PPC, reklam verenin yayınladığı her reklamın tıklanma başına ödediği ücrettir. PPC kelimesinin açılımı Pay-Per-Click yani tıklama başına maliyet denir. Dijital pazarlama uzmanlarının bu reklam türünü e-ticaret sitelerinde sıklıkla kullandıklarını görürüz. Nedeni ise bu kampanya modeli internet sitenize trafik çekmekten daha çok, ürününüzü direkt olarak ihtiyacı olan veya almayı düşünen insanların karşılarına çıkarmasıdır. Profesyonel bir pazarlama uzmanı, sitenize giriş yapan kullanıcı ürünü satın almasa bile yeniden pazarlama yöntemleri ile yüksek oranda satışa dönüştürebilir.
PPC kampanyaların da reklam optimizasyonunuzu çok iyi
yapmamız gerekir. Optimizasyon skorunuz eğer düşük olursa, SERP sonuçlarında
reklamlar arasında ilk sıraya çıkmak için ödemeniz gereken ücret artar. İlk
sırayı her zaman, kullanıcı odaklı optimize edilmiş siteler alır.
SEM Ve PPC Arasında Ki Fark Nedir?
SEM ve PPC kelimeleri birbirleri ile alâkalı gözükseler de
çok da fazla ilgisi yoktur. SEM, Arama Motoru Pazarlaması (Search Engine
Marketing) anlamına gelmektedir. SEM’in içerisinde ücretli veya ücretsiz reklam
kampanyaları vardır. Örneğin ürününüz ile ilgili SEO çalışmaları yapmanız ve
ilgili anahtar kelimede reklam vermek zorunda kalmamanız bir SEM’dir. Lakin PPC
ve diğer reklamcılık ile ilgili olan terimlerin hepsinde bir ücret ödemeniz
gerekmektedir. Bu durum reklam yayınladığınız kampanya türüne göre değişebilir.
Kısaca özetlememiz gerekirse SEM, PPC de dâhil olmak üzere
bütün terimleri içerisinde bulunduran ana kategoridir diyebiliriz.
Reklam Optimizasyonu Nedir?
Reklam Optimizasyonu, reklam sıralamanızı belirleyen en
önemli etkenlerden birisidir. Yayınlamak istediğiniz reklamın skoru, tıklanma
oranınıza, anahtar kelimenizin siteniz ve ürününüz ile alâka düzeyine, reklam
açılış sayfanızın kalitesine ve SERP sayfalarında ki daha önce ki
reklamlarınızın performansına göre belirlenmektedir.
Burada önemli olan konu, tıklanma oranınız belirlenirken
daha önce ki reklamlarınız göz önünde bulundurulur.
PPC Reklam Verirken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sektörünüze ve rakiplerinize göre reklam maliyetleriniz de
oynamalar yaşanabilir. Bu yüzden tıklama başı maliyetinizi en aza indirmek için
bütün optimizasyon çalışmalarınızı en iyi şekilde yapmanız gerekir. Reklam
metininizi yazarken, ilgili anahtar kelimeleri içerisinde geçirmeye özen
gösterin. Reklam metninizi sadece anahtar kelime ile doldurmak yapacağınız en
büyük yanlıştır. Bu durum sizi spama sokmaktan başka hiçbir işe yaramaz.
Ürününüzü tanıtan aynı zamanda anahtar kelimeler içeren reklam metinleri
kullanmanız sizin yararınıza olacaktır.
Reklam açılış sayfanızın sade ve göz yorucu olmamasına özen
gösterin. Bu alan potansiyel müşteriniz reklamınıza tıkladıktan sonra görmesini
istediğiniz yerdir. Bir ürün pazarlıyor veya hizmet sunuyor olabilirsiz. Her
iki durumda da açılış sayfasında kullanıcının direkt olarak görmek istediği ve
ihtiyaç duyduğu ürünü görmesini sağlayın.