İnsanları web sitenize veya açılış sayfanıza çekmenin en iyi yolu harika içerik oluşturmaktır. İster bir blog yazarı, ister bir infografik metin yazarı olun, içerikleriniz alakalı ve dikkat çekici olmalıdır.
Arama motorlarının kendilerini bu kadar geliştirmediği yani
eski dönemlerde sadece dümdüz bir yazı yazmak ve arama motorunu tabiri caizse
kandırmak çok kolay olurdu lakin günümüzde artık böyle bir durum söz konusu
değil. İçeriğe doymuş bu dijital çağda, içeriklerinizin ve sitenizin binlerce
rakibi bulunmaktadır. İşte tamda bu durumda devreye arama motoru optimizasyonu
yani SEO çalışmaları devreye giriyor.
SEO neden ithalatçıdır? Çünkü SEO çalışmalarının içerisinde,
içeriğinizin ve hedeflemek istediğiniz belirli bir kitleye yönelik web
sayfalarınızın görünürlüğünü arttırmak için bir dizi teknikler bulunmaktadır.
Kendi başınıza içeriklerinizde, anahtar kelime araştırması yaparak ve
içeriğinizi ona göre optimize ederek, meta etiketlerini verimli kullanarak, iç bağlantılar
ve dahili bağlantılar alarak belirli bir sıralamalara kadar yol kat
edebilirsiniz.
Unutmayın! İçerik pazarlaması ve SEO çalışmaları, trafiği ve
katılımı artırmak için birlikte yapılmalıdır. Amaç, içeriğinizi doğru kişilerin
önüne çıkarmaktır ve genellikle bu, çevrimiçi bir arama sonucunda nerede
konumlandığına bağlıdır. Bu, Google'ın yüzde 85 pazar payıyla pazar lideri
olduğunu varsayarak çok ciddi bir trafik kaynağı olabilir.
Bu içeriğimizde sizlere, nasıl SEO uyumlu içerikler
oluşturabilirsiniz, trafiğinizi nasıl optimize edebilirsiniz, içerikleriniz
sayesinde satışlarınızı nasıl arttırabilirsiniz açıklayacağız.
SEO Uyumlu İçerik Yazımı Nedir?
SEO uyumlu içerik yazımı, içeriğinizin arama motorlarında
üst sıralarda yer almasına yardımcı olmak için sayfada optimize edilmiş içerik
oluşturmanın bir yoludur. Ayrıca içeriğinizin alakalı ve yüksek kalitede
olduğunu gösterir.
İçerikleriniz kitlenizin bulmasını istediğiniz çevrimiçi
olan herhangi bir şey olabilir. Örneğin:
- Blog gönderileri
- Açılış sayfaları
- Ürün sayfaları
- Kılavuzlar veya e-Kitaplar
- Bilgi grafikleri
- Videolar
- Araç takımları
- Sözlükler
Anahtar kelime araştırması ve optimizasyonunun yanı sıra
içeriğinizin düzenli olmasını sağlamak önemlidir. Bu, içeriğinizin sitenizde
mantıklı bir sırada olması ve ziyaretçilerin bulması kolay olması gerektiği
anlamına gelir. Bunu yapmanın harika bir yolu, içeriğiniz için bir akış
planlamak ve alakalı bağlantılar eklemek, ancak SEO'ya yardımcı olmak ve
içeriğinizi bulunabilir kılmak için bir site haritası oluşturmalı ve bütün
içeriklerinizi bu haritanın ilgili bölümünde tutmalısınız.
Ayrıca, içeriklerinizi paylaşmazsanız harika içerik
oluşturmanın da bir anlamı yok! Tüm içeriğinizi sosyal medya ağlarında tanıtmak
için bir planınız olduğundan emin olun, e-postalarınızdaki ilgili içeriğe
bağlantı verin ve kendi ağlarında paylaşmalarını isteyerek personel veya marka
savunucularını dahil edin. İçeriğinizi ne kadar geniş bir şekilde
paylaşırsanız, erişimi ve geri bağlantıları artırma olasılığınız o kadar artar.
İçeriğiniz ilk SERP'e (Arama Motoru Sonuçları Sayfası)
ulaşamazsa, Tıklama Oranlarının (TO'lar) yüzde birin altına düştüğünü
göreceksiniz. Google'da 1. konumdaki TO arasındaki fark 2. konum #2 ile
karşılaştırıldığında fark oldukça önemlidir. Yüzde 40 tıklamaya karşı yüzde 18.
İçeriğiniz ilk SERP'ye (Arama Motoru Sonuçları Sayfası) çıkamazsa, TO'ların
yüzde 1'in altına düştüğünü rahatlıkla analizlerinizde görebilirsiniz.
Artık SEO yazmanın ne olduğunu bildiğinize göre, DMI
uzmanlarının tavsiyelerine ve kendi işiniz için uygulayabileceğiniz bazı paket
ipuçlarına bakalım.
SEO Uyumlu İçerik Yazımı: Teknik Yazarlardan En İyi İpuçları
SEO pratiği, içeriğinizin görünürlüğü ile ilgilidir, ancak
içeriğinizin özel ve benzersiz hedef kitlenize göre uyarlandığından emin olmayı
unutmayın.
Rekabette bir adım önde olmak ve içeriğinizin görülmesini
sağlamak için her türlü fırsatı tespit etmek için içerik ve SEO pazarlama
trendlerini takip etmeniz akıllıca olacaktır. SEO'yu göz önünde bulundurarak
yazmanıza yardımcı olacak 7 önemli ipucundan bahsedeceğiz. Hadi Başlayalım!
1. Yazınızın KPI'nı Anlayın!
İyi SEO uyumlu içerik, sadece birkaç anahtar kelime eklemek
ve makaleyi anlamsız kelimelerle doldurmak ilgili değildir.
İçerik pazarlama KPI'larınız, her bir içerik parçasının
nihai hedefini belirlemenize yardımcı olacağı için çok büyük bir rol oynadığı
yerdir. Ayrıca, pazarlama karmanızda, insanları pazarlama hunisinden, farkındalıktan
dönüşüme kadar yönlendiren harika optimize edilmiş içeriklere sahip
olmalısınız.
Örneğin, farkındalığı artırmak için huni içeriğinin en
üstünde blog gönderileri, e-kitaplar ve bilgi grafikleri bulunurken,
dönüşümleri teşvik etmek için huni içeriğinin alt kısmında demolar, referanslar
veya web seminerleri bulunur.
2. Stratejiye Dayalı Bir Yapı Oluşturun!
Genel olarak bütün stratejilerinizin önemli bir parçası,
etkili bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmaktır. Ufak bir strateji bile
eksik olduğunda, potansiyel müşterileri satış hunisinden yönlendiren alakalı
içerik oluşturduğunuzda ve oluşturduğunuz şeyin alıcı kişilerinize hitap
edeceğinden emin olmak zor olacaktır.
Bir stratejiye yönelik birkaç yaklaşım vardır, ancak SEO
için iyi çalışan bir tanesi 'Hub and Spoke modeli'dir ('Pillar and Clusters
modeli' olarak da bilinir). Bu yaklaşım, ana başlık olarak geniş bir konu
etrafında içerik üretir ve daha sonra ona bağlanan ve daha fazla ayrıntıya
giren ek içerik üretir.
Örneğin SEO uyumlu içerik yazımını ele alalım. Bir merkez
parçası 'SEO yazısı nedir?' ve ona bağlanacak ve desteklenecek bir konuşmacı
parçası ' Blogger'lar için SEO: Makalelerinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz '
olacaktır.
Bu yaklaşım, yalnızca belirli bir konuda çok fazla içerik
oluşturmanıza (ve uzmanlık göstermenize) yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda
anahtar kelime sıralamalarını artırmanıza, trafiği yönlendirmenize ve olası
satışlar ve satışlar gibi KPI'ları artırmanıza yardımcı olur.
3. Anahtar Kelime Araştırma Araçlarını Kullanarak SEO Uyumlu Anahtar
Kelimeleri Bulun!
SEO uyumlu içerikler oluşturmanın, çok önemli bir unsuru
anahtar kelimelerdir. Anahtar kelime araştırması için beş temel adım vardır:
- Tanımlamak
- Beyin fırtınası
- Filtre
- İncelemek
- Öncelik vermek
Bir hedef listeniz olduğunda, anahtar kelimeleri
sıralamanıza ve keşfetmenize yardımcı olacak araştırma araçlarını
kullanabilirsiniz. AlsoAsked ve AnswerThePublic gibi ücretsiz araçlar var,
ancak ücretsiz bir hesapta aramalar sınırlıdır. Semrush ve AHREFS gibi ücretli
araçlar çok kullanışlıdır ve size anahtar kelime hacmi, rekabet bilgileri vb.
hakkında tam bir hesap verir.
4. Başlıklarınızın Sıralı Olduğundan Emin Olun!
Bloglar, bir sitenin içerik pazarlama stratejisinin önemli
bir parçasıdır. Bekleme süresini artırmak ve tıklamayı teşvik etmek için
kullanılabilecek alakalı ve ilgi çekici içerik aracılığıyla insanları çekmenize
olanak tanırlar.
Ancak bugünün kullanıcıları dijital olarak bilgili ve hızlı
bir şekilde bilgi istiyor, bu nedenle blog başlıkları çok önemlidir. İnsanlar
daha uzun içerik parçalarını okuduklarında tarama veya göz gezdirme eğilimindedirler.
Bu, onlar için önemli olan bilgileri aradıkları anlamına gelir.
Blogunuza bir akış sağlamak, erişilebilirliği geliştirmek ve
her bölümün ne hakkında olduğunu vurgulamak için baştan sona başlıkları
kullanın. H1'ler en önemli olmalı, bunu H2'ler ve H3'ler izlemelidir.
5. Sektörünüze Uygun Tonu Kullanarak Yazın!
Her sektör farklıdır ve biri için işe yarayan mesajlaşma ve
ton, mutlaka bir diğeri için işe yaramaz.
Örneğin, bir tüketici güzellik markası görüntüleri
kullanabilir ve iyimser, arkadaşça bir ton benimseyebilirken, bir B2B yazılım
sağlayıcısının daha resmi ve gerçeklere dayalı bir yaklaşım kullanması
gerekebilir. Ton söz konusu olduğunda, dikkatli bir şekilde kullandığınızdan
emin olun, çünkü riskli olan, müşterilerinizi kazanmak yerine onları
kaybedebilirsiniz.
Bir kullanıcı web sitenizi veya sosyal medya hesaplarınızı ziyaret
ettiğinde ne hakkında olduğunuzu görebilmeleri için topluluğunuzu da göz önünde
bulundurmalı ve kapsayıcı olmalısınız.
Potansiyel müşterileriniz ve müşterileriniz için hangi tonun
işe yaradığını zaten biliyor olabilirsiniz. Ancak bunu yapmazsanız, 'ideal'
müşterinizi anlamak çok önemlidir. Bu durum, kitle segmentiniz için alıcı
kişilikleri oluşturmayı gerektirir, böylece onları nasıl çekeceğinizi ve etkileşime
geçeceğinizi bilirsiniz.
6. İlgili Dahili ve Harici Bağlantılar Edinin!
Bağlantılar, web sitesi ziyaretçilerini diğer ilgili içeriğe
yönlendirmenin en iyi yoludur. İçeriğinizden en iyi şekilde yararlanmak için,
insanları ilgilendikleri içeriğe yönlendirecek dahili bağlantılar ekleyin.
Dış bağlantılar veya geri bağlantılar, içeriğinize üçüncü
taraf sitelerden bağlantı verecekleri için SEO'nun önemli bir parçasıdır.
İçeriğinize bağlantı veren daha fazla harici site, arama sıralamalarını
artıracağından ve içeriğinizde değer göstereceğinden ne kadar fazlaysa o kadar
iyidir. Lakin sitenize aldığınız bağlantı kadar çıkış bağlantılarınızı da
orantıda tutmanız gerekmektedir aksi taktirde spama düşebilirsiniz. Ayrıca
içeriğinizle alakalı sitelerden link alın!