Google My Business genel olarak SEO uzmanları tarafından bölgesel SEO çalışmaları için kullanılsa da pek çok alanda işletmeniz veya markanız için size olumlu geri dönüşler bırakabilir. Bu denli önemli ve tamamen ücretsiz olarak sunulan GMB hizmetinin önemini açıkladığımıza göre artık en sık yapılan hataları anlatamaya başlayabiliriz.
Sahiplik Almamak
İşletmenin sahipliğini almamak sıklıkla karşılaşılan bir
durumdur. Bu kayıt çoğu zaman işletme sahibi tarafından oluşturulmaz, üçünü
şahıslar tarafından oluşturulur. Bazen bu durum anti SEO çalışması olabilir
bazen ise tamamen farklı bir amaçla kurulmuş olabilir. Temel düzeyde baktığımız
zaman, işletmenizin sahipliğini eğer almazsanız, müşterilerinizin yorumlarına
yanıt veremez, hesap üzerinde değişiklik yapamaz, markanızı veya firmanızı
sağlıklı bir biçimde tanıtamazsınız.
Bu durumun en kötü olasılığı ise kullanıcılar tarafından
şikâyet edilip işletmenin kapatılmasıdır. Böyle bir durum içerisinde kalırsanız
eğer işletme hesabınızı bir daha açamazsınız. Elbette marka veya firma adınızı
değiştirirseniz açabilirsiniz.
Mesajlar Paneline Bakmamak veya Unutmak
İşletmenizin sizin üzerine olduğunu varsayarak anlatmaya
devam ediyoruz. İşletme hesabınızı müşterileriniz ile doğrudan iletişim aracı
kullanabilirsiniz. İlk defa sizi tercih edecek olan potansiyel müşterileriniz
yapılan yorumlara bakacak, aklına takılan bir durum söz konusu olursa mesaj
atmak isteyecektir.
Özellikle bu son zamanlarda Google hizmetlerinin neredeyse
yarı katına artması ile birlikte bu durumun yaşanma olasılığı daha fazladır.
Müşterilerin, hesabınızı gördüğü sekmeden kendi işletmenize baktığınız durumda
sizlerde ‘’ortalama yanıt süresi’’ altında ise örneğin 9 saat vb. zamanlar
göreceksiniz. Bu durum çoğunlukla sizin sekmeyi açık unutmanızdan veya cevap
vermemenizden kaynaklanmaktadır.
İnsanlara cevap vermemek ve markanızı yanlış tanıtmak ne
kadar mantıklı bir durum, bu sorunun cevabını tamamen size bırakıyoruz. Eğer
sekmeyi açık unuttuysanız bildirimleri veya mailleri açık durumda bırakmanızı
öneririz. Böylelikle gelen mesajlardan anlık mesaj sesi bildirimi veya doğrudan
mail bildirimi alabilirsiniz. Aynı zamanda işletmenize yapılan yorumlara da
yanıt vermeyi unutmayın. Yorumun içeriği ne olursa olsun, insanlara anlayış ile
yaklaşın. Neticede yorumlar kısmını sadece gelen ziyaretçiler değil gelecek
olan ziyaretçilerde okumaktadır.