Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), internet halka açık olduğu sürece neredeyse her zaman ve her yerde geçerliliğini sürdüren bir kavramdır. İnternet ortamında herhangi bir nedenden ötürü var olmak isteyen işletmeler veya kişiler, ilk günlerinden beri SEO’yu yeni kitlelere ulaşmak, web sitelerine trafik çekmek, bilgi yaymak ve büyümeyi sağlamak için kullanırlar.
SEO zaman içerisinde arama motorlarına gelen
güncellemelerden ötürü, web kullanıcı davranışı tarafından bilgilendirilen
karmaşık ve teknik bir kavram haline geldi. Günümüzün enkarnasyonu, yüksek
kaliteli web sitelerinin arama motoru sonuç sayfalarının en üstünde olmasını
sağlamak için hem sayfa içi hem de sayfa dışı optimizasyon tekniklerini
kullanır. Genel anlamda SEO iç ve dış SEO olarak iki üst başlığa ayrılsa da
içerisinde birçok alt başlık bulunmaktadır.
Sayfa içi ve sayfa dışı SEO nedir ve dijital pazarlamacılar
bunları şirketlerine veya müşterilerine hizmet etmek için nasıl kullanabilir? Sizlere
özel olarak hazırladığımız bu içerik genel olarak merak ettiğiniz birçok soruya
yanıt niteliği taşımaktadır. Keyifli okumalar!
İç SEO'yu Anlamak
Sayfa içi SEO, bir web sayfasının bir SERP'de sıralanmasını sağlamak için kullanabileceğiniz tüm site içi teknikleri içerir. Bunu nasıl başarıyor?
Bir sayfanın kalitesini artırmak için içerik ve teknik
öğeler kullanır, bu nedenle ne kadar çok sayfa SEO optimizasyonu yaparsanız,
web sitenize o kadar fazla trafik alırsınız ve bu trafik o kadar alakalı olur.
Sayfa sıralamanızı yükseltmek için sayfa içi SEO ile
optimize edilebilecek bir web sayfasının birçok teknik yönü vardır ve bunlar
başlıca şunlardır:
- Başlık etiketleri
- Başlıklar
- URL yapısı
- Resimler ve resim meta etiketleri
- Site hızı
- Dahili bağlantılar
- Meta açıklamaları
- Mobil uyumlu tasarım
Başlıca İç SEO Adımları
İç SEO çalışmaları birçok internet sitesi sahibi tarafından
çok hafife alınmaktadır. Unutmayın arkadaşlar arama motorları önce sitenizi tarar
daha sonra backlinklerinizi analiz eder. Yani iç SEO ve dış SEO tamamen bir
arada olmalıdır. Yazımızın devamında sizlere başlıca bütün konulardan
bahsedeceğiz.
Başlık Etiketlerini Kullanın
Başlık etiketleri, bir web sayfasının adını belirtmek için
kullanabileceğiniz HTML öğeleridir ve SERP'lerde tıklanabilir sonuç başlığı
olarak görüntülenir. Her başlık etiketi benzersiz olmalı, sayfanın ne hakkında
olduğunu açıklayıcı, bir anahtar kelimeyle optimize edilmiş ve 60 karakterden
kısa olmalıdır.
Alakalı ve Optimize Edilmiş Başlıkları Dahil Edin
Başlıklar, içeriğinize verdiğiniz başlıklardır ve en iyi
sonuçlar için bunlar H1 formatında olmalıdır. Başlıklar, alakalı ve açıklayıcı
kelimelere odaklanmalıdır ve bunları anahtar kelimelerle optimize edebilirken,
onları tamamen anahtar kelime ile doldurmayın. İçeriği bölmek için, aynı en iyi
uygulamaları izleyerek alt başlıkları da (H2'den H6'ya) kullanabilirsiniz,
ancak bir gönderi boyunca anahtar kelimeleri veya kelime öbeklerini
tekrarlamayın. Spam yapmayın!
URL Yapılandırmanızı Düzenleyin
URL yapınız, arama motorları bir sayfanın bir sorguyla ne
kadar alakalı olduğunu belirlediğinde önemlidir ve sayfanın konusunu açıklayıcı
olmalıdır. Ayrıca, alakalı oldukları sürece URL'leri anahtar kelimelerle
optimize edebilirsiniz.
Görselleriniz Alternatif Metinleri Dahil Edin
Alternatif metin, arama motorlarına bir görsel hakkında daha
fazla bilgi sağlar, ancak genellikle görselleri göremeyen web ziyaretçilerine
açıklamak için kullanılır. Bu nedenle, alternatif metinleriniz, 125 karakter
veya daha az resim içeriğine özel ve açıklayıcı olmalı ve uygunsa bir anahtar
kelime veya kelime öbeği ile optimize edilmelidir.
Sayfa Yükleme Hızına Öncelik Verin
Yavaş yüklenen sayfaların hemen çıkma oranları yüksek olduğu
için sayfa yükleme hızı önemlidir: İnsanların yüzde 47'si bir sitenin iki
saniye içinde yüklenmesini bekler ve yüzde 40'ı üçten sonra siteden ayrılır. Bu
nedenle, arama motorları daha düşük sıralamaya sahip yavaş yüklenen sayfaları
cezalandırır, bu nedenle hızlı sayfa yükleme hızı sağlamak önemlidir. Sitenizin
nasıl sıralandığından emin değilseniz, sayfa hızınızı Google PageSpeed Insights
ile test edin ver rakiplerinizle karşılaştırın.
İlgili Dahili Bağlantıları İçeriklere Dahil Edin
Dahili bağlantılar, ziyaretçiler için sitenizde gezinmeyi
kolaylaştırır, ancak aynı zamanda arama motorlarının sitenizi anlamasını ve
sayfalarınızı dizine eklemesine de yardımcı olur, bu da daha yüksek bir
sıralama ile sonuçlanır. En azından sitenizdeki her sayfa kendi kategorisine
veya alt kategori sayfasına ve ana sayfaya geri bağlanmalıdır.
Meta Açıklamalar Ekleyin
Meta açıklamalar, başlık etiketlerini genişleten, bir
sayfanın içeriğini özetleyen ve web kullanıcılarına neden başka birininki
yerine sizin içeriğinizi okumaları gerektiğini söyleyen kısa ama canlı
açıklamalardır. Meta açıklama başlığın ve URL'nin altında görünür ve 160
karakterin altında tutulmalıdır.
Tasarımınızı Mobil Uyumlu Hale Getirin
Responsive tasarımlı siteler, sayfanızın mobil cihazlar ve
masaüstü cihazlar da dahil olmak üzere herhangi bir cihazda düzgün şekilde
görüntülenmesini sağlayan bir tasarım öğesidir. Dünya çapında giderek daha
fazla insan çevrimiçi arama için mobil cihazları kullandıkça bu önemli bir
faktör olmaya devam edecek.
Araştırın ve anahtar kelimeleri ekleyin
SEO'da anahtar kelimeler, doğru ziyaretçilerin sizi doğru
zamanda bulmasına yardımcı olmak için tüm bu teknik unsurlara dahil
edilebildiğinden, sayfa stratejinizi bir arada tutan yapıştırıcıdır. Etkili
olabilmek için anahtar kelimeleri araştırılmalı, dikkatlice seçilmeli ve
içerikte doğal ve sorunsuz bir şekilde çalışılmalıdır.
İç SEO’da İçeriğin Etkisi
Teknik yönler önemli olsa da, sayfa içi SEO'nun en önemli unsurlarından biri içeriktir, çünkü sitenize trafik getiren şey budur.
Ancak, sadece bunu tabiri caizse kafadan sallama içerikler
ile yapamazsınız. Günümüzün web kullanıcıları, bir ihtiyacı karşılayan veya bir
çözüm sunan alakalı, ilginç, ilgi çekici ve bilgilendirici içerik arıyor. Başka
bir deyişle, insanlar oluşturduğunuz içeriği tüketmek istemelidir; bu yüzden
içerikleriniz, aşağıdakiler gibi bir dizi popüler içerik türünde olabilir:
- Bloglar
- Videolar
- Bilgi grafikleri
- Podcast'ler
- E-Kitaplar
- Röportajlar
- Durum çalışmaları
- Orjinal araştırma
- İncelemeler
- Eğitici makaleler
Ancak, oluşturduğunuz içerikle ilgili bir diğer önemli
unsur, başkalarının ona bağlanabilmesidir; bu, oturum açma, telif hakkıyla
korunan materyal ve belirli slayt gösterileri gerektiren içerikten kaçınmak
anlamına gelir.
Ürettiğiniz ve paylaştığınız herhangi bir içeriğin orijinal
olması da önemlidir (eğer bunu parçada belirtmediyseniz). Emin değilseniz,
yinelenen içeriği kontrol etmek için birçok intihal aracını kullanabilirsiniz.
Sonuç olarak içeriklerinizi, kopya olarak oluşturmayın.
Zaten kopya bir içerik oluşturuyorsanız muhtemelen yayınlayan kişi sizden önce
yayınladığından ötürü sitenizin spam skoru yükselir.