İçerik üretmek herkes tarafından kolayca hazırlanabilir duruma dönüştü. Bizde bu makalemizde rakiplerinizle rekabet edebilmeniz, anahtar kelime tespiti yapabileceğiniz bazı SEO araçlarından sizlere bahsedeceğim.
Makaleye başlamadan önce sizlere belirtmek istediğim bazı
hususlar var. İçerik üretimlerinde üç önemli kural vardır. Bu kurallar
istikrar, denetim, optimizasyon. Bu kurallara uygun hareket etmediğiniz sürece
olumlu sonuçlar almak mümkün olmayacaktır.
İçerik optimizasyonu Nedir?
Yayınlamaya hazırlandığınız bir içeriğin arama motorlarında daha iyi pozisyon alabilmeleri için yapılan tüm işlemlere içerik optimizasyonu denilmektedir. İçeriklerin optimizasyonuna şunları örnek gösterebilirim:
- Anahtar kelimelerin belirlenmesi,
- İçeriğin imla kurallarına uygun hazırlanması,
- İçeriğin görsellerinin optimize edilmesi ve net olması,
- İçerik başlıklarının tespit edilmesi,
- İçeriğin görsellerinin alt başlık ve etiketlerinin tespit edilmesi,
- Paragraf ve cümle bütünlüğüne, uzunluğuna dikkat edilmesi.
Bu ve bunlara benzer onlarca parametre içerik
optimizasyonunun içine dahil edilebilmektedir. İçeriğimizde sizlere
belirttiğimiz SEO araçları ile bu parametreleri hızlıca hazırlayabilirsiniz.
İçerik optimizasyonu Nasıl Yapılır?
Kaliteli bir içerik hazırlamak için hazırlık süreci
olmalıdır. Baştan savma yapılan içerikler Google aramalarında iyi sonuçlar
beklemek ne yazık ki mümkün değildir. Bu sebeple siz değerli ziyaretçilerim için hazırlamış
olduğum listede içerik optimizasyonu yapabileceğiniz 4 popüler olan SEO
araçlarını listeledik. Bu araçlarla ilgili genel bilgilendirmeyi ve nasıl
kullanılması gerektiğinden kısaca bahsettim.
Semrush
İçeriklerinizi optimize ederken kullanılması gereken anahtar
kelimelerinizi tespit etmeye yardımcı olan ücretli bir araçtır. Semrush ile
sadece içerik optimizasyonu değil sitenizin A’dan Z’ye tüm analizlerini
yapabilmekteyiz. Semrush’a üye olan tüm kullanıcılara 1 hafta ücretsiz kullanma
hakkı vermekte. Tüm anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra ücretsiz
üyelikle sorgulamalarını yapıp içeriklerinizi optimize edebilirsiniz.
Sorgu sırasında dikkat edilmesi gereken kısımlar:
- Volume: Aranma hacmi anlamına gelmektedir. Kelimenin aranma hacmini büyükten küçüğe sıralama yapar.
- Difficulty: Aranılan kelimelerin zorluklar seviyesini gösterir. Yeni bir site sahibiyseniz zorluğu yüksek olan kelimelere içerik üretmemenizi tavsiye ederim. Yine bu seçenekte büyükten küçüğe sıralama yapabilirsiniz.
- Topic Efficiency: Aranma hami ve zorluk seviyesine istinaden ortalama bir arama yapmak istediğiniz bu seçenek sizler için en iyisi olacaktır. Siteniz otoriter bir site değilse kullanmanızı tavsiye etmiyorum.
Moz
Dünya genelde en çok tercih edilen SEO aracıdır. DA ve PA
denilen alan adı ve sayfa otoritesi kavramını piyasaya süren ilk firmadır. MOZ,
Da ve Pa, içerik analizi, sayfa analizi gibi birçok özelliği bünyesinde
barındırmaktadır. SEO Uzmanları tarafından çok tercih edilmektedir.
Kullanımı oldukça basit olan MOZ, araması yapılan kelimenin
organik tıklanması, zorluğu, vb. parametreleri bizlere tek sayfa üzerinden
gösterir.
Sizlere anlatmış olduğum bu SEO araçlarının detaylı
kullanımıyla ilgili kısa sürede yeni makaleler paylaşacağım.