Dijital pazarlama analizi; reklam kampanyalarınızın ölçüm değerlerini, geri dönüşüm oranlarını vb. birçok konuyu gözden geçirmek, yorumlamak demektir. Reklam kampanyalarınızı analiz ederken her bir metriği doğru analiz etmeli ve bu analizin sonuçlarına göre kendinize veya firmanıza yol haritası çizmelisiniz. Yeni başlamış bir pazarlama uzmanı bu analizleri sadece Google Analytics üzerinden yapmaktadır. Elbette Google’ın sunduğu bu analiz aracını kullanarak pek çok veri elde edebilirsiniz lakin bu tek başına yeterli ve yararlı olmayacaktır.
Analiz edilmeyen bir kampanya, hüsranla sonuçlanır. Reklam
kampanyalarınız müşterilerinizin gözünde marka güveni, algısı, bilinirliği,
ürün tanıtımı ve daha birçok algı yaratmaktadır. Bu yüzden her kampanyayı
düzenli bir biçimde, belki haftada bir kez belki 2 günde bir kez analiz
etmelisiniz.
Neden Kampanyaları Analiz Etmelisiniz?
- Nitelikli hedef kitlenizi, potansiyel müşterilerinizi, alışveriş eğiliminde bulunan insanları, markanızın gidişatını, sayısal veriler ile ortaya koyabilmek ve ileriye dönük hedefler için gidişatı yorumlayabilmek için.
- Müşterilerinize ve hedef kitlenize yeni bir ürün veya hizmet sunuyorsanız, ürünün kitlenize uyumluluğunu analiz etmek için.
- Kampanyalarınız üzerinden analiz yaparak kendinize veya markanıza, yeni stratejiler yaratarak yüksek kazançlar elde eder ve büyüme oranlarınızı artırırsınız.
- Dönüşüm huninizde ki artan düşüş oranlarını analiz ederek, hangi noktaya odaklanmanız gerektiğiniz fark edersiniz.
Yukarıda belirttiğimiz temel
birkaç neden doğrudan işletmenizi büyümeye ve yüksek cirolar elde etmeye
götürecektir. İşte reklam kampanyalarını analiz etmek bu nedenden ötürü
önemlidir.
Kendinize Hedef Belirleyin!
Reklam kampanyaları belirlerken nasıl ki amacımıza uygun bir
kampanya belirliyorsak, kampanyalarımızı analiz ederken de kendinize hedef
belirlemelisiniz. Örneğin, hedef kitlenizi analiz ederek onların ihtiyaçları
doğrultusunda yeni bir ürün veya hizmet sunmak hedefleriniz arasında olabilir.
Pazar payınızı arttırmak ve yüksek trafik elde etmek de eğer büyük bir
firmaysanız güzel bir hedef olabilir.
Unutmayın hedefiniz yoksa analiz etmek tamamen vakit kaybı
olur. Hedef kitlenizi doğru yönetebilmek, onlarla etkileşim içerisinde
bulunabilmek, ihtiyaçlarını ve isteklerini dinlemek vb. bütün metrikler hedef
kitle analizinin içerisine girmektedir.
Dip not: Sosyal medyayı es geçmeyin!