-Kapalı mekanların aydınlatmasının yüksek olması gereklidir. Dış mekan görselleri için en uygun zaman dilimi sabahın ilk saatleri ve karanlık olmadan önceki son bir saattir.
-Görselin etkileyici olması için kompozisyon uygulanmalıdır. Kompozisyondan kasıt görsel ortamıdır. Özetle takipçilerinize iletmek istediğiniz mesaj veya duygu için uygun şartların yer aldığı bir mekan seçilmelidir.-Görsellerde mümkün olduğunca geçişli renkler kullanınız. Tonlar çoğunlukla uyumlu olmalı lakin birbiriyle uyumlu zıt tonlarında yer alması gerekir. Romantik, duygulara hitap edebilecek etkileyici bir görsel için en iyi ton örneği şu şekilde olabilir; Zemin yeşil, zemin üstü objelerin renkleri sarı – yeşil ya da beyaz – mint.
-Görsel türü ne olursa olsun arka planı kesinlikle göz ardı edemezsiniz. Fotoğraf selfie bile olsa, selfie’nizin arka planında yer alan nahoş her türlü içerik görselinizin güzelliğini yok edecektir. Selfie’niz ve siz ne kadar güzel olursa olsun mantık budur.
-Görselleri seçerken farklı derecelerden de çekiniz. Sonra kontrol ederek hangi açıdan daha güzel göründüğünü tespit ediniz.
-Simetriye önem veriniz. Görseldeki ana obje siz de olabilirsiniz bir manzarada olabilir bir üründe olabilir. Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus da simetridir. Görselin ana teması mümkün olduğunda tam ortada olmalı. Konumlandırma dışında genel görsel boyutu, genel arka plan, ışıklandırma ve yansımalarda değerli kriterlerdir.
Kaynak: Ömer Yolluk