Bildiğiniz üzere nasıl ki her sosyal medya platformunun kendi içerisinde ayrı ayrı reklam türleri varsa, TikTok uygulamasının da kendi içerisinde farklı reklam türleri ve bu reklam türlerinin de kendi içerisinde farklı bir çalışma mantığı vardır. TikTok reklam kampanyaları, Tanıma, Düşünce, Dönüşümler olmak üzere 3 ana kategoriye ayrılmaktadır.
Tanıma kampanasının altında sadece erişim reklam türü
bulunmaktadır. Dönüşüm reklam kampanasının içerisinde ise sadece dönüşüm olarak
adlandırılan reklam türü bulunmaktadır.
Düşünce reklam kampanyasının altında ise;
- Trafik
- Uygulama Yükleme
- Video Görüntülenmeleri
- Potansiyel Müşteri Bulma
Dâhil olmak üzere toplam 4 adet reklam türleri
bulunmaktadır.
Tiktok Erişim Reklamı Nedir?
Tiktok Erişim Reklamı kampanyası, belirlediğiniz hedef kitle
içerisinde ki çevirim içi bulunan herkese reklamınızı gösterir. Örneğin hedef
kitleniz, 18 ve 28 yaş aralığında, İstanbul’da yaşayan kadınlardan ve hepsiburada
hesabını takip eden kadınlardan oluşsun. Kampanyanız onaylandığı andan
itibaren, reklamınız, bu özellikleri karşılayan bütün herkesin direkt olarak
ana sayfasında gösterime başlamaktadır.
Tiktok Trafik Reklamı Nedir?
Trafik reklamını, erişim reklamından ayıran en değerli
özellik, kullanıcının bir değerli eylemi daha yapmasındır. Yani hedef
kitlenizde ki insanların, reklamınızda belirttiğiniz URL’ye tıklamasıdır.
Trafikte reklamlarında artık bir çeşit öğrenme süreci başlıyor diyebiliriz.
Daha net açıklamak gerekirse, sizin reklamınızı kimler görüyor ve bu gören
kişilerden hangileri tıklıyor.
Tiktok Dönüşüm Reklamı Nedir?
Trafik reklamında bağlantınıza tıklayan insanların sayısı
önemlidir. Oysa dönüşüm reklamında bu durum bir tık daha ileriye gidiyor. Bu
reklam kategorisi sayesinde, alışveriş tamamlama, sepete ekleme, içerik
görüntüleme gibi daha değerli eylemlere göre reklamınızın optimize edilmesini
ve bu eylemlerde bulunan insanlara benzeyen insanların bulunmasını
isteyebiliyorsunuz.
Dönüşüm reklamının optimizasyonunu verimli bir biçimde
yapabilmeniz için ve maksimum dönüş alabilmeniz için piksel datanızda satışlar
için en az 150, sepete ekleme için en az 1000, içerik görüntülenme için en az
3000 adet dönüşüm bulunması gerekmektedir.
Aynı zamanda Uygulama İndirme reklam türü, eğer bir
uygulamanız var ise ve TikTok kullanıcıları arasında ki hedef kitlenize bu
uygulamanızı tanıtmak indirtmek istiyorsanız sizler için en iyi
seçenektir.