Google My Business, işletmenizi Google’da ve Google Haritalarda’’da yönetebilmenizi sağlayan bir uygulamadır. Google My Business doğrudan SERP arama sonuçları ile tam entegrasyonlu biçimde çalışmaktadır. Google’ın işletme sahiplerine tamamen ücretsiz olarak sunduğu bu hizmete sizlerde kayıt olarak kendinizi bölgesel çapta duyurabilirsiniz.
Google haritaların SERP ile doğrudan ilişkilendirilmesi
sonucunda, bazı anahtar kelimeler aratıldığında harita kayıtlarının internet
sitelerinin üzerinde görebilirsiniz. İşte Google My Business buna olanak tanır.
Bu hizmetten faydalanabilmeniz için internet sitenizin olmasına gerek yoktur
hatta işletmenizin olmasına bile gerek yoktur. Son gelen güncellemelerden sonra
bazı insanlar evlerinden çalıştıkları için kendilerini Google’a Freelance
çalışan olarak tanıtmış ve ev adreslerini paylaşarak işletme hesabı
açabilmişlerdir.
Google My Business Faydaları Nelerdir?
Google My Business’e kayıt olmanız durumunda işletmeniz
otomatik olarak haritalara da kayıt olur. Haritaya kayıt olmanız ne işe yarar?
Örneğin bir taksi durağı sahibisiniz. Taksi durağınız için internet sitesi
oluşturmak istemiyorsanız eğer harita kaydı oluşturmak isteyebilirsiniz. Google
her anahtar kelimenin algoritmasını farklı bir şekilde tasarlamıştır. Bu yüzden
‘’taksi durağı’’ sorgusu yapan bir kullanıcı öncelikle harita kayıtlarını daha
sonra internet sitelerini görürler. Sizin burada listelenmeniz işletmenizin
adına ve bölgesine göre değişiklik göstermektedir.
Örneğin, durağınızın bir alt sokağında birisi bu şekilde bir
sorgu yaptığında ilk olarak birinci sırada siz listelenirsiniz ama kullanıcı
‘’İstanbul taksi durağı’’ diye arattığında siz belki de en son sırada yer
alabilirsiniz. Dikkatinizi çekmek isterim şuan kurguladığımız senaryoda,
durağın sahibinin hâlâ bir internet sitesi yok. Bu da demek oluyor ki Google
benim işletmem, Local SEO çalışmaları için bazı sektörlerin işine gelen
mükemmel bir yöntemdir.
İşletmenizi haritalara ekleyerek, müşterileriniz için de
güven ortamı yaratabilirsiniz. Örneğin, çalıştığınız yerin gece ve gündüz
fotoğraflarını paylaşarak insanların dikkatini çekebilir veya işletmenizin
yorum yap özelliğini açarak, daha önce işletmenize gelen insanların olumlu yorum
yapmalarına olanak sağlayabilirsiniz. Bu sayede ilk defa işletmenize gelecek
olan insanın aklında hiçbir şüphe olmayacak ve önyargılarından kurtulmuş
olacaklar. Burada aslında hem çok güzel hem de çok kötü bir özellik vardır. O
da kullanıcıların yaptığı yorumların silinememesidir. Örneğin siz mükemmel bir
işletme iseniz kullanıcıların yaptıkları olumlu yorumları silemezsiniz. Zaten
böyle bir senaryoda kim silmek ister ki?
Kötü olan kısmı ise bizi tamamen ilgilendirmiyor.
Dolandırıcı veya tamamen rezalet denilebilecek düzeyde hizmet veren
işletmelerin kötü yorumları da silinmemektedir. Bu durumda Google Haritalar ve
Google My Business hizmetlerinin kullanıcılar tarafından tamamen güvenilir
olmasını sağlamıştır.