Dijital Pazarlama Çalışmalarınız İçin Hangi Araçları Kullanmalısınız?

 Dijital pazarlama, heyecan verici ve hızlı hareket eden bir endüstridir. Dijital pazarlamacılar, pazarlama kampanyalarını bir sonraki seviyeye taşımalarına yardımcı olacak çok sayıda araç, platform ve uygulama olduğunu bilirler ve aktif olarak birçoğunu da kullanırlar.

Evet, bu araçlar veya platformlar size zaman kazandırabilirler ancak çeşitli seçenekleri keşfetmek ve test etmek, özellikle birçok yükselen trendin olduğu sürekli değişen bir pazarlama sektöründe, göz korkutucu ve kafa karıştırıcı olabilir.

Sizlere incelemeniz ve reklam kampanyalarında kendinize has bir takım stratejiler oluşturabilmeniz için eski fakat hala daha kullanılan araçları bu içeriğimizde listeledik. İçeriğimiz kısaca şu alt bölümlerden oluşmaktadır:

  • Sosyal Medya Pazarlama Araçları
  • Influencer Marketing Araçları
  • E-posta Pazarlama/Pazarlama Otomasyon Araçları

1. Sosyal Medya Pazarlama Araçları

İçerik keşfinden yönetimine ve planlamasına kadar sosyal medya pazarlamasını destekleyen çok sayıda araç ve uygulama vardır. Artık her marka ve işletme için gerekli olan sosyal medya pazarlaması, marka bilinirliğini ve yatırım getirisini artıran bir sosyal medya stratejisi geliştirmek başarının ayrılmaz bir parçasıdır.

SkedSosyal

SkedSocial, gönderileri planlamanıza, görselleştirmenize ve akışınızı planlamanıza aynı zamanda Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, TikTok ve Snapchat'te yayın yapmanıza olanak tanıyan hepsi bir arada bir Instagram aracıdır. SkedSocial'ın önemli bir özelliği, Instagram Stories ve Carousels'i otomatik olarak planlamanıza olanak tanımasıdır. Sosyal medya hesaplarını yöneten herkes, hikâye yazmak ve oluşturmak için akşamları ve hafta sonları giriş yapmanın zorluğunu bilir; SkedSocial sizin için bu durumla otomatik olarak ilgilenir.

Falcon.io

SkedSocial, Instagram'da yeni olan dijital pazarlamacılar için ideal olsa da, 2022'de hamle yapan bir diğer içerik yönetim platformu da Falcon.io.’dur. Bu, Sosyal medya planlama ve yönetim aracı, yakın zamanda dijital tüketici zekâsını kullanan bir sosyal dinleme aracı oluşturmak için Brandwatch ile güçlerini birleştirdi, bu nedenle genel hatlarıyla pazarlamacıların bu aracıda kullanmalarını hatta kullanmayacaklarsa bile güncellemelerini takip etmelerini öneririz.

Hashtagify.me

Bu Twitter hashtag izleme aracı, hedef kitlenize ulaşmak için en iyi hashtag'leri bulmanızı sağlar ve size özel öneriler sunar. Ayrıca, pazarlamacıların markalı hashtag'lerin performansını izlemesine ve Twitter etkileyicilerini belirlemesine olanak tanır.

Meet Edgar

Meet edgar, yalnızca bir sosyal planlama aracı değildir. Edgar, sosyal medyanızı her gün taze tutmak için içerik kitaplığınızdan gönderileri otomatik olarak çekerek önceki gönderileri paylaşmanıza ve geri dönüştürmenize olanak tanır. Sonuç, her zaman yeşil olan güncellemelerin bir kütüphanesidir, bu nedenle sosyal medyanız her zaman açıktır.

Hootsuite

Hootsuite, entegre bir gösterge panosundan Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest ve YouTube içeriklerini yönetmenize olanak tanıyan bir sosyal medya yönetim platformudur. Sosyal medya pazarlamacıları, merkezi platformdan içerik planlayabilir, anahtar kelimeleri ve marka sözlerini izleyebilir ve son derece görsel raporlar oluşturabilir.

BuzzSumo

Hangi içeriğin konuya göre popüler olduğunu keşfetmenize yardımcı olan BuzzSumo platformu, içerik pazarlamacıları için mükemmel bir araçtır. Yeni anahtar kelimeler keşfetmenize ve trend olan konuları bulmanıza olanak tanır. Trend olan konuları ve anahtar kelimeleri ararken, hedef kitleniz için değerli olacak paylaşılabilir içerik fikirleri de toplayabilirsiniz. Ayrıca, alanınızda takip edebileceğiniz ve bağlantı kurabileceğiniz içerik üreticilerini kolayca bulmanızı sağlar.

2. Influencer Marketing Araçları

Influencer marketing, her işletme veya kuruluş için giderek daha erişilebilir hale geldikçe patlama yaşıyor. Özellikle bu alanda kaynak bulmaya ve içerik üreticilerine ulaşmaya yardımcı olan birçok araç var.

Strawberry Socials & Melody Socials

Bu etiket ekibi araçları, bazı harika özelliklerle sırasıyla Instagram ve TikTok'ta içerik oluşturucularını aramanıza olanak tanır. Hashtag'ler ve konum dahil olmak üzere birden fazla kritere dayalı arama yeteneği, mikro ila makro içerik üreticilerine kaynak sağlamayı daha hızlı ve daha güçlü hale getirir. Özellikle belirli konumlara veya nişlere bakarken kullanışlıdır. Sistem, daha sonra uygun görünenleri seçmek için sıralayabileceğiniz potansiyel etkileyicilerin bir listesini filtreleyerek çalışmaktadır. Ardından size sunulan bu bilgileri, tanıtıcıları, biyografileri, takipçi sayıları ve iletişim bilgilerini içeren ayrıntılı bir elektronik tablo halinde indirebilirsiniz.

NinjaOutreach

Bu influencer ve blog yazarı sosyal yardım yazılımı, Instagram ve YouTube'da etkileyicilere kaynak sağlamak için mükemmel olan otomatikleştirilmiş erişim ile etkileyici pazarlama ve olası satış yaratma sürecini kolaylaştırır. Sistem, kitlenizin dikkatini çekecek olanı bulmanıza yardımcı olmak için milyonlarca etkileyiciyi filtreler. Yazılım ayrıca konuşma geçmişlerini, e-posta açılışlarını, tıklamaları ve yanıtları izlemenize olanak tanır.

Upfluence

Upfluence, influencer pazarlama, üyelik yönetimi ve performans izleme işlevleri sunan bir influencer arama ve yönetim aracıdır. Upfluence ayrıca, bir içerik üreticisinin profilini doğrudan tarayıcınızdan analiz etmenize olanak tanıyan ve Instagram, Facebook, YouTube ve Pinterest ile uyumlu ücretsiz bir Chrome eklentisi sunar. Eklenti, pazarlamacıların herhangi bir platformda son 60 gün içinde bir etkileyicinin gönderilerinin ne kadar iyi performans gösterdiğini görmenizi sağlar.

3. E-posta Pazarlama/Pazarlama Otomasyon Araçları

E-posta pazarlama kampanyalarını planlamaya ve yürütmeye yardımcı olabilecek birçok platform ve araç vardır.

Campaign Monitor

Campaign Monitor, çevrimiçi bir posta listesine veri yakalamanıza, onu yönetmenize ve bu listeye HTML e-bültenleri göndermenize olanak tanıyan bir web uygulamasıdır. Diğer özellikler arasında otomatik e-posta yolculukları ve e-postalarınızı otomatik olarak arayan, bozuk hatta güncel olmayan köprüleri dikkatiniz için işaretleyen bir Bağlantı İnceleme aracı bulunur.

MailChimp

Klasik hepsi bir arada pazarlama, otomasyon ve e-posta pazarlama platformu olan MailChimp, posta listelerinizi yönetmenize, özel e-posta şablonları oluşturmanıza ve tüm pazarlama kampanyalarınızı beslemenize hatta otomatikleştirmenize olanak tanır.

HubSpot

HubSpot, genel olarak pazarlamaya ve sağlam bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmaya odaklanan yüksek profilli bir araçtır. Bu, içerik iyileştirmeden optimizasyona, sosyal planlama ve e-posta otomasyon sistemlerine kadar her konuda yardımcı olacak harika bir araçtır.

GetResponse

GetResponse, otomatik yanıtları, hedef kitle segmentasyonunu, kişiselleştirmeyi, raporlamayı ve analitiği kolaylaştıran bir otomasyon platformudur. Platformu, çeşitli abone davranışlarına dayalı olarak açılış sayfaları ve yanıt veren formlar ve otomatik e-postalar oluşturmak için de kullanabilirsiniz.


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski