Dijital pazarlamanın popülerliğini arttırması ve geleneksel pazarlama yöntemlerinin önüne geçmesi ile beraber, ticaret ile ilgilenen tüm bireylerin aklında bu soru oluştu. Sizlere bu içeriğimizde iki pazarlama yöntemi arasında ki farkı anlatarak, aklınızda ki sorulara cevap bulmanızı sağlamaktır.
Dijital pazarlama ile diğer bütün pazarlama metotları
arasında çok büyük farklar vardır. Örneğin maliyet farkından biraz bahsedelim.
Geleneksel pazarlama yöntemleri arasında yazılı veya görsel basın yöntemleri
kullanabilirsiniz. Lakin dijital pazarlama konusunda, deneyimli bir pazarlama
uzmanı iseniz neredeyse sıfır maliyet ile pazarlama çalışmalarınızı devam
ettirip dönüşüm alma imkânınız bulunmaktadır. Yüksek bütçeler ayırmadan kısa
süre zarfı içerisinde en çok satacağını düşündüğünüz ürünleri tüketebilirsiniz.
Bu yüzden küçük ölçekli işletmeler genel olarak dijital pazarlamayı kullanarak
büyümeyi tercih ederler.
Döngü ve Etkileşim Farkı
Geleneksel pazarlama stratejileri ile doğrudan son
tüketiciye ulaşır ve etkileşim almadan döngüye devam edersiniz. Geleneksel
yöntemlerde müşteriniz, sizin hazırladığınız yazılı ve görsel reklamı tüketir
ve gider. Hedef kitle ayrımı bile yapamadan reklam bütçeniz tamamen boşa
harcanır. Dijital pazarlama tarafında ise işler bu şekilde ilerlemiyor.
Uyguladığınız reklam stratejilerine göre direkt olarak son tüketici ile
etkileşim içerisinde bulunabiliyorsunuz.
Ürününüzü satın alanlar direkt olarak düşüncelerini yorum
olarak bırakabilir, akıllarında kalan bir soruyu sorabilir ve sağlıklı bir
etkileşim kurabilirsiniz. Dijital pazarlama da direkt olarak belirli bir hedef
kitleye reklam verebilirsiniz. Bu kampanyanızın amacına göre değişiklik
gösterebilir. Örneğin yeniden pazarlama yaparak nitelikli hedef kitlenizi dinç
tutabilir veya yeni hedef kitleler oluşturmak için SERP reklamları
yayınlayabilirsiniz.
Kampanya Süreci ve Süreleri
Geleneksel pazarlama yöntemleri ile yayınlamak istediğiniz
bir reklamın çalışmalarının tamamlanması haftalar bile sürebilir. Bu süre zarfı
içerisinde ufak bir noktada problem olması ve bir şeylerin yanlış gitmesi
durumunda tekrardan her şeye baştan başlayıp, haftalarca beklemeniz gerebilir.
İşte dijital pazarlamanın en güzel yönlerinden birisi de budur. Reklam kurgusu,
paylaşımların planlanması, reklam metinleri, hedef kitlenin ilgisini çekecek
ürün ve işte bu kadar. Saatler içerisinde satışa hazırsınız.