Ne kadar da güzel özetlemiş doğru pazarlama stratejisini Airbnb CEO'su.
Dijitalde başaranlarla yaptığım sohbetlerin hepsinden gelen ortak bir yanıt var. "Taklit etmeyin, özgün olun".
Herkesin seveceği şeyi yapmaya kalkarsak özgünleşemeyiz. Farklılaşamayız.
Herkesin yaptığının neredeyse aynısını yaparsak o sayfanın özgün duygusu kaybolur.
Her gün mantar gibi artan sayfalar arasında herkese benzemeden nasıl yapacağız?
Biliyorum hiç de kolay değil ama imkansız da değil.
Örneğin geçtiğimiz haftalarda röportaj yaptığım @ozgebeyendik sayfası. Binlerce sayfa gibi yemek tarifi veriyor ama farklı bir tarz ile. Tarifi hikayeleştiriyor, hikayenin duygusunu veren uyumlu müzik ile süslüyor ve adeta mini bir film çekiyor. Tarifin yanında duygulara da hitap ediyor. İnsanlar iyi hissediyor.
Örneğin yabancı bir nakış sitesi var. Nakış konusu ne biliyor musun? Sadece insan bedeni ve organların resimlerinin nakışını yapıyor. Kolye, tablo vs.
Muhtemelen hedef kitlesi sadece sağlık çalışanları veya onlara hediye alacak tanıdıkları. Takipcisi 130bini geçmiş ve DMlere yetişemediğinden bahsediyor.
Danışanlarımdan birisi 1.5 ay düşündü "farklı nasıl yapabilirim" sorunun yanıtını bulmak için. Ama buldu ve içi rahat ilerliyor şimdi.
Farklılaştığın alan senin limanın. Lütfen bugün kendine bunu sor.
✍Farklılaşabildin mi gerçekten?
✍Neyi farklı yaparak rakiplerinden ayrışabilirsin?
✍Hiç bu konuda düşünmüş müydün?
Kaynak: Gülin Ofluoğlu