Dijital Pazarlama Analiz Neden Önemlidir?

 Dijital pazarlama analizi; reklam kampanyalarınızın ölçüm değerlerini, geri dönüşüm oranlarını vb. birçok konuyu gözden geçirmek, yorumlamak demektir. Reklam kampanyalarınızı analiz ederken her bir metriği doğru analiz etmeli ve bu analizin sonuçlarına göre kendinize veya firmanıza yol haritası çizmelisiniz. Yeni başlamış bir pazarlama uzmanı bu analizleri sadece Google Analytics üzerinden yapmaktadır. Elbette Google’ın sunduğu bu analiz aracını kullanarak pek çok veri elde edebilirsiniz lakin bu tek başına yeterli ve yararlı olmayacaktır.

Dijital Pazarlama Analiz Ne demek

Analiz edilmeyen bir kampanya, hüsranla sonuçlanır. Reklam kampanyalarınız müşterilerinizin gözünde marka güveni, algısı, bilinirliği, ürün tanıtımı ve daha birçok algı yaratmaktadır. Bu yüzden her kampanyayı düzenli bir biçimde, belki haftada bir kez belki 2 günde bir kez analiz etmelisiniz.

Neden Kampanyaları Analiz Etmelisiniz?

  1. Nitelikli hedef kitlenizi, potansiyel müşterilerinizi, alışveriş eğiliminde bulunan insanları, markanızın gidişatını, sayısal veriler ile ortaya koyabilmek ve ileriye dönük hedefler için gidişatı yorumlayabilmek için.
  2. Müşterilerinize ve hedef kitlenize yeni bir ürün veya hizmet sunuyorsanız, ürünün kitlenize uyumluluğunu analiz etmek için.
  3. Kampanyalarınız üzerinden analiz yaparak kendinize veya markanıza, yeni stratejiler yaratarak yüksek kazançlar elde eder ve büyüme oranlarınızı artırırsınız.
  4. Dönüşüm huninizde ki artan düşüş oranlarını analiz ederek, hangi noktaya odaklanmanız gerektiğiniz fark edersiniz.

Yukarıda belirttiğimiz temel birkaç neden doğrudan işletmenizi büyümeye ve yüksek cirolar elde etmeye götürecektir. İşte reklam kampanyalarını analiz etmek bu nedenden ötürü önemlidir.

Kendinize Hedef Belirleyin!

Reklam kampanyaları belirlerken nasıl ki amacımıza uygun bir kampanya belirliyorsak, kampanyalarımızı analiz ederken de kendinize hedef belirlemelisiniz. Örneğin, hedef kitlenizi analiz ederek onların ihtiyaçları doğrultusunda yeni bir ürün veya hizmet sunmak hedefleriniz arasında olabilir. Pazar payınızı arttırmak ve yüksek trafik elde etmek de eğer büyük bir firmaysanız güzel bir hedef olabilir.

Unutmayın hedefiniz yoksa analiz etmek tamamen vakit kaybı olur. Hedef kitlenizi doğru yönetebilmek, onlarla etkileşim içerisinde bulunabilmek, ihtiyaçlarını ve isteklerini dinlemek vb. bütün metrikler hedef kitle analizinin içerisine girmektedir.

Dip not: Sosyal medyayı es geçmeyin!


Cuma Bozkurt

15 yıllık sektör tecrübesiyle dijital danışmanlık, dijital pazarlama, seo, sem, reklam, dijital strateji, marka stratejisi hizmetleri...

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski