Remarketing kelimesinin Türkçe olarak karşılığı yeniden pazarlama demektir. Birçok E-Ticaret sitesi sahipleri özellikle bu konuyu çok yanlış anlıyor. Remarketing, internet sitenize giren bireylerin 30 gün boyunca sürekli olarak görmesi değildir. Reklama her tıklayan kullanıcının peşinden sürekli olarak karşısına çıkmak hiç değildir. Bu yazımızda sizlere yeniden pazarlama stratejileri ile ilgili bilinmeyen bütün detayları anlatacağız.
Remarketing; kitlenizi doğru analiz ederek, hedef kitlenize
doğru zamanda, doğru pazarlamayı olması gereken sıklıkta göstermektir.
Remarketing yaparken göz önünde bulundurulması gereken 2 önemli husus vardır.
Birincisi doğru analiz ikincisi ise bol trafiktir. Bu iki kavramı doğru
harmanlayıp, internet sitenize çektiğiniz trafiği iyi analiz ederseniz, hangi
insana hangi ürünü ne sıklıkta göstermeniz gerektiğini iyi analiz ederseniz,
yeniden pazarlama reklam kampanyalarında elde ettiğiniz başarı da bir o kadar
artacaktır. Bunu yaparak müşterinizin gözünde marka algısını oluşturmaya
başlamış ve nitelikli hedef kitlenizi oluşturmaya başlamış olacaksınız.
Yeniden Pazarlamanın Faydaları
Yeniden pazarlama stratejinizi doğru bir biçimde yürütürseniz, başarı kaçınılmaz olacaktır..
· Bu reklam kampanyası sayesinde, sitenizi önceki zamanlar da ziyaret etmiş ve sattığınız ürüne ilgi duyan kişileri yeniden hedefleyebilir ve bu döngüyü satış ile tamamlayabilirsiniz.
· Aynı zamanda ürünleriniz ve markanız ile ilgili nitelikli hedef kitlenizi oluşturabilir ve onlarla düzenli olarak etkileşim içerisinde olabilirsiniz.
· Düzenli olarak remarketing kampanyalarını kullanmak, hedef kitlenizin aklında kalmanızı ve onların zihinlerinde marka güveni yaratmanızı sağlar.
· Arama ağı reklam kampanyalarında yeniden pazarlama yaparak, o kişilerin aradığı ve ürünle alâkalı diğer anahtar kelimeleri hedefleyerek karşılarına çıkmanızı sağlar. Böylece onlara özel reklam metni oluşturabilir, ürün fiyatlarını düzenleyebilir ve yüksek oranda dönüşüm elde edebilirsiniz.
Google ADS Yeniden Pazarlama Etiketi Kurulumu
Remarketing yapmak için birçok alternatif seçenek
bulunmaktadır. Bunların arasında en popüler olan ve en verimli çalışanı Google
ADS’tir. Google ADS üzerinden yeniden pazarlama yapmak isterseniz, bazı
etiketleri kullanmanız ve hedef kitleleri nasıl oluşturacağınızı bilmeniz
gerekir. Hedef kitlelerinizi oluşturmak ve düzenli olarak güncel tutmak için
iki seçenek bulunmaktadır. Birinci seçenek, Google ADS etiketi ile ikinci seçenek
ise Google Analytics bağlantısı ile. Bu iki seçeneği birbirinden ayıran tek
fark, Analytics’in daha detaylı ve tabiri caizse nokta atışı çalışmasıdır.
Aşağıda belirtmiş olduğumuz adımları sırası ile yaparsanız sizler de Google ADS üzerinden yeniden pazarlama etiketinizi oluşturabilir ve sitenizde kullanabilirsiniz.
· Google ADS hesabınızda oturum açtıktan sonra, ‘’Araçlar ve Ayarlar’’ sekmesine tıklayın.
· Ardından açılan bölümde ‘’Kitle Yöneticisi’’ yazısına tıklayın.
· Önceki zamanlarda bir hedef kitle oluşturmadıysanız sizleri mavi bir ekran karşılayacaktır. Bu ekrandan ‘’Kitle Kaynağı Oluştur’’ diyerek hedef kitle oluşturabilirsiniz. Bu sekme üzerinden daha önce hedef kitle oluşturduysanız, karşınıza listelenmiş bir şekilde hedef kitleleriniz çıkacaktır. Yine aynı şekilde o ekranda da ‘’Kitle Kaynağı Oluştur’’ diyerek devam edin.
· Eğer ki bir E-Ticaret sitesi veya herhangi bir ürünün satışını yapan bir işletme iseniz, açılan sekme üzerinden verilerinizin türünü seçerek ‘’Kaydet ve devam et’’ seçeneğine tıklayınız.
· Karşınıza yeni açılan sekmede Google size verdiği ‘’tagleri’’ göreceksiniz. Bu etiketleri kopyalayarak internet sitenizde bulunan tüm sayfaların ‘’head’’ bölümüne eklemeniz gerekmektedir.
Böylelikle kurulumu tamamlamış ve hedef kitle verileri toplamaya
başlamış oldunuz.