorsanız, ne sattığınızın veya ne
sunduğunuzun bir önemi yok, bunu yapmalısınız. Ofisiniz bile olsa yakınlarda en
azından ofisinizi haritalara eklemesiniz.
Google’ın en son yayınladığı rapora göre sesli arama
sonuçları da dahil olmak üzere birçok insan hizmet ararken veya bir yere
giderken haritaları kullanmakta. Bu durumu lehinize kullanmak varken neden fırsatı
kaçırıyorsunuz ki?
İçerik Kalitesi
Çoğu SEO uzmanının kafasında yanlış dolaşan bir algı vardır,
‘’En iyi içerik en uzun içeriktir’’ diye. Bu algı tamamen yanlıştır. En iyi
içerik arama sorgusu yapan kullanıcının karşısına direkt olarak aradığı sorunun
cevabını sunmaktır. Özellikle kurumsal sitelere danışmanlık hizmeti verirken
içeriklerinizin uzunluğundan ziyade kalitesine özen gösterin.