Dijital dünya, trendler, platformlar, görünümler ve çarpıtma hızında değişen manzaralarla sürekli bir akış halindedir.
Ufukta dijital manzarada önemli bir değişiklik var ve bu
metaverse şeklinde geliyor.
Bu geniş sanal dünya ağı, kullanıcıların web'i çok daha
sürükleyici, giderek daha özerk bir şekilde deneyimlemelerini sağlamak için
tasarlanmıştır.
Bu görünüşte uzak fütürist fikir, gerçek bir gerçek olmaya
başladığından, bir pazarlamacı olarak gergin olmak anlaşılabilir bir durumdur.
Ancak, büyük değişiklikle birlikte büyük fırsatlar da gelir.
Metaverse’ün yükselişi, heyecan verici yeni roller
zenginliği yaratırken mevcut dijital pazarlama disiplinlerini genişletecek ve
eğer doğru becerilere sahipseniz, onlar sizin için olabilir.
Bu içeriğimizde metavers’ün potansiyel olarak var olacak
işlerine değineceğiz. Ancak bunu yapmadan önce, bu cesur yeni manzaraya dikkat
etmenin neden önemli olduğunu düşünelim.
Metaverse'e neden dikkat etmeliyim?
Her şeyden önce, dijital arenadaki çoğu yeni konsept veya
oyun alanı gibi, değişikliklere ayak uyduramazsanız dijital pazarlamacı olarak
geride kalırsınız.
İkinci olarak, uzmanlar 2024 yılına kadar metaverse
pazarının mütevazı 800 milyar dolardan çok uzakta olacağını tahmin ediyor.
Sürükleyici teknolojinin benimsenmesi artmaya devam ettikçe
ve Facebook gibi mevcut sosyal medya alanlarının katılımı azalmaya başladıkça,
tüketicilerle yeni, daha kişiselleştirilmiş yollarla bağlantı kurmak, gerçek
katılımı teşvik etmek ve sadakate ilham veren bir değer düzeyi sunmak için
gerekli hale gelecektir.
Oyunlaştırma, artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik
(VR) gibi özelliklerden yararlanmak ve bu son derece deneyimsel ortamlarla
yaratıcı olmak, Z kuşağı ve gelişmekte olan nesil dahil olmak üzere yeni
dijital yerliler dalgasını kazanmanın en etkili yolunu kanıtlayacaktır.
Birçok önde gelen marka, lüks marka Balenciaga'nın bu
girişimi ve çılgınca popüler olan Fortnite gibi ortak kampanyalarla metaverse'e
ayak uydurmaya başladı bile.
Bu olası olmayan ortaklıkta, Fortnite oyuncuları oyun
içindeki avatarları için Balenciaga ürünlerini satın alabilir, bu da
bilinirlikte büyük bir artış ve ek bir marka katılımı katmanı sunar.
Balenciaga skinleri (oyuncuların oyun içinde satın
alabilecekleri sanal giysiler) 1000 V-Bucks olarak fiyatlandırılır, bu da
yaklaşık 8 dolara eşdeğerdir ve bu çapraz markalı giysileri gerçek hayatta
satın almak da mümkündür.
Jüri, kampanyanın kesin gelir ve katılım verileri konusunda
hâlâ kararsız olsa da, markanın önceki Afterworld oyun işbirliğiyle elde ettiği
başarı, markayı son derece duyarlı yeni bir kitleye ulaştırma olasılığının
yüksek olduğunu gösterdi. Marka ayrıca Barbie ile ilginç bir ortaklık içinde
NFT'lerde pazarlama fikirlerini keşfetmekle meşgul.
Metaverse çağında hangi işler olacak?
Artık metaverse zihniyetinde olduğunuza göre, bu yeni
sürükleyici dijital ortamda var olması muhtemel üç işe bakalım.
1. Metaverse ekosistem yöneticisi
Mark Zuckerberg gibi insanlar metaverse’e muazzam düzeyde
yatırım yaparken, bu cesur yeni dijital atmosferin sorunsuz bir şekilde
işlemesi için, bir dizi ilgili teknoloji, platform ve yeniliğin herhangi bir
engel olmadan bir araya gelmesi gerekecek.
Bununla birlikte, teknik bilgiye sahip kullanıcı deneyimi (UX)
tasarımcıları ve pazarlama kampanyası veya proje yöneticileri, metaverse’ün
sorunsuz ve güvenli segmentlerini sağlamak için araçları, kavramları ve ilgili
paydaşları birbirine bağlayarak kendilerini ekosistem yöneticileri olarak
konumlandırabilirler.
Metaverse ekosisteminin bu dalı, büyük olasılıkla, çatısı
altında aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi ilişkili rol açacaktır:
- Metaverse geliştiricisi
- metaverse mimarı
- 3D sanatçı veya tasarım uzmanı
2. Metaverse hikaye anlatıcısı
Marka hikaye anlatımı, içerik pazarlamasının önemli bir
bileşenidir ve metaverse'de ilham verici, sürükleyici ve akıllara durgunluk
veren anlatılar anlatmak için her zamankinden daha fazla alan olacaktır.
Oyunlaştırma, AR ve VR'yi kapsayan genişletilmiş gerçeklik
(XR) alanında, metaverse hikaye anlatıcıları, oyun platformu işbirlikleri
örneğin zaman yolculuğu anlatıları ( National Geographic'in VR'yi Keşfetme veya
The Walking Dead's: Saints and Sinners gibi ) ve sanal ürün koleksiyonu adım
adım anlatımları olabilir.
Oynanacak çok fazla platform, temas noktası ve boyutla,
gökyüzü gerçekten de metaverse hikaye anlatıcısının sınırıdır. İçerik
pazarlamasında yetkinseniz, sürükleyici hikaye anlatımı konseptlerine ayak
uydurmak sizi metaverse pazarlama zaferine giden yolda yönlendirebilir.
3. Metaverse topluluk yöneticisi
Dijital topluluk yöneticisinin mevcut rolü, marka ve
tüketici arasındaki diyalogları açık tutarken, yeniliği yönlendirebilecek yeni
trendleri ve içgörüleri ortaya çıkarmak için hayati öneme sahiptir. Sosyal medya
pazarlama yöneticileri de çok çeşitli platformlarda aynı ağırlığa sahiptir.
Meta evrende, topluluğun ve sosyal medya yöneticisinin veya
yöneticinin rolü, kapsanması ve keşfedilmesi gereken bir dizi genişletilmiş
gerçeklik temas noktasıyla, kelimenin tam anlamıyla başka bir boyuta
taşınacaktır.
Avatarlar yaratan ve sanal dünyalardan yararlanan topluluk
yöneticileri, sohbetleri ateşlerken, sanal marka tur rehberleri olarak hareket
ederken ve bir zamanlar anlaşılmaz olan ama artık günün sırası olan bir kişiselleştirme
katmanı sunarken sürükleyici oyuncularla birlikte oynayacak.
Yani bunlar, metaverse çağına doğru hızla ilerlerken,
dijital pazarlama evreninin en fazla fırsatı ortaya çıkaracak üç alanıdır,
ancak manzara gelişmeye devam ettikçe, şüphesiz düzenli olarak yeni roller
ortaya çıkacaktır.
Metaverse’de Nasıl İş Arayabilirim?
Metaverse dünyasını geliştirmeniz ve potansiyel bir iş
seçmeniz gereken becerileri anlamanın yanı sıra: yeni dijital dünyada başarılı
olmak için, kendinizi bu dünyaya kaptırmak tavsiye edilenden daha fazlasıdır.
En son trendleri ve haberleri takip ederek, endüstrilerdeki
lider markaların kampanyalarını, konseptlerini ve içeriklerini inceleyerek ve
çeşitli araçları, platformları veya oyunları test ederek, insanların nasıl
bağlantı kurmak istediklerinin altında iyi ve gerçek bir bilgi edineceksiniz.
Metaverse zihniyetine girerseniz, yalnızca yeni fırsatları
yakalamak için ihtiyacınız olan güveni kazanmakla kalmayacak, aynı zamanda
seçtiğiniz sektörlerde başvurabileceğiniz yeni roller veya açık pozisyonlara
yol açacak profesyonel bağlantılarla da karşılaşacaksınız.
Deneyim gerektirmeyen Metaverse işleri
Metaverse’ün en iyi özelliklerinden biri, çok yeni bir
manzara olduğu için profesyonel oyun alanının oldukça eşit olmasıdır.
Olası bir metaverse işine başvururken, özellikleri ve
açıklamayı ayrıntılı olarak inceleyin ve bu becerileri metaverse’de nasıl kullanabileceğinizi
düşünün. Konuyla ilgili araştırmanızı yapın, ilgili herhangi bir deneyim
kazanın.
Uzaktan çalışanlar ve serbest çalışanlar için metaverse işleri
İster inanın ister inanmayın, markalar ve işletmeler zaten
metaverse tabanlı roller için uzaktan ve serbest çalışan yetenekler alıyor.
Şu anda hangi rollerin talep edildiğini görmek için
araştırmanızı yapın ve profesyonel profillerinizi optimize etmek için zaman
ayırın (ve çevrimiçi itibarınıza dikkat edin ), böylece doğru işletmeleri
çekebilir veya ödüllendirici metaverse iş rollerini elde edebilirsiniz.
Çabalarınıza ilham vermek için, markaların şu anda reklamını
yaptığı uzak veya serbest meslek türleri şunlardır:
- Metaverse pazarlama müdürü
- NFT ve oyun pazarlama müdürü
- Metaverse iş stratejisti
- Stratejik meta veri deposu kampanya yöneticisi
Metaverse'de iş aramaya başlamadan önce, yeni dijital
pazarlama becerileri kazanmak sizi mümkün olan en iyi konuma getirecektir.
Dijital pazarlama alanındaki profesyonel diplomamıza
kaydolarak kendinizi meta veri deposuna hazırlayın ve beklentilerinizi önemli
ölçüde artıracak becerileri kazanın.