İçerik pazarlaması son yıllarda kendine geldi diyebiliriz. Her ölçekteki marka için potansiyel müşterileri çekmek, potansiyel müşteriler oluşturmak ve dönüşümleri artırmak için etkili bir strateji olarak kendini kanıtlamıştır.
İçerik pazarlamasının güzelliği, birçok biçimde gelmesidir.
Web sitesi içeriklerinden, sosyal medya gönderilerine, bloglardan, videolara,
içeriğiniz doğru ellerdeyken çok yönlü ve dinamik olabilir.
İçerik pazarlamasının önemli bir kolu SEO veya Arama Motoru
Optimizasyonudur. Arama motorlarında bulunmasını istiyorsanız, SEO içerik
stratejinizin çok önemli bir parçasıdır. İçeriğiniz ne kadar SEO açısından
optimize edilmişse, doğru kişiler tarafından doğru zamanda doğru yerlerde
görülme olasılığı o kadar yüksek olur.
HubSpot'un Pazarlama Durumu Raporu 2022, pazarlamacıların
yüzde 82'sinin içerik pazarlamasına yatırım yaptığını ve yüzde 60'ının
başarısını satışlarla ölçtüğünü buldu. Bu kadar başarılı bir dijital pazarlama
uzmanlığı olarak, 2023'de gelecek olan temel içerik pazarlaması ve SEO
trendlerini anlamak önemlidir.
Tüm içerik pazarlamacıları, Google'da ilk SERP'de yer
almanın ne kadar önemli olduğunu bilir. Sistrix tarafından yapılan araştırma,
Google'daki ilk konum için tıklama oranının yüzde 25 olduğunu ve bunun onuncu
konumdaki içerik için yalnızca yüzde 2,5'e çarpıcı bir şekilde düştüğünü buldu.
Bu sadece Google aramadaki konumunuzun gücünü gösterir.
Ancak, ürünlerinin sonuçlarını daha fazla sunduğu için organik içeriği arama
motorunda sıralamak artık zorlaşıyor.
SEO ve İçerik Uzmanı Kate Toon şöyle diyor: “Bir otel
aradığınızda, şimdi Google'ın konaklama motorunu kullanıyorsunuz. Bu nedenle,
daha markalı aramaya doğru ilerliyoruz. Teknik açıdan, Önemli Web Verileri
güncellemesi (2021'de) çok büyüktü ve kullanılabilirlik, Google'ın yalnızca hız
açısından değil, sayfanızın yüklenme şekli açısından da zorladığı bir
şey."
Google ayrıca, sayfa ekran okuyucu dostu, iyi kontrast, yazı
tipi ayarlanabilirliği ve resim açıklamaları gibi algoritmaların bir parçası
haline gelecek olan erişilebilirlik konusunda dalgalar yaratıyor. Bunun
sonucunda erişilebilir siteler ödüllendirilecek ve bu nedenle sıralamada
erişilemeyen sayfalardan daha hızlı tırmanacaktır.
İçerik pazarlamacıları için bu, stratejinizi dört temel
unsuru içerecek şekilde ayarlamak anlamına gelir:
- Markalı arama için plan yapın: anahtar kelimeleri arayın ve uygun olduğunda bunları içeriğinize entegre edin
- Kişilerinizi Araştırın Kopyanızdan en iyi şekilde yararlanmak için marka sonuçlarını da sorun
- Anahtar kelimeler ve aramalar için izlemeyi ayarlayın: bu, anahtar kelime performansını izlemenize ve ortaya çıktıkça yenilerini eklemenize yardımcı olur
- Soruya dayalı Google aramaları artıyor: kısa ve uzun biçimli içeriğinize sorular ekleyin (bununla ilgili daha fazla bilgi aşağıdadır)
2. Google Discover Harika Görüntülere Odaklanmıştır
Google Discover, cep telefonunuzda kaydırılabilir bir içerik
bankasıdır. Bulunduğunuz yerle birlikte web ve uygulama etkinliğinizi analiz
ederek, aradığınız ve okuduklarınıza dayalı olarak beğenileriniz ve ilgi
alanlarınızla ilgili içeriği listeleyen bir algoritma kullanan, uyarlanmış
içeriktir.
Bu elbette içerik pazarlamacıları için bir altın madeni
gibidir, çünkü içeriğinizin insanların mobil beslemelerinde onlar hiçbir şey
aramadan öne çıkmasını sağlar. Peki içeriğinizi Google Discover'a nasıl
alırsınız?
- Harika içerik oluşturun: bu bariz görünebilir, ancak Google yalnızca en alakalı ve yüksek kaliteli içeriği kullanıcılarının önüne çıkarmak ister, bu nedenle sizinkini öne çıkarması için harika içerikler oluşturarak Google’a sizi öne çıkarması için neden verin.
- Otoriteye ve güvenilirliğe odaklanın: Google uzmanlığı sever ve güvenilir içeriği üst düzeyde sıralar, bu nedenle uzmanlardan alıntılar ekleyin veya bu konuda neden lider olduğunuzu gösterin
- Web sitenizi optimize edin: onları yavaş veya erişilemeyen bir web sitesine getirirseniz harika içeriğe sahip olmak sizin için yeterli olmayacaktır.
- Başlıklarınızı düşünün: Kitlenizi kapatacakları için aşırı tanıtım veya tıklama tuzağı başlıklarından kaçının.
- İçeriği zamanında yapın: Kullanıcılar alakalı ve zamanında içerik ister, bu nedenle trendlerden veya haber değeri taşıyan etkinliklerden yararlanmaya çalışın.
- Harika görseller ekleyin: Google Keşfet tamamen görsellerle ilgilidir, bu nedenle içeriğinize göz alıcı ve alakalı görseller eklediğinizden emin olun.
Toon, görsellerin Google için giderek daha önemli hale
geldiğine inanıyor. “Görsel arama, Google için daha çok bir olanak haline
geliyor. Google Discover, Google'ı kullanma şeklimizi değiştiriyor ve gerçekten
iyi görüntülere sahip siteler daha iyi sıralamaya başlıyor."
3. Etkileşimli İçerik Yükselişte
Son birkaç yılda, etkileşimli içerik, potansiyel müşterileri
ve müşterileri etkileşime geçmeye teşvik ettiği için markalar arasında
popülerlik kazandı. Etkileşimli içerik türleri arasında hesap makineleri,
testler, anketler, haritalar, bilgi grafikleri, oyunlar ve Black Mirror's:
Bandersnatch gibi TV programları bulunmaktadır.
Demand Gen'in Etkileşimli İçeriğin Durumu raporuna göre,
etkileşimli içerik, statik içeriğin iki katı etkileşim alır ve canlı web
seminerleri veya sanal etkinlikler gibi B2B pazarlama kampanyaları için
özellikle yararlı olabilir.
Pazarlama hunisinde etkileşimli içeriği kullanmanın birçok
yolu vardır ve farklı türlerin marka bilinirliği veya olası satış yaratma gibi
farklı amaçları vardır.
Trafik ve olası satışları artırmada başarılı bulduğunuz bir
interaktif içerik, DMI'nin Dijital Beceriler Testi ile kontrol edebilirsiniz. Bu
test dijital teknik bilgilerini ölçmekle ilgilenen kişilere, bilgi düzeylerini
görmenin ve güçlü ve zayıf oldukları dijital pazarlama alanlarını görmenin bir
yolunu sunar.
İleriye dönük olarak, metaverse gibi yeni dünyalar,
etkileşimin içerik pazarlamasında daha büyük bir rol oynadığı anlamına
gelebilir. “Metaverse, Facebook veya Meta'nın gelecek için en büyük bahsi. DMI
CEO'su Ken Fitzpatrick, "İnsanlar orada neler olduğunu ilgiyle
izlemeli" diyor.
"Metaverinin bir parçasını analiz edecek olsaydınız,
kafanızı kurcalarsanız, ürünüm veya markam sanal bir deneyim ortamında nasıl
yaşar? Dolayısıyla, etkileşimli içerik, onu test etmenin çok basit bir yolu
olabilir," diye bitiriyor Fitzpatrick.
4. Yapay Zeka İçerik Oluşturmada Daha Fazla Yer Alacak
İlgi çekici içerik oluşturmak istediğinizde insan dokunuşu
önemlidir. İçerik pazarlamacıları, içeriğe doymuş bir dünyada dikkat çekmek
için doğru kelimeyi veya ifadeyi seçmekten veya mizahı kullanmaktan gurur
duyarlar.
Ancak Yapay Zeka (AI), içerik oluşturmada her zamankinden
daha karmaşık hale gelecek. Son birkaç yılda Google, algoritmalarının arama
sorgularını daha iyi anlamasını sağlamak için doğal dil işleme tekniklerine yatırım
yaptı.
“ Bir yıl kadar önce BERT adında bir algoritma güncellemesi
geldi; bu, yalnızca Google'a ne yazdığınızı değil, aynı zamanda kullanıcının
onu neden aradığını anlamakla ilgili bir güncelleme. Kelimeleri teker teker
analiz ederek cümle yapılarına bakarak ona göre karar veriyor”diyor SEO ve
İçerik Uzmanı Kate Toon.