Dijital pazarlama, heyecan verici ve hızlı hareket eden bir endüstridir. Dijital pazarlamacılar, pazarlama kampanyalarını bir sonraki seviyeye taşımalarına yardımcı olacak çok sayıda araç, platform ve uygulama olduğunu bilirler ve aktif olarak birçoğunu da kullanırlar.
Evet, bu araçlar veya platformlar size zaman kazandırabilirler
ancak çeşitli seçenekleri keşfetmek ve test etmek, özellikle birçok yükselen trendin
olduğu sürekli değişen bir pazarlama sektöründe, göz korkutucu ve kafa
karıştırıcı olabilir.
Sizlere incelemeniz ve reklam kampanyalarında kendinize has
bir takım stratejiler oluşturabilmeniz için eski fakat hala daha kullanılan
araçları bu içeriğimizde listeledik. İçeriğimiz kısaca şu alt bölümlerden
oluşmaktadır:
- Sosyal Medya Pazarlama Araçları
- Influencer Marketing Araçları
- E-posta Pazarlama/Pazarlama Otomasyon Araçları
1. Sosyal Medya Pazarlama Araçları
İçerik keşfinden yönetimine ve planlamasına kadar sosyal
medya pazarlamasını destekleyen çok sayıda araç ve uygulama vardır. Artık her
marka ve işletme için gerekli olan sosyal medya pazarlaması, marka
bilinirliğini ve yatırım getirisini artıran bir sosyal medya stratejisi
geliştirmek başarının ayrılmaz bir parçasıdır.
SkedSosyal
SkedSocial, gönderileri planlamanıza, görselleştirmenize ve akışınızı
planlamanıza aynı zamanda Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, TikTok ve
Snapchat'te yayın yapmanıza olanak tanıyan hepsi bir arada bir Instagram aracıdır.
SkedSocial'ın önemli bir özelliği, Instagram Stories ve Carousels'i otomatik
olarak planlamanıza olanak tanımasıdır. Sosyal medya hesaplarını yöneten
herkes, hikâye yazmak ve oluşturmak için akşamları ve hafta sonları giriş
yapmanın zorluğunu bilir; SkedSocial sizin için bu durumla otomatik olarak
ilgilenir.
Falcon.io
SkedSocial, Instagram'da yeni olan dijital pazarlamacılar
için ideal olsa da, 2022'de hamle yapan bir diğer içerik yönetim platformu da
Falcon.io.’dur. Bu, Sosyal medya planlama ve yönetim aracı, yakın zamanda
dijital tüketici zekâsını kullanan bir sosyal dinleme aracı oluşturmak için
Brandwatch ile güçlerini birleştirdi, bu nedenle genel hatlarıyla
pazarlamacıların bu aracıda kullanmalarını hatta kullanmayacaklarsa bile
güncellemelerini takip etmelerini öneririz.
Hashtagify.me
Bu Twitter hashtag izleme aracı, hedef kitlenize ulaşmak
için en iyi hashtag'leri bulmanızı sağlar ve size özel öneriler sunar. Ayrıca,
pazarlamacıların markalı hashtag'lerin performansını izlemesine ve Twitter etkileyicilerini
belirlemesine olanak tanır.
Meet Edgar
Meet edgar, yalnızca bir sosyal planlama aracı değildir.
Edgar, sosyal medyanızı her gün taze tutmak için içerik kitaplığınızdan
gönderileri otomatik olarak çekerek önceki gönderileri paylaşmanıza ve geri
dönüştürmenize olanak tanır. Sonuç, her zaman yeşil olan güncellemelerin bir
kütüphanesidir, bu nedenle sosyal medyanız her zaman açıktır.
Hootsuite
Hootsuite, entegre bir gösterge panosundan Twitter,
Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest ve YouTube içeriklerini yönetmenize
olanak tanıyan bir sosyal medya yönetim platformudur. Sosyal medya
pazarlamacıları, merkezi platformdan içerik planlayabilir, anahtar kelimeleri
ve marka sözlerini izleyebilir ve son derece görsel raporlar oluşturabilir.
BuzzSumo
Hangi içeriğin konuya göre popüler olduğunu keşfetmenize yardımcı
olan BuzzSumo platformu, içerik pazarlamacıları için mükemmel bir araçtır. Yeni
anahtar kelimeler keşfetmenize ve trend olan konuları bulmanıza olanak tanır.
Trend olan konuları ve anahtar kelimeleri ararken, hedef kitleniz için değerli
olacak paylaşılabilir içerik fikirleri de toplayabilirsiniz. Ayrıca, alanınızda
takip edebileceğiniz ve bağlantı kurabileceğiniz içerik üreticilerini kolayca
bulmanızı sağlar.
2. Influencer Marketing Araçları
Influencer marketing, her işletme veya kuruluş için giderek
daha erişilebilir hale geldikçe patlama yaşıyor. Özellikle bu alanda kaynak
bulmaya ve içerik üreticilerine ulaşmaya yardımcı olan birçok araç var.
Strawberry Socials & Melody Socials
Bu etiket ekibi araçları, bazı harika özelliklerle sırasıyla
Instagram ve TikTok'ta içerik oluşturucularını aramanıza olanak tanır.
Hashtag'ler ve konum dahil olmak üzere birden fazla kritere dayalı arama
yeteneği, mikro ila makro içerik üreticilerine kaynak sağlamayı daha hızlı ve
daha güçlü hale getirir. Özellikle belirli konumlara veya nişlere bakarken
kullanışlıdır. Sistem, daha sonra uygun görünenleri seçmek için
sıralayabileceğiniz potansiyel etkileyicilerin bir listesini filtreleyerek
çalışmaktadır. Ardından size sunulan bu bilgileri, tanıtıcıları, biyografileri,
takipçi sayıları ve iletişim bilgilerini içeren ayrıntılı bir elektronik tablo
halinde indirebilirsiniz.
NinjaOutreach
Bu influencer ve blog yazarı sosyal yardım yazılımı,
Instagram ve YouTube'da etkileyicilere kaynak sağlamak için mükemmel olan
otomatikleştirilmiş erişim ile etkileyici pazarlama ve olası satış yaratma
sürecini kolaylaştırır. Sistem, kitlenizin dikkatini çekecek olanı bulmanıza
yardımcı olmak için milyonlarca etkileyiciyi filtreler. Yazılım ayrıca konuşma
geçmişlerini, e-posta açılışlarını, tıklamaları ve yanıtları izlemenize olanak
tanır.
Upfluence
Upfluence, influencer pazarlama, üyelik yönetimi ve
performans izleme işlevleri sunan bir influencer arama ve yönetim aracıdır. Upfluence
ayrıca, bir içerik üreticisinin profilini doğrudan tarayıcınızdan analiz
etmenize olanak tanıyan ve Instagram, Facebook, YouTube ve Pinterest ile uyumlu
ücretsiz bir Chrome eklentisi sunar. Eklenti, pazarlamacıların herhangi bir
platformda son 60 gün içinde bir etkileyicinin gönderilerinin ne kadar iyi performans
gösterdiğini görmenizi sağlar.
3. E-posta Pazarlama/Pazarlama Otomasyon Araçları
E-posta pazarlama kampanyalarını planlamaya ve yürütmeye
yardımcı olabilecek birçok platform ve araç vardır.
Campaign Monitor
Campaign Monitor, çevrimiçi bir posta listesine veri
yakalamanıza, onu yönetmenize ve bu listeye HTML e-bültenleri göndermenize
olanak tanıyan bir web uygulamasıdır. Diğer özellikler arasında otomatik
e-posta yolculukları ve e-postalarınızı otomatik olarak arayan, bozuk hatta güncel
olmayan köprüleri dikkatiniz için işaretleyen bir Bağlantı İnceleme aracı
bulunur.
MailChimp
Klasik hepsi bir arada pazarlama, otomasyon ve e-posta
pazarlama platformu olan MailChimp, posta listelerinizi yönetmenize, özel
e-posta şablonları oluşturmanıza ve tüm pazarlama kampanyalarınızı beslemenize
hatta otomatikleştirmenize olanak tanır.
HubSpot
HubSpot, genel olarak pazarlamaya ve sağlam bir içerik
pazarlama stratejisi oluşturmaya odaklanan yüksek profilli bir araçtır. Bu,
içerik iyileştirmeden optimizasyona, sosyal planlama ve e-posta otomasyon
sistemlerine kadar her konuda yardımcı olacak harika bir araçtır.
GetResponse
GetResponse, otomatik yanıtları, hedef kitle
segmentasyonunu, kişiselleştirmeyi, raporlamayı ve analitiği kolaylaştıran bir
otomasyon platformudur. Platformu, çeşitli abone davranışlarına dayalı olarak
açılış sayfaları ve yanıt veren formlar ve otomatik e-postalar oluşturmak için
de kullanabilirsiniz.