İşletmenizin Dijital Dünyada Başarılı Olabilmesi İçin 4 Beceri

 Dijital dünya, işletmelerin uzun zamandır farkında olduğu ve içerisinde bulunmak istedikleri bir ekosistemdir. Bazı işletmeler, bilgisayarlar ofislere girmeye başladığı andan itibaren bu ekosistemin içerisinde bulunmuş ve rakiplerinden oldukça fazla yol kat etmiştir. Bu durum da onları rakiplerine kıyasla hızlı olmalarını sağlamıştır.

Ancak 21. yüzyılda dijital dünyanın faydaları oldukça sarsıcı. Etkileşimden, erişilebilirliğe kadar her şeyi dijital teknolojinin rahatlığı, gücü ve çok yönlülüğünden ötürü artık günümüzde hızlı olmanın çok fazla önemi kalmıyor. Evet, avantaj lakin en büyük avantaj değil.

Bu içeriğimizde, işletmelerin dijital dünyada ne yapması gerektiğini performanslarını, müşteri katılımlarını ve kârlarını iyileştirmek için gerekli olan bütün adımları sizlere anlatacağız.

1.Dijital Okuryazarlık

Bunu söylememize gerek yok lakin hatırlatmakta her zaman fayda vardır, dijital dünyayı asla hafife almamalısınız.

Amerika birleşik devletlerinde yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre, dijital sektörde hizmet veren veya işletmesini dijitale taşımış insanların ekiplerinde bulunan arkadaşların, her 3 tanesinden biri dijital dünyanın gerektirdiği becerilerden yoksun olduğu ortaya çıktı. Sektör bazlı yapılan çalışmalarda ise %13 oranla genel becerilere sahip değil, %18 oranla ise birçok kişi kısıtlı becerilere sahip.

Dünyanın birçok yenilikçi teknolojisinin çıkış noktası olan Amerika’da bile oranlar bu şekilde ise diğer ülkelerin durumu pekte iç açıcı değil. Bu durumu akılda tutarak, sizlerin de bazı çalışanlarınızın dijital okuryazarlığı olmadığını varsaymak çok da zor değil. Çoğu kişi temel gönderiler için sosyal medya kullanmaya aşina olabilir lakin bu kanallarda ücretli tanıtım oluşturma, performansı analiz etme gibi gelişmiş görevlerin nasıl gerçekleştirileceğini bilmiyor olabilir.

İşletmelerin aynı zamanda, video konferans platformu Zoom, Photoshop veya Illustrator gibi ana içerik oluşturma programları veya Google Analytics gibi analiz yazılımları gibi çevrimiçi araçları kullanabilecek kişilere ihtiyacı vardır. Şirketinizdeki herkesin bu programları çok az zorlukla veya hiç zorluk yaşamadan birbirinin yerine kullanabileceğini varsaymak akıllıca olmaz.

Dijital dünyada her zaman geliştirilmekte olan yeni yazılımlar, algoritmalar, bilgi işlem dilleri, çevrimiçi standartlar ve protokoller vardır. Bundan dolayı ekibinizde bulunan arkadaşlarınızın veya personellerinizin bu dünyada yaşanılan gelişmeleri ve güncellemeleri takip ettiğinden emin olun. Böylece olduğu konumda çalışan birey neye dikkat etmesi gerektiğini, neyi nasıl kullanmasını gerektiğini vb. birçok bilgiyi de öğrenebilir. Bu durum sadece işletmeniz için yararlı olmaz, sizinle beraber yol yürüyen arkadaşlarınızın da yararına olur.

Elbette personellerinize bunu yaparken kaba ve sert davranmaktan kaçınmalısınız. Doğrudan bireysel olarak konuşmakta yanlış bir tercihtir. Bunun yerine işletmenizde, belirli alanlarda çalışanlarınıza bir ödül vermeli, onları araştırmaya, öğrenmeye, kendini geliştirmeye teşvik etmelisiniz.

2.Veri ve Dijital Güvenlik

Geçtiğimiz yıl, dünya genelinde veri ihlalleri ve siber saldırılar neredeyse %68 oranında arttı ve bu oran dünya rekoru. Bu sadece geçen yıl yapılan bir araştırmanın sonucu. Her geçen yıl teknolojinin kendini geliştirmesiyle beraber saldırganlarında kendilerini geliştirdiklerini göz ardı etmemek gerekiyor. Siber saldırılara uğrayan firmalar arasında petrol firmaları, iletişim ve telekomünikasyon firmaları, e-ticaret firmaları ve daha onlarca sektör olmak üzere neredeyse herkes zarar gördü.

İşyerinde kendinizi ve çalışanlarınızı nasıl korursunuz? Güvenlik kameraları, sağlam kilitler, gece ve gündüz güvenlik görevlileri doğru muyum? Peki ya müşterilerinizin bilgilerini nasıl korursunuz? Müşterilerin, sizin, çalışanlarınızın bilgileri çalındığından veya makineleri rehin alma durumları söz konusu olduğunda nasıl korunmanız gerektiğini biliyor musunuz?

Siber güvenlik ve siber esneklik işletmelerin özellikle içinde bulunduğumuz zamanlar dahil olmak üzere gelecekte de dikkate almaları gereken bir husustur. Saldırıların artmasının beraberinde müşterilerin eğilimleri (hangi sektörde olursanız olun) daha güvenli firmalara doğru yöneldi.

Özellikle sağlık ve finans sektörlerini oldukça etkileyen bu durumlarda en ufak bir aksaklıkta insanların binlerce lirası çalınabilir veya hastanede çok daha kötü durumlar insanların başına gelebilir. Bu örnekten sonra umarım durumun ciddiyetinin farkına varmışsınızdır.

3.Dijital Pazarlama

Dijital pazarlama, herhangi bir modern işletme dâhil olmak üzere herkesin sahip olması gereken önemli bir beceridir. Hâlâ reklam panoları, bina cephelerindeki görüntüler, radyo reklamları ve televizyon reklamları gibi geleneksel medyaya yanıt veren bir dünyada yaşıyor olsak da, mücadele etmemiz gereken bir dijital dünyamız da var. 

Bu modern toplumda, gerçek dünyadaki materyallerle yaptığımız kadar, telefonlarımızdaki ve masaüstü veya dizüstü bilgisayarlarımızdaki sosyal medya ve dijital içerikle de ilgileniyoruz. İstatistiklere göre, dünya çapındaki sosyal medya kullanıcılarının sayısı 2025 yılına kadar 4,4 milyara yükselecek. Bu, şirket içinde doğru becerileri gerektiren sosyal ağlarda aktif olan çok sayıda insan demektir. 

Pazarlama departmanları artık, pazarı bilgilendirmek ve pazarla ilişki kurmak için dijital medyayı kullanmaktan kaynaklanan etkileşimli ve analitik olasılıkları keşfetmeye istekli olmalıdır. Dijital dönüşüm, pazarlamanın eskiden izleyiciler için olduğu tek yönlü, pasif deneyimi elden geçirdi. Artık böyle bir durum söz konusu değil.

Dijital pazarlamanın sağladığı katılım düzeyini anlayabilen ve bunlardan yararlanabilen dijital açıdan bilgili pazarlamacılar, tüketiciler üzerinde etki yaratma konusunda çok iyi bir şansa sahiptir. Aşağıda hazırlamış olduğumuz listede, son derece etkili ve dönüşüm oranları yüksek birçok reklam kanallarınız sizler için listeledik.

  • Sosyal medya
  • E-posta 
  • SEO ve SEM (büyük etki için SEO ve SEM'in birlikte çalışmasını nasıl sağlayabileceğinizi öğrenin)
  • Web siteleri
  • Ücretli arama
  • Görüntülü reklamcılık
  • Etkileyici pazarlama
  • Bağlı kuruluş pazarlaması (bağlı kuruluş pazarlamasını yeni bir gelir akışı olarak düşünün)

Yukarıda ki listede belirtmiş olduğumuz bütün pazarlama kanalları sayesinde dünya üzerinde neredeyse etkileşim içerisinde bulunamayacağınız insan sayısı neredeyse yoktur. Bu nedenden ötürü sizlerde işletmenizde bu reklam kanallarına ağırlık verebilir ve ekibinizi büyütürken bu alanlarda becerileri oldukça kuvvetli olan insanları aranıza alabilirsiniz.

4.Veri Analizi

Eskilerin dediği gibi, 'bilgi güçtür' ve dijital teknolojinin iş dünyasına getirdiği en büyük hediyelerden biri de büyük miktarda eyleme dönüştürülebilir veridir. Ancak bu, yalnızca işletmenizin bu verileri daha iyi iç görüler için tanıyıp kullanabilmesi durumunda gerçekleşir.

Sonuçta, kuruluşunuz hedef demografinizin kim olduğundan veya nereden alışveriş yapmaktan hoşlandığından veya araştırma yapmak ve göz atmak için kullanılan cihazlardan emin değilse, pazarlama ve yaratıcı harcamalarınızı nereye yönlendireceğinizi nasıl bileceksiniz? Ekipleriniz analitik araçlarını bulamıyor veya çıktıkları verileri okuyamıyorsa, işletmeniz kampanyanızın finanse edilmeye değer olduğunu nasıl bilecek?

Veriler, işletmelerin zayıf alanları tespit etmelerine veya güçlü yönlerden yararlanmalarına yardımcı olmak için paha biçilmez bir araç olabilir, ancak yalnızca bir şirketin yazılım bulma, verileri yorumlama ve harekete geçmek için yararlı bilgiler formüle etme becerilerine sahip personele sahip olması durumunda bu senaryo gerçekleşir. Her işletmenin, normal operasyonlar yoluyla dahili olarak olduğu kadar müşterilerden ve müşterilerden elde edilen büyük miktardaki verilere bakmaya açık olması gerekir.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski